Hvorfor spille brætspil

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Hvorfor spille brætspil

Post by Goblen »

Hejsa alle sammen,

Fandt denne video på Man vs. Meeple.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=GFCW77sRs6Y

Fik mig til at tænke over hvorfor pokker jeg spiller brætspil og blev lidt nysgerrig på hvorfor I andre spiller brætspil :-)

For mig er det at være sammen med mennesker jeg holder af, og samtidig blive godt gammeldags analog igen. Samlede brætspil op igen efter mine børn var blevet større og det er en fed måde at være sammen med dem på.

Samtidig har jeg brugt det til en masse frivilligt arbejde, og folk smider bare paraderne når man spiller brætspil. Har spillet med tidligere stofmisbrugere, børn fjernet fra hjemmet, ensomme, folk med kræft osv. De historier de fortæller er fantastiske at lytte til - mennesker jeg normalt aldrig ville møde.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvorfor spille brætspil

Post by Jonezy »

Ha. Jeg har faktisk skrevet i Youtube kommentarerne. :)

Jeg spiller af flere årsager. Mest af alt giver brætspil mig en midlertidig virkelighedsflugt, hvor jeg i nogle timer kan fokusere på noget helt andet end det man plejer og være fuldt fokuseret på det. Det kunne man nok også finde med mange andre ting og hobbyer, men dem kan jeg sgu ikke finde tid til med alle de finurlige og herlige spiloplevelser som hele tiden dukker i brætspils verdenen. :D

Desuden er det helt klart også en fantastisk social aktivitet for mig. Tro det eller lad være, men jeg er faktisk ikke det store snakkehoved, så elsker at mødes over et brætspil istedet for bare at snakke.
Last edited by Jonezy on Thu Aug 03, 2017 5:01 pm, edited 1 time in total.
Image
Skumle
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 183
Joined: Thu Feb 18, 2016 12:27 am
Location: Vordingborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times
Contact:

Re: Hvorfor spille brætspil

Post by Skumle »

primært for at afstresse hjernen og bruge den på en anden måde end til daglig.

Derfor jeg også foretrækker medium -> Heavy eurogames, og afskyer spil med ikke mitigerbar randomness (hader terninger)
Post Reply