Sorte Historier #6: KRIMINALKOMMISSÆR RÅDVILD

Her er små spilrelaterede opgaver velkomne.
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Sorte Historier #6: KRIMINALKOMMISSÆR RÅDVILD

Post by Brichs »

Er ofret blevet forgiftet at at stikke sig på en torn el. lignende?
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Sorte Historier #6: KRIMINALKOMMISSÆR RÅDVILD

Post by Sir William »

Godt så!

Offeret har ikke rørt planten, injiceret giften eller indtaget giften oralt (regner med at få proppet en giftplante ned i halsen også et indbefattet omkring oralt).

Kommissæren har tidligere med sin erfaring kunne konkludere hvordan offeret døde, men da giftmord først endelig kan konstateres ved obduktion, må hans skøn jo enten skyldes at planten er synlig plus at han ved at den er giftig eller at offerest beskaffenhed medfører, at kun giftmord kan være en mulig forklaring.

Så næste spørgsmål må være
Kommer giften fra en almindelig kendt plante (med almindelig tænker jeg på planter vi evt. kunne finde i Danmark og ikke dem man nok finder mere eksotiske steder).
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Sorte Historier #6: KRIMINALKOMMISSÆR RÅDVILD

Post by Mik »

Brichs wrote:Er ofret blevet forgiftet at at stikke sig på en torn el. lignende?
Nej - det var vist i den forrige historie :wink:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Sorte Historier #6: KRIMINALKOMMISSÆR RÅDVILD

Post by Mik »

Sir William wrote:Kommissæren har tidligere med sin erfaring kunne konkludere hvordan offeret døde, men da giftmord først endelig kan konstateres ved obduktion, må hans skøn jo enten skyldes at planten er synlig plus at han ved at den er giftig eller at offerest beskaffenhed medfører, at kun giftmord kan være en mulig forklaring.
Nu var det altså mit skøn, og ikke kommissærens. Som jeg skrev formoder jeg at han vil kunne udlede dødsårsagen.

Kommer giften fra en almindelig kendt plante (med almindelig tænker jeg på planter vi evt. kunne finde i Danmark og ikke dem man nok finder mere eksotiske steder)
nej - det er ikke en naturligt forekommende plante i den danske natur
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Sorte Historier #6: KRIMINALKOMMISSÆR RÅDVILD

Post by Brichs »

Er planten til stede i lokalet?
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Sorte Historier #6: KRIMINALKOMMISSÆR RÅDVILD

Post by Mik »

Brichs wrote:Er planten til stede i lokalet?
Det melder historien ikke noget om 8)
Image
User avatar
kwo
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 78
Joined: Fri Jan 09, 2009 11:44 am
Favoritspil: Civilization, El Grande, Incognito, Mississippi Queen, Carcassonne, Trivial Pursuit Globetrotter
Location: København NV

Re: Sorte Historier #6: KRIMINALKOMMISSÆR RÅDVILD

Post by kwo »

Er det planten selv der har dræbt manden (i modsætning til en gift udvundet af planten)?
Kenneth

Sidst spillet:
Image

BGG: kwokwo
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Sorte Historier #6: KRIMINALKOMMISSÆR RÅDVILD

Post by Stony »

En forbrydelse begået af en plante... Uden at planten selv nødvendigvis er tilstede... Ja okay, det vil i hvert fald være nyt. :D

Jeg mener ikke vi har fået fastslået hvordan han blev forgiftet. Det var ikke en torn. Den er ikke indtaget...

Er giften overført ved berøring?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Sorte Historier #6: KRIMINALKOMMISSÆR RÅDVILD

Post by Mik »

kwo wrote:Er det planten selv der har dræbt manden (i modsætning til en gift udvundet af planten)?
Nej - ingen 'little shop of horror' :lol:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Sorte Historier #6: KRIMINALKOMMISSÆR RÅDVILD

Post by Mik »

Stony wrote:En forbrydelse begået af en plante... Uden at planten selv nødvendigvis er tilstede... Ja okay, det vil i hvert fald være nyt. :D
Ja - i så fald ville mit gæt gå på en Triffide :lol: eller muligvis Audry fra blomsterbutikken :D
Jeg mener ikke vi har fået fastslået hvordan han blev forgiftet. Det var ikke en torn. Den er ikke indtaget...
Er giften overført ved berøring?
Ja :!:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Sorte Historier #6: KRIMINALKOMMISSÆR RÅDVILD

Post by Sir William »

Troede ellers at du i forbindelse med mit nedenstående spørgsmål afviste, at offeret havde rørt planten? Måske ikke min bedte formulering men...
Mik wrote:
Sir William wrote:Så kan vi udlede, at offeret har været i berøring med den giftige plante?
I så fald ville din udledning ikke være korrekt. :D
Svaret er nej
Har offeret nogen misfarvninger på kroppen som en konsekvens af kontakten med planten?
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Sorte Historier #6: KRIMINALKOMMISSÆR RÅDVILD

Post by Mik »

Sir William wrote:Troede ellers at du i forbindelse med mit nedenstående spørgsmål afviste, at offeret havde rørt planten? Måske ikke min bedte formulering men...
Mik wrote:
Sir William wrote:Så kan vi udlede, at offeret har været i berøring med den giftige plante?
I så fald ville din udledning ikke være korrekt. :D
Svaret er nej
Har offeret nogen misfarvninger på kroppen som en konsekvens af kontakten med planten?
Nej :!:
Svaret må nødvendigvis være nej, når vi allerede har konstateret at offeret ikke har været i berøring med planten.
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Sorte Historier #6: KRIMINALKOMMISSÆR RÅDVILD

Post by Sir William »

Men har du ikke lige svaret ja på Stony spørgsmål om at giften er overført fra berøring. Hmmm, snyd!!

Har giften været påført en genstand så som glas, kniv eller lignende?
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Sorte Historier #6: KRIMINALKOMMISSÆR RÅDVILD

Post by Mik »

Sir William wrote:Men har du ikke lige svaret ja på Stony spørgsmål om at giften er overført fra berøring. Hmmm, snyd!!
Har giften været påført en genstand så som glas, kniv eller lignende?
Ja. Godt at varmen ikke helt har smeltet dine små grå celler :wink:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Sorte Historier #6: KRIMINALKOMMISSÆR RÅDVILD

Post by Sir William »

Da vi så samtidig har fået information om, at der ikke er nogen synlige skader herunder vel også omfattet knivstik og da det samtidig ikke er indtaget oralt, kan vi nok også delvist udelade glas. Delvist, da giften kan være optaget gennemhåndfladerne da offeret har løftet glasset.

Er det en hurtigvirkende gift?

(De små grå celler bliver godt kølet ned, sidder i et nordvendt lokale med åbne vinduer, køligt vand og stimulerende musik i baggrunden)
Post Reply