Brætspil til 4-årig - har læst de tidligere indlæg :-)

Kommentarer, spørgsmål, strategier og husregler.
Post Reply
louisesb
Posts: 3
Joined: Mon Jun 13, 2011 9:46 pm

Brætspil til 4-årig - har læst de tidligere indlæg :-)

Post by louisesb »

Hej

Jeg har med stor interesse læst de tidligere indlæg, der omhandler spil til mindre børn.

Min knap 4-årige datter er for tiden meget begejstret for Monza (mor der hang du vist liige lidt i bremsen hva'), Zicke Zacke Hühnerkacke (mor hvorfor skal jeg tie stille imens du rykker?), Uno og Afrikas Stjerne.

Derudover har vi spillet Tier auf Tier, Obstgarten, Obstgärtchen, Socken Zocken, Geistertreppe...

Nogen forslag til hvad jeg kan ønske hende i 4 års fødselsdagsgave? Det skal helst være spil der er sjove når man kun er 2 personer. Jeg overvejer lidt The Kids of Carcassonne, men hvordan er det når man kun er to?

Mvh Louise
louisesb
Posts: 3
Joined: Mon Jun 13, 2011 9:46 pm

Re: Brætspil til 4-årig - har læst de tidligere indlæg :-)

Post by louisesb »

og spillet skal helst være sjovt når det spilles af en voksen og vores datter. Hendes venner har knap så nørdede/indoktrinerende forældre hvilket betyder de ikke helt kan overskue mere komplicerede spil :-)
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Brætspil til 4-årig - har læst de tidligere indlæg :-)

Post by akwlinka »

Kids from Carcassonner virker fint for 2 spillere.

Jeg kan også anbefale, Magi Labyrinten, Klikadoo og Woolfy
Image
louisesb
Posts: 3
Joined: Mon Jun 13, 2011 9:46 pm

Re: Brætspil til 4-årig - har læst de tidligere indlæg :-)

Post by louisesb »

Tak - sad også lige og kiggede på Magi Labyrinten :-)
Woolfy har kusinen så den springer vi over.

Det var da lige tre spil til ønskesedlen - skønt!
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Brætspil til 4-årig - har læst de tidligere indlæg :-)

Post by Frouvne »

Jeg er nok en smule rusten på småbørns-spillene, da jeg ikke selv har barn i den aldersklasse, men nu kaster jeg alligevel et par titler ud, du kan kigge på. Der kom en udmærket opfølger til Geistertreppe med titlen Geisterwäldchen. Det kunne nok være værd at kigge nærmere på. Klondike er et ganske underholdende spil, man også kan hive de voksne med til. Måske fire år er lige tidligt nok at kaste sig over det - men det kommer meget an på dit barn. Jeg ville heller ikke være så bange for at prøve at introducere nogle af de små voksenspil såsom Pickomino eller mere abstrakte spil som Hey! That´s My Fish! Men igen kommer det meget an på dit barn. Det kan i hvert tilfælde varme ens hjerte at se, at der faktisk er nogen, der finder frem til de gode tyske børnespil for det er klart nogle af de bedre børnespilstitler, I er startet ud med. God fornøjelse med den videre færd!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Brætspil til 4-årig - har læst de tidligere indlæg :-)

Post by Foppwin »

Min datter på 3½ fanger ikke den store interesse for klickado. Jeg ved ikke hvor meget det ændre sig ved 4, men hende på 6 kan godt lide det.

Jeg synes at nogle af de anmeldelser der er kommet på forsiden er interessante. Vi har givet Fang en kænguru i gave og det var et stort hit. Den lokale boghandler i Stenløse havde det til 50 kr.
Danny

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Brætspil til 4-årig - har læst de tidligere indlæg :-)

Post by Sir William »

Min søn William på 4½ år er rigtig glad for at spille "Kids from Catan", det er rigtig simpelt og han har det sjovt med det.

Købte det sidste år på børneloppemarked til ganske billige penge, hvor jeg også købte et bikube spil for 10 kr., som også er meget populært.

Bikubespillet er noget med at trække pinde ud og undgå at bierne falder ud. Han lærer her at skabe sig et overblik og også vente på sin tur.
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Brætspil til 4-årig - har læst de tidligere indlæg :-)

Post by Brichs »

Jeg har en kammerat hvis knægt på 5 elsker Blokus - men han er også rigtig god til det med former.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Brætspil til 4-årig - har læst de tidligere indlæg :-)

Post by Foppwin »

Det det godt må være puzzles, så kan jeg anbefale Camelot Jr. fra smart games. SmartGames
Danny

Image
Post Reply