Børnenes egne regeltilføjelser... ; )

Kommentarer, spørgsmål, strategier og husregler.
Brugeravatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass, Diplomacy, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island, Steam
Geografisk sted: 2900
Kontakt:

Børnenes egne regeltilføjelser... ; )

Indlægaf Frouvne » lør apr 07, 2007 12:21 pm

For nyligt da jeg skulle spille med min 5-årige søn og han havde forklaret reglerne til spillet afsluttede han regelforklaringen med følgende to tillægsregler, der tydeligvis blev introduceret til lejligheden:

- Man må ikke sætte en magnet i bunden af brikken og sætte en anden magnet på slutfeltet.

- Man må ikke knipse brikken af pladen.

Noget kunne tyde på, at drengen ikke har den store tiltro til at hans far kan holde sig fra at snyde og at han tror, jeg kunne være en dårlig taber?!

Kender I til fænomenet og har I fået forklaret lignende regler? :)
frouvne, administrator

Billede

Brugeravatar
Severin
The Incredibles
The Incredibles
Geografisk sted: Hellerup

Re: Børnenes egne regeltilføjelser... ; )

Indlægaf Severin » ons maj 18, 2011 7:24 pm

Frouvne skrev:For nyligt da jeg skulle spille med min 5-årige søn og han havde forklaret reglerne til spillet afsluttede han regelforklaringen med følgende to tillægsregler, der tydeligvis blev introduceret til lejligheden:

- Man må ikke sætte en magnet i bunden af brikken og sætte en anden magnet på slutfeltet.

Noget kunne tyde på, at drengen ikke har den store tiltro til at hans far kan holde sig fra at snyde og at han tror, jeg kunne være en dårlig taber?!

Hov hov skriv nu ikke om alle de sjove ting jeg har lavet.
Sidst spillet
Billede

Brugeravatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Geografisk sted: Skævinge

Indlægaf Sir William » tors maj 19, 2011 8:01 am

Frouvne skrev:For nyligt da jeg skulle spille med min 5-årige søn og han havde forklaret reglerne til spillet afsluttede han regelforklaringen med følgende to tillægsregler, der tydeligvis blev introduceret til lejligheden:

Er der ikke et ordsprog der hedder "Der er ingen røg uden ild" eller noget???? :lol:

William (4 år) har mere den regel, at det går ud på at få flest brikker i de spil hvor reglerne siger det modsatte f.eks. i Honningtræspillet. Faktisk en rigtig god tilføjelse, da der så er flere vindere. Os voksne kan i det stille juble og William jubler også over, at han har fået sådan ca. 60% af bierne.

Brugeravatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Geografisk sted: Ølstykke
Kontakt:

Indlægaf Foppwin » lør maj 21, 2011 12:32 am

Madelines ridder i Carcasonne har ingen problemer med at leve i byen selv om min ridder allerede er der. Det siger jo sig selv. Der er jo mange huse i en by :)
Danny

Billede

Tilbage til "Børnespil"