ESSEN 2008

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: ESSEN 2008

Post by Helle »

Jeg kunne overveje det, hvis det kan lade sig gøre.
Jeg vil gerne til Essen et af de kommende år, men om det lige bliver i år er ikke sikkert.
User avatar
Tina
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 192
Joined: Sat Jan 27, 2007 1:52 am
Location: Valby

Re: ESSEN 2008

Post by Tina »

Jesper H og jeg skal heller ikke med i år. Der skal simpelthen flere nye spil til før vi kommer igen - så om et par år kunne det sagtens være at vi ville derned igen. Men god tur til alle jer der drager til tyskens land i år :D
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: ESSEN 2008

Post by akwlinka »

Tina wrote:Jesper H og jeg skal heller ikke med i år. Der skal simpelthen flere nye spil til før vi kommer igen - så om et par år kunne det sagtens være at vi ville derned igen. Men god tur til alle jer der drager til tyskens land i år :D
er 200-300 nye spil ikke nok.

Jeg ser mange andre grunde til ikke at tage afsted hvert år, men de ligger nu mere i den økonomiske kategori.
En ting er turen frem og tilbage, dertil hotel, forplejning og lommepenge. Og den tungeste post er så spillene. Alt det "l..." som man slæber med sig hjem... bli'r man aldrig klogere.

Og så skal jeg afsted for 14. gang til Essen i år.
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: ESSEN 2008

Post by netsapiens »

Jeg vil gerne, og skal prøve det på et tidspunkt, da jeg aldrig har været afsted.

Men jeg kigger på den samlede pris på turen, og kan ikke undgå at tænke på at de penge kunne bruges på ENDNU flere brætspil :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: ESSEN 2008

Post by Jens_Hoppe »

netsapiens wrote:Men jeg kigger på den samlede pris på turen, og kan ikke undgå at tænke på at de penge kunne bruges på ENDNU flere brætspil :)
Absolut, man skal ikke tage til Essen for at få billige spil. Oplevelsen, derimod, oplevelsen...! :mrgreen:
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: ESSEN 2008

Post by akwlinka »

Jens_Hoppe wrote:
netsapiens wrote:Men jeg kigger på den samlede pris på turen, og kan ikke undgå at tænke på at de penge kunne bruges på ENDNU flere brætspil :)
Absolut, man skal ikke tage til Essen for at få billige spil. Oplevelsen, derimod, oplevelsen...! :mrgreen:
Ja at komme til Essen er at komme ned og besøge gamle venner man ikke har set i et år. Lidt ligesom at komme på Viking-Con.

Når man først har været der et par gange, så er det som ikke spillene der er det vigtigste mere, oplevelsen!!!! det helt rigtige ord.
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: ESSEN 2008

Post by netsapiens »

Jeg er fuldt ud klar over at det er oplevelsen der tæller. Jeg kan ombygge mit oprindelige udsagn og sige at jeg hellere vil bruge pengene på oplevelser med mine eksisterende venner, end på oplevelser med fremmede (jeg har ikke lige 14 års erfaring jo :) )
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: ESSEN 2008

Post by Stony »

netsapiens wrote:Jjeg har ikke lige 14 års erfaring jo :)
Nu tror jeg du undervurderer Annemette's erfaring. Hun har ikke kun 14 års erfaring. Hun skal til Essen for 14. gang i år. Erfaringen går langt længere bagud. Jeg har hørt at første gang Annemette deltog i en brætspil-con, havde Methusalem en stand, hvor der blev demoet en tidlig udgave af Kalaha.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: ESSEN 2008

Post by Helle »

Stony wrote:
netsapiens wrote:Jjeg har ikke lige 14 års erfaring jo :)
Nu tror jeg du undervurderer Annemette's erfaring. Hun har ikke kun 14 års erfaring. Hun skal til Essen for 14. gang i år. Erfaringen går langt længere bagud. Jeg har hørt at første gang Annemette deltog i en brætspil-con, havde Methusalem en stand, hvor hun demo'ede Kalaha.
Altså Stony .... der er et eller andet med alderen på damer/kvinder og pli, som du ikke heeeelt har fanget .... men i vores nørdede verden er det vel egentlig en kompliment?
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: ESSEN 2008

Post by Jens_Hoppe »

Stony wrote:havde Methusalem en stand, hvor der blev demoet en tidlig udgave af Kalaha.
Ha ha, good one! :D Hvorfor kan man ikke give thumbs til gode posts på dette forum? ;)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Tina
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 192
Joined: Sat Jan 27, 2007 1:52 am
Location: Valby

Re: ESSEN 2008

Post by Tina »

akwlinka wrote:er 200-300 nye spil ikke nok.
Jo men
1) De fleste spil er på tysk (eller det er næsten kun de tyske udgivelser der er med)
2) Jeg køber kun engelske udgivelser, da jeg ikke kan læse tysk
3) Det er ikke alle typer af spil jeg synes om (eks. børne- og famliespil går jeg udenom)

Så alt i alt bør jeg nok tage på en engelsk messe, men det er dyrere og der er langt imellem dem der er så store som Essen.
Så om et par år når der er udkommet flere spil, som jeg synes er spændend og er på engelsk skal jeg helt sikkert med igen. :D
Og som netsap. skriver så har jeg heller ikke 14. års bekendskaber dernede, da jeg var afsted for første gang sidste år. :wink:
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: ESSEN 2008

Post by Andrea »

Tina wrote:Så alt i alt bør jeg nok tage på en engelsk messe, men det er dyrere og der er langt imellem dem der er så store som Essen.
Eller en amerikansk - men det sætter jo visse begrænsninger for, hvor mange spil man kan tage med hjem :)
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: ESSEN 2008

Post by akwlinka »

Findes der Engelske eller amerikanske Messer som Essen, hvor man både kan spille og købe ind som privat person?
Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: ESSEN 2008

Post by Kanzler »

Jens_Hoppe wrote:
Stony wrote:havde Methusalem en stand, hvor der blev demoet en tidlig udgave af Kalaha.
Ha ha, good one! :D Hvorfor kan man ikke give thumbs til gode posts på dette forum? ;)
Ja jeg morede mig også over denne bemærkning :lol: Kunne da være sjovt hvis thumbs blev tilgængelige her på forum.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: ESSEN 2008

Post by Larsine »

Stony wrote: Nu tror jeg du undervurderer Annemette's erfaring. Hun har ikke kun 14 års erfaring. Hun skal til Essen for 14. gang i år. Erfaringen går langt længere bagud. Jeg har hørt at første gang Annemette deltog i en brætspil-con, havde Methusalem en stand, hvor der blev demoet en tidlig udgave af Kalaha.
Tja, jeg kan nu ellers ikke huske det, og det var da mig der fik lokket Annemette med på hendes første con.

Lars
Post Reply