2 spørgsmål ang. Roll for the Galaxy regler

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
Dummiz
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 222
Joined: Mon Oct 03, 2016 10:32 pm
Favoritspil: Clank,hive,Roll for the Galaxy,7 wonders Duel,Legendary Marvel
Location: Randers
Been thanked: 1 time

2 spørgsmål ang. Roll for the Galaxy regler

Post by Dummiz »

Der er 2 ting jeg er lidt i tvivl om i Roll for the Galaxy. Når man ruller terningerne kan man så altid bruge en hvid worker til at åbne en villet som helst action? Eks. Kan en hvid develop åbne en Explorer? Første gang jeg prøvede spillede spillede min kammerat ikke med denne regel men flere steder på youtube ser jeg folk bruge en hvid worker som en "joker" til at låse hvilke som helst op. Er det korrekt?

Lilla terning er en "joker" så vidt jeg har forstået. kan den så være lige hvad den vil uanset hvad terningsiden viser? Eller er den kun joker når man slår en stjerne på den?
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: 2 spørgsmål ang. Roll for the Galaxy regler

Post by JoelP »

Mener du om du kan vælge din explore action (altså den fase du vælger) med en hvid workerterning som ikke er explore? -ja, du kan endda bruge hvilken som helst terning til det. Den fase du vælger er uafhængig af hvad du slår, det er kun resten, der skal ligge under det der står på terningen. Lilla stjerne er wild, ellers fungerer den som de andre (i den fase)
Johannesson
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 22
Joined: Wed Nov 19, 2008 11:27 pm
Location: Hvidovre

Re: 2 spørgsmål ang. Roll for the Galaxy regler

Post by Johannesson »

Stjerne på en terning (uanset farve) er wild mht. hvilken handling du kan tildele den til.
Lilla terning er wild-farve ifbm. shipment for point. Dvs. hvis varen på planeten eller terningen fra shipment er lilla så har den terning farven fra planeten.
Image
Post Reply