Åbent brætspilsarrangement i Århus, nu på lørdag d. 5. april

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Åbent brætspilsarrangement i Århus, nu på lørdag d. 5. april

Post by Aratar »

Hej alle!

Jeg vil hermed gerne invitere til et åbent og gratis brætpilsarrangement i Århus på lørdag d. 5. april.

Stedet er: Lokalerne for KFUM & KFUK i Midtbyen, Nørre Allé 29, 8000 Århus C.
Tidsrummet er: 10.00-18.00.

Jeg forestiller mig, at folk blot møder op med de spil, de gerne vil have spillet, og så ser vi, hvad vi kan få gang i. Jeg vil selv bl.a. tage Race for the Galaxy, El Grande og Railroad Tycoon med.

Der vil være mulighed for at spise medbragt mad eller være med i en bestilling af sandwich/pizza/burger omkring kl. 14.00.

Tilmelding er ikke nødvendig, men man må gerne skrive her i tråden, hvis man kommer.

Hvis man har problemer med at finde stedet, kan man fange mig på 61267172. Der er mulighed for gratis parkering ved lokalerne.

Hvis der er interesse for det, vil det måske i fremtiden være muligt at holde en månedlig spilledag i lokalerne.

Mvh. HC

P.s. Spred gerne invitationen til evt. interesserede.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Åbent brætspilsarrangement i Århus, nu på lørdag d. 5. april

Post by Frouvne »

Håber, at dagen bringer et dejligt arrangement! Lad os endelig høre hvordan det gik! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: Åbent brætspilsarrangement i Århus, nu på lørdag d. 5. april

Post by Aratar »

Hej

Vi havde en vældig fin dag. Vi var fire af de sædvanlige gutter, bl.a. Rune (Aermord) og selvfølgelig mig. Det blev til to spil Race for the Galaxy og et enkelt spil Samurai. Race for the Galaxy syntes vi alle godt om. Det minder lidt om Puerto Rico, idet det også bygger på en rollevælgermekanisme, men pga. den store mængde forskellige kort er der ikke de samme rendyrkede strategier som i PR (fx. builder og shipping). En særlig god ting ved det er, at det kan spilles på kort tid. Vores første spil tog 2 timer, mens det næste kun tog 45 minutter. Med 2 spillere vil det kunne spilles på 20 minutter.

Med hensyn til fremtiden i forhold til en fast månedlig spilledag vil jeg gerne bede om nogle tilkendegivelser fra folk her på forum. Jeg vil være interesseret i at have en sådan dag og vil sandsynligvis også kunne skaffe lokaler til det. Af de folk, der er på vores brætspilsmailingliste, vil nogle være interesseret i at skrive en sådan dag i kalenderen, mens andre ville komme i fald, de ikke skulle andet. Det er altså lidt blandet med opbakningen, så jeg vil meget gerne have tilkendegivelser fra evt. interesserede :mrgreen:

Mvh. HC
Image
Morten Fjord
Posts: 7
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:14 am

Re: Åbent brætspilsarrangement i Århus, nu på lørdag d. 5. april

Post by Morten Fjord »

Hejsa

Det var ellers bare super ærgeligt, at jeg ikke havde set dette indlæg før. Jeg bor selv i Århus, og har netop investeret i Race for the Galaxy, men har endnu ikke haft mulighed for at spille det.

Næste gang i holder noget, vil jeg meget gerne med.

/Morten Fjord
www.mortenfjord.dk
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Åbent brætspilsarrangement i Århus, nu på lørdag d. 5. april

Post by Robert »

Morten Fjord wrote:Hejsa

Det var ellers bare super ærgeligt, at jeg ikke havde set dette indlæg før. Jeg bor selv i Århus, og har netop investeret i Race for the Galaxy, men har endnu ikke haft mulighed for at spille det.

Næste gang i holder noget, vil jeg meget gerne med.

/Morten Fjord
http://www.mortenfjord.dk
Jeg har en ledig aften på mandag (28/4). Jeg har ikke prøvet Race for the Galaxy, men det ser bestemt ud til at være et forsøg værd. Hvis du er interesseret kan jeg møde op hos dig - jeg kan desværre ikke lægge lokale til da jeg ikke bor i Århus.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Morten Fjord
Posts: 7
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:14 am

Re: Åbent brætspilsarrangement i Århus, nu på lørdag d. 5. april

Post by Morten Fjord »

Hej

Jeg kan desværre ikke iaften, men hvad siger du/i til onsdag d.7/5 ? Jeg ligger gerne hus til i Århus. Hvis det er aktuelt, synes jeg at vi skal oprette en ny tråd, og invitere lidt bredere :-)

/Morten Fjord
www.mortenfjord.dk
Post Reply