Nytårsfortsæt for 2017

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Nytårsfortsæt for 2017

Post by BlueSwan »

Forpligt dig offentligt på nogle nytårsfortsæt i denne tråd. Kan være brætspilsrelaterede, men kan også omhandle andre ting.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Nytårsfortsæt for 2017

Post by Bugge »

Mit nytårsfortsæt er at 'fortsætte' med at spille brætspil 8)
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Nytårsfortsæt for 2017

Post by BlueSwan »

Nå, må hellere lægge ud med mine:

1) Jeg skal være færdig med at male War Of The Ring inden påske.

2) Når året er omme skal jeg højst mangle at spille 20 spil fra BGG's top 100 (pt mangler jeg 24).

3) Jeg skal have spillet de hidtil uspillede spil fra min samling:

- Vinhos
- Indonesia
- Arkwright
- Star Wars: Imperial Assault
- Navajo Wars
- Bohnanza
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Nytårsfortsæt for 2017

Post by Helle »

Kan man lave dem på andres vegne?

.... Min mand skal sælge dobbelt så mange spil, som vi får ind i huset .... :evil:
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Nytårsfortsæt for 2017

Post by Taibi »

Helle wrote:Kan man lave dem på andres vegne?

.... Min mand skal sælge dobbelt så mange spil, som vi får ind i huset .... :evil:
Du skal bare vende den om, der skal sælges 2 spil før der kan bestilles 1 nyt... :D
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Nytårsfortsæt for 2017

Post by Helle »

Taibi wrote:
Helle wrote:Kan man lave dem på andres vegne?

.... Min mand skal sælge dobbelt så mange spil, som vi får ind i huset .... :evil:
Du skal bare vende den om, der skal sælges 2 spil før der kan bestilles 1 nyt... :D
Joooo .... Det er rigtigt nok.... Men det er stadig på gemalens vegne ... Da det efterhånden stort set kun er ham, der køber ind og bestyrer hylderne :shock:
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Nytårsfortsæt for 2017

Post by Frouvne »

Min manglende evne til at opfylde fra 2016 skal naturligvis ikke holde mig tilbage fra at have nogle for 2017 også! :D Jeg har forsøgt at gøre målene - om muligt - endnu mere realistiske i år, men et par af dem måske også lidt mere bløde ... lidt i retning af hensigtserklæringer.

De første to mål knytter sig til formidling til de yngre generationer:

1) Få spillet mit første spil med min datter - og grundet hendes nuværende alder bliver det formentlig først opfyldt i den absolut sidste del af året.

2) Få introduceret mine børnehavebørn for nogle spil med lidt højere kvalitet end dem, de tidligere har været udsat for.

3) Få spillet Conan mindst 10 gange. Jeg har stadig mit første spil til gode, men nu skal der gang i det!

4) Få spillet nogle af mine bedste spil mindst en gang i løbet af året. Til disse spil henregner jeg i denne sammenhæng:

a) Steam
b) Brass
c) Twilight Struggle
d) Dominant Species
e) Snowdonia

5) Få mindsket min brætspilssamling en smule og dermed højne kvaliteten i den del, der bevares.

6) Få læst op på noget Græsk mytologi, så jeg er klar til, når Mythic Battles: Pantheon lander ... hvilket realistisk nok først bliver i 2018.

7) For tredje gang i træk løbe CPH Half og denne gang nå under 1:45. Det vil kræve at jeg holder mig skadesfri og samtidig at jeg kommer i lidt bedre form end jeg var ved CPH Half 2015 og 2016.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Nytårsfortsæt for 2017

Post by Taibi »

Frouvne wrote:Min manglende evne til at opfylde fra 2016 skal naturligvis ikke holde mig tilbage fra at have nogle for 2017 også! :D Jeg har forsøgt at gøre målene - om muligt - endnu mere realistiske i år, men et par af dem måske også lidt mere bløde ... lidt i retning af hensigtserklæringer.

6) Få læst op på noget Græsk mytologi, så jeg er klar til, når Mythic Battles: Pantheon lander ... hvilket realistisk nok først bliver i 2018.
I så fald kan Antik mytologi af Chr Gorm Tortzen varmt anbefales.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Nytårsfortsæt for 2017

Post by Frouvne »

Taibi wrote:
Frouvne wrote:Min manglende evne til at opfylde fra 2016 skal naturligvis ikke holde mig tilbage fra at have nogle for 2017 også! :D Jeg har forsøgt at gøre målene - om muligt - endnu mere realistiske i år, men et par af dem måske også lidt mere bløde ... lidt i retning af hensigtserklæringer.

6) Få læst op på noget Græsk mytologi, så jeg er klar til, når Mythic Battles: Pantheon lander ... hvilket realistisk nok først bliver i 2018.
I så fald kan Antik mytologi af Chr Gorm Tortzen varmt anbefales.
Tak for anbefalingen! Den har jeg fluks bestilt for det lyder som om det godt kunne være et godt bud!
frouvne, administrator

Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Nytårsfortsæt for 2017

Post by JoelP »

Egentlig synes jeg at det går meget godt mee spilsamlingen, selvom den vokser stødt og godt. Vil selvfølgelig gerne spille flere af mine uspillede spil, herunder Troyes og Dungeon Petz, som har stået på hylden i flere år efterhånden, men det kommer nok uden at ville love for meget. Et par nytårsfor•sæt kan det dog godt blive til på brætspilsfronten.
Vil gerne have et par klassikere på bordet (igen), nærmere bestemt 1: Twilight Struggle 2: Railways of the World/Europe 3: Summoner Wars (især de nyeste second summoners) 4: Memoir 44 Overlord/D-Day og 5: Keyflower
Af nyere spil skal jeg i løbet af 2017 have spillet gennem (endnu) en Arcadia Quest kampagne.
På den upappede front vil jeg gerne op og kunne løbe 5 km igen. Lyder nok rimeligt beskedent, i forhold til tidligere ambitioner om at løbe 1/2 marathon igen, men så meget min skade har drillet i løbet af 2016 er det et højt nok bjerg at bestige.

Godt nytår allesammen!
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Nytårsfortsæt for 2017

Post by Stony »

De forrige år har jeg ikke været specielt god til at nå i mål med mine nytårsforsæt. Jo, jeg har da nået en del mål, men der har også været dem jeg ikke nåede. Men jeg tænker dog, at jeg i det mindste har bevæget mig et stykke i den rigtige retning, alene ved at have det i baghovedet som et mål, men det kan være jeg skal være bedre til at få sat det rigtige ambitionsniveau. Det var i hvert fald ikke skidesmart, at jeg satte et mål for at forbedre min personligt bedste halvmarathon tid markant, og så i træningsambitionen fik reddet mig en gang skinnebens betændelse. :-/

Jeg har en del spil i min samling, som jeg slet ikke har fået spillet. En del af dem har jeg efterhånden haft i et stykke tid, så det skal være et af årets fokusområder.

Jeg skal i 2017 have spillet mindst halvdelen af de uspillede spil i min nuværende samling:

Aeon's End
Argent: The Consortium
Chaosmos
City of Iron
Clank!
The Convicted
Dilluvia Project
Forbidden Stars
The Gallerist
Hegemonic
Imperial Stars II
Iron Dragon
Kogge
Kohle & Kolonie
Kraftwagen
Ladies and Gentlemen
Mage Wars Academy
Mare Nostrum : Empires
Master of Economy
Omega Centauri
Outpost
Ruhrschifffahrt
Salem
Ships
Solarius Mission
Starship Merchants
Throneworld
Wealth of Nations

(Og så er der nogle titler jeg har udeladt, fordi de reelt allerede er på vej ud af samlingen. Spil jeg har konstateret jeg næppe nogensinde får på bordet, og som allerede er sat til side, og vil blive smidt på førstkommende Djengis Con Bazar)

Jeg har for min egen skyld farvekodet dem. Så kan jeg gøre dem grønne, efterhånden som jeg får dem på bordet.
Last edited by Stony on Mon Oct 30, 2017 5:43 pm, edited 10 times in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Nytårsfortsæt for 2017

Post by Goblen »

Jeg har ikke et egentligt forsæt. Det har jeg prøvet og jeg holder dem aldrig.

Mit ønske er at jeg gerne vil spille de spil i samlingen jeg endnu ikke har fået spillet. Ser det dog ikke som et stort problem da det samtidig er en samling :-)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Nytårsfortsæt for 2017

Post by Frouvne »

I håbet om at have lidt større succes med at få opfyldt mine mål for året i modsætning til sidste års fiasko, prøver jeg lige at holde fast i dem her fra starten ... så må vi jo se, hvordan det går i løbet af året... :roll:
Frouvne wrote:[...] 1) Få spillet mit første spil med min datter - og grundet hendes nuværende alder bliver det formentlig først opfyldt i den absolut sidste del af året. [...]
Et blødt mål som jeg er kommet i gang med noget tidligere end forventet. Vi har forsøgsvis spillet en håndfuld My Very First Games: Animal upon Animal, som jeg har anskaffet mig til lejligheden, da jeg på forhånd kunne se, at de øvrige børnespil jeg i forvejen har, er for svære. Første forsøg gik relativt godt - de senere forsøg har der mere været tale om leg... og egentlig mest at jeg legede. :oops: Dette spil tror jeg nu nok, at hun skal få fat i i løbet af året og jeg har allerede en idé til et andet spil, der måske vil være mere relevant lige nu.
Frouvne wrote:[...] 2) Få introduceret mine børnehavebørn for nogle spil med lidt højere kvalitet end dem, de tidligere har været udsat for. [...]
Her syntes jeg også at være godt på vej. I januar måned har jeg forsøgt at køre Socken zocken og Animal Upon Animal i stilling som nogle gode alternativer og med positiv respons. Nu holder jeg så tre måneders orlov, så projektet går naturligt lidt i stå, men første skridt er taget.
Frouvne wrote:[...]3) Få spillet Conan mindst 10 gange. Jeg har stadig mit første spil til gode, men nu skal der gang i det![...]
De første to spil er spillet med andre forum-brugere og vi har allerede planlagt næste spilsession. I takt med at Monolith nu er ved at have et læsbart eksemplar af reglerne tilgængeligt, er vi også ved at få en fornemmelse for spillet. I løbet af året vil der forhåbentlig komme en masse scenarier online ligesom de tre første store udvidelser forventes at komme omkring april. Så der er noget at tage fat på.
Frouvne wrote:[...] 4) Få spillet nogle af mine bedste spil mindst en gang i løbet af året. Til disse spil henregner jeg i denne sammenhæng:

a) Steam
b) Brass
c) Twilight Struggle
d) Dominant Species
e) Snowdonia [...]
Det er stadig en god intention! Endnu er der dog ikke nogle af dem, der er kommet på bordet! Desværre.
Frouvne wrote:[...] 5) Få mindsket min brætspilssamling en smule og dermed højne kvaliteten i den del, der bevares. [...]
Det efterhånden fuldkommen klassiske nytårsforsæt. Det går langsomt men sikkert fremad - det handler vist også lidt om at blive klar mentalt til at skære endnu dybere. Men det tror jeg såmænd også jeg er ved at være.
Frouvne wrote:[...] 6) Få læst op på noget Græsk mytologi, så jeg er klar til, når Mythic Battles: Pantheon lander ... hvilket realistisk nok først bliver i 2018. [...]
Jeg har fået anskaffet mig den bog Taibi anbefalede andetsteds i tråden og har bladret i den - endnu er jeg dog gået meget forsigtigt frem... :wink:
Frouvne wrote:[...]7) For tredje gang i træk løbe CPH Half og denne gang nå under 1:45. Det vil kræve at jeg holder mig skadesfri og samtidig at jeg kommer i lidt bedre form end jeg var ved CPH Half 2015 og 2016.
Min vinterpause har efterhånden været alt for lang ... den burde slet ikke have været der, men det ender altid med, at den opstår. Det er nok det mål, jeg føler mig længst fra at opnå, men hvis jeg snart kommer igang er det dog slet ikke umuligt.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Nytårsfortsæt for 2017

Post by Frouvne »

Jeg prøver lige at holde fast i nytårsforsættene ... der er brug for det!
Frouvne wrote:[...] 1) Få spillet mit første spil med min datter - og grundet hendes nuværende alder bliver det formentlig først opfyldt i den absolut sidste del af året. [...]
I februar måned udskiftede vi My Very First Games: Animal upon Animal med First Orchard, som er et mere realistisk bud hendes alder taget i betragtning. Hun vil meget gerne "spille" det - det er hende selv der har initieret spillene. Men hun er stadig for ung til det. Vi fortsætter med at hive det frem og ser hvad der sker. Reelt føler jeg kun, at vi i korte sekvenser har spillet sammen.
Frouvne wrote:[...] 2) Få introduceret mine børnehavebørn for nogle spil med lidt højere kvalitet end dem, de tidligere har været udsat for. [...]
Grundet orlov er der helt ro omkring dette punkt. Men der blev taget hul på det i januar.
Frouvne wrote:[...]3) Få spillet Conan mindst 10 gange. Jeg har stadig mit første spil til gode, men nu skal der gang i det![...]
Fik spillet yderligere to spil i februar, så det nu er spillet fire gange. Vi havde fået bedre styr på reglerne og det sammen med et scenarie, der nok også var lidt sjovere gør mig meget tillidsfuld til, at der er mulighed for at holde dampen oppe.
Frouvne wrote:[...] 4) Få spillet nogle af mine bedste spil mindst en gang i løbet af året. Til disse spil henregner jeg i denne sammenhæng:

a) Steam
b) Brass
c) Twilight Struggle
d) Dominant Species
e) Snowdonia [...]
Det forbliver stadig ved den gode intention!
Frouvne wrote:[...] 5) Få mindsket min brætspilssamling en smule og dermed højne kvaliteten i den del, der bevares. [...]
Det er faktisk lykkedes at slippe af med et par mindre stakke på det sidste, så selvom der også er kommet en smule den modsatte ved, er der helt sikkert røget mere ud end ind!
Frouvne wrote:[...] 6) Få læst op på noget Græsk mytologi, så jeg er klar til, når Mythic Battles: Pantheon lander ... hvilket realistisk nok først bliver i 2018. [...]
Det er nogle meget spæde skridt, der er blevet taget. Men de er blevet taget ... og lad os nu fokusere på det! :)
Frouvne wrote:[...]7) For tredje gang i træk løbe CPH Half og denne gang nå under 1:45. Det vil kræve at jeg holder mig skadesfri og samtidig at jeg kommer i lidt bedre form end jeg var ved CPH Half 2015 og 2016.
Den positive vinkel på dette punkt er, at jeg fortsat er skadesfri. Det er ikke så mærkeligt, da jeg ikke er kommet ud af døren. Motivationen er bestemt ikke i top. Og i bund og grund ved jeg, at jeg bare skal ud, så vil jeg syntes det er fedt. Det kræver bare lige vel meget koordinering med et lille barn i huset... Træls.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Nytårsfortsæt for 2017

Post by Frouvne »

Så er vi godt halvvejs med året og det er tydeligt at nogle forsætter kommer til at blive ved de gode intentioner. Men andre er det endnu ikke for sent, at få gjort noget ved.
Frouvne wrote:[...] 1) Få spillet mit første spil med min datter - og grundet hendes nuværende alder bliver det formentlig først opfyldt i den absolut sidste del af året. [...]
Vi har holdt en lille pause med spilleriet, men til gengæld har vi indimellem hevet spil frem, hvor hun har fået lov til at sidde og lege med komponenterne. Det har hun nydt meget. Det har typisk været spil fra Gipf-serien eller andre spil med tilsvarende lækre komponenter. Hun sorterer, stabler og lignende og nyder processen. Og så har vi da også fået spillet en lille smule af de simpleste børnespil, hvor hun faktisk har fulgt reglerne.
Frouvne wrote:[...] 2) Få introduceret mine børnehavebørn for nogle spil med lidt højere kvalitet end dem, de tidligere har været udsat for. [...]
Jeg syntes, vi så småt er kommet i gang. Jeg har i løbet af året haft tre måneders orlov og nu en måneds sommerferie, hvilket selvfølgelig har begrænsen omfanget, men vi er godt på vej.
Frouvne wrote:[...]3) Få spillet Conan mindst 10 gange. Jeg har stadig mit første spil til gode, men nu skal der gang i det![...]
Vi har fået spillet det ni gange ... men det er selvfølgelig stadig alt for lidt, så jeg må lige få hevet fat i Conan-folkene igen!
Frouvne wrote:[...] 4) Få spillet nogle af mine bedste spil mindst en gang i løbet af året. Til disse spil henregner jeg i denne sammenhæng:

a) Steam
b) Brass
c) Twilight Struggle
d) Dominant Species
e) Snowdonia [...]
Der er sket præcis ingenting i denne sammenhæng...
Frouvne wrote:[...] 5) Få mindsket min brætspilssamling en smule og dermed højne kvaliteten i den del, der bevares. [...]
Jeg kan mærke, at jeg er meget mere indstillet på at højne kvaliteten af min samling. Så der kommer færre spil ind og der ryger flere spil ud. Så det sker faktisk om end i meget langsomt tempo.
Frouvne wrote:[...] 6) Få læst op på noget Græsk mytologi, så jeg er klar til, når Mythic Battles: Pantheon lander ... hvilket realistisk nok først bliver i 2018. [...]
Var en uge i Grækenland med min søn og havde naturligvis medbragt relevant litteratur... men det skete der ikke så meget til.
Frouvne wrote:[...]7) For tredje gang i træk løbe CPH Half og denne gang nå under 1:45. Det vil kræve at jeg holder mig skadesfri og samtidig at jeg kommer i lidt bedre form end jeg var ved CPH Half 2015 og 2016.
Det kommer ikke til at ske. Måske til næste år... Lysten til at komme ud er der, men det er åbenbart lidt for bøvlet for os samtidig med at vi har en lille en i huset.
frouvne, administrator

Image
Post Reply