Spilunderlag til spisebordet

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Spilunderlag til spisebordet

Post by Mikkel »

Vi har et kedeligt træbord, som ikke nok med at det er kedeligt at se på, det larmer også når man slår med terninger. Men bordet er for os praktisk når vi har flere gæster, så skal ikke af med det, men jeg tænker om andre bruger underlag eller andet når I spiller?

Jeg har selv tænkt på at købe en filtdug som kan hives frem ved lejligheder og som hurtigt kan rulles sammen og gemmes væk igen bagefter. Så er spørgsmålet bare om det "buler" efter det har ligget sammenfoldet?

Hvad gør I andre?
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Spilunderlag til spisebordet

Post by Stony »

Personligt tænker jeg at underlaget er underordnet. Bare det er ensfarvet, så det er nemt at finde sine komponenter.

Det er eksempler som denne geeklist jeg har i tankerne, når jeg siger det helst skal være ensfarvet.

Hvis lyden er et problem, kan man vælge at introducere en terningbakke, eller give folk noget de kan slå på, som eksempelvis terningmåtterne fra Yahtzee.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Spilunderlag til spisebordet

Post by Mikkel »

Stony wrote:Personligt tænker jeg at underlaget er underordnet. Bare det er ensfarvet, så det er nemt at finde sine komponenter.

Det er eksempler som denne geeklist jeg har i tankerne, når jeg siger det helst skal være ensfarvet.

Hvis lyden er et problem, kan man vælge at introducere en terningbakke, eller give folk noget de kan slå på, som eksempelvis terningmåtterne fra Yahtzee.
Vores træbord er ikke helt ensfarvet, så jeg tænker f.eks en grøn filtdug ville være oplagt.
Vi har også en terningebakke, og den er jeg rigtig glad for, men de fylder også lidt, og til et spil 5-mands Kingsburg, så ville det næsten være problematisk med alle de terningebakker ;)

Men jeg må på jagt og se hvad jeg kan finde - tak for dit input!
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Spilunderlag til spisebordet

Post by netsapiens »

Når jeg engang får råd, så køber jeg en neoprenmåtte der kan dække hele mit spisebord på 2.40 men det kræver lige at jeg bruger lidt over 1000 på det. Men det er ideelt til terninger og kort.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Spilunderlag til spisebordet

Post by Michael_Olsen »

Neopren er lækkert tror jeg, men for at holde udgifterne lidt nede bruger jeg sådan en her: http://www.worldofboardgames.com/deep-c ... -x-91-5-cm

Den er nem lige at rulle ud over boret når man skal spille, og jeg behøver ikke at være bange for mine kort (eller andet) bliver beskidte : - )
Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Spilunderlag til spisebordet

Post by Mikkel »

netsapiens wrote:Når jeg engang får råd, så køber jeg en neoprenmåtte der kan dække hele mit spisebord på 2.40 men det kræver lige at jeg bruger lidt over 1000 på det. Men det er ideelt til terninger og kort.
Ja, det er godt nok dyrt. Jeg faldt over denne http://www.elefantprint.dk/neopren-gulvmaatte - det ville være optimalt!
Michael_Olsen wrote:Neopren er lækkert tror jeg, men for at holde udgifterne lidt nede bruger jeg sådan en her: http://www.worldofboardgames.com/deep-c ... -x-91-5-cm

Den er nem lige at rulle ud over boret når man skal spille, og jeg behøver ikke at være bange for mine kort (eller andet) bliver beskidte : - )
Den er også rigtig fed, men ville gerne hav haft nogle andre mål på den :)
Image
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Spilunderlag til spisebordet

Post by Michael_Olsen »

Mikkel wrote:
netsapiens wrote:Når jeg engang får råd, så køber jeg en neoprenmåtte der kan dække hele mit spisebord på 2.40 men det kræver lige at jeg bruger lidt over 1000 på det. Men det er ideelt til terninger og kort.
Ja, det er godt nok dyrt. Jeg faldt over denne http://www.elefantprint.dk/neopren-gulvmaatte - det ville være optimalt!
Michael_Olsen wrote:Neopren er lækkert tror jeg, men for at holde udgifterne lidt nede bruger jeg sådan en her: http://www.worldofboardgames.com/deep-c ... -x-91-5-cm

Den er nem lige at rulle ud over boret når man skal spille, og jeg behøver ikke at være bange for mine kort (eller andet) bliver beskidte : - )
Den er også rigtig fed, men ville gerne hav haft nogle andre mål på den :)
Der findes også én som er dobbelt så lang på den ene side. Den fortryder jeg lidt at jeg ikke fik, for den passer perfekt til mit bord.
Image
User avatar
retry
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 34
Joined: Sat Jul 19, 2008 10:10 pm
Favoritspil: Combat Commander; Commands & Colors: Ancients; Commands & Colors: Napoleonics; Memoir '44; Battle Cry; BattleLore; Go; Claustrophobia
Location: Farum
Contact:

Re: Spilunderlag til spisebordet

Post by retry »

Jeg har p.t. et stykke sort gummiagtigt underlag fra Aldi. Det er faktisk udmærket, og prisen var helt i orden - ca. 50 kr. var det vist for et stykke på 100 x 150 cm. Eneste problem er, at mit runde bord er 120 cm i diameter, så det dækker ikke helt.

Som supplement har jeg et underlag af 1 mm klar plast. Det er primært til at lægge over kort, som er større end mit største stykke plexiglas, fx til Memoir '44s breakthrough-format.

Et stykke 3 mm sort neopren med nylonvæv på den ene side ville være lækkert. Lad mig endelig høre, hvis nogen ved, hvor man kan få sådan et i Danmark til en ikke helt urimelig pris.
Post Reply