GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by jondifool »

og det var så et ærgerligt afbud ! skal så på internat den week-end. Vi ses en anden gang !

Jonatan
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Brichs »

Jeg introducerer gerne Space beans, Bohnanza eller Carcassonne - selvom jeg forventer de fleste kender disse spil ;-)

Jeg er åben på de fleste spil, så hvis der er nogle spil der mangler en spiller eller to, så bare smid min kæreste og jeg på dem.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Fiil
Posts: 3
Joined: Thu Aug 14, 2008 9:42 pm
Location: Valby

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Fiil »

Hej GGF

Jeg blev anbefalet dette board og dette arrangement af en vens ven, Claus/Klaus. Jeg har ikke rigtigt fundet ham herinde dog.
Min kone og jeg bor i Valby og spiller mange brætspil - især de her gode tyske nogle :)

Vi spiller Settlers, Carcassonne (med alle udvidelser :D ), Bohnanza, Ticket to Ride, Caylus, Princes of Florence, Puerto Rico, Illuminati, Munchkin m.fl. På ønskelisten står der Agricola.

Vi vil gerne begge to med til arrangementet og møde jer og spille nogle spil, hvis det er muligt.
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by akwlinka »

Jeg vil gerne lære folket at Bohnanza bliver meget bedre med Bønnerose, så det introer jeg gerne.
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Andrea »

akwlinka wrote:Jeg vil gerne lære folket at Bohnanza bliver meget bedre med Bønnerose, så det introer jeg gerne.
Hvad er det der Bønnerose? En dansk udvidelse? :)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Frouvne »

Fiil wrote:Hej GGF

Jeg blev anbefalet dette board og dette arrangement af en vens ven, Claus/Klaus. Jeg har ikke rigtigt fundet ham herinde dog.
Min kone og jeg bor i Valby og spiller mange brætspil - især de her gode tyske nogle :)

Vi spiller Settlers, Carcassonne (med alle udvidelser :D ), Bohnanza, Ticket to Ride, Caylus, Princes of Florence, Puerto Rico, Illuminati, Munchkin m.fl. På ønskelisten står der Agricola.

Vi vil gerne begge to med til arrangementet og møde jer og spille nogle spil, hvis det er muligt.

I skal være hjertens velkomne! :D Kan du ikke skrive jeres navne, så I kan blive tilføjet listen?

Kunne Claus f.eks. gemme sig under brugernavnet netsapiens?
frouvne, administrator

Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by akwlinka »

Andrea wrote:
akwlinka wrote:Jeg vil gerne lære folket at Bohnanza bliver meget bedre med Bønnerose, så det introer jeg gerne.
Hvad er det der Bønnerose? En dansk udvidelse? :)

Nej men det er lettere at skrive en Bohnröchen, og så har jeg oversat kortene til dansk, så alle kan være med
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Andrea »

akwlinka wrote: Nej men det er lettere at skrive en Bohnröchen, og så har jeg oversat kortene til dansk, så alle kan være med
Ah ok! Det kan være, jeg skal se at få prøvet det... :)
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Larsine »

Andrea wrote:
akwlinka wrote: Nej men det er lettere at skrive en Bohnröchen, og så har jeg oversat kortene til dansk, så alle kan være med
Ah ok! Det kan være, jeg skal se at få prøvet det... :)
Hvis du kommer til at tænke på det kendte eventyr og børnesang Bønnerose, så er du ikke helt forkert på den.

Bønnerose var en vakker bønne, vakker bønne vakker bønne...

Lars
User avatar
Fiil
Posts: 3
Joined: Thu Aug 14, 2008 9:42 pm
Location: Valby

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Fiil »

Frouvne wrote: I skal være hjertens velkomne! :D Kan du ikke skrive jeres navne, så I kan blive tilføjet listen?

Kunne Claus f.eks. gemme sig under brugernavnet netsapiens?

Jeg hedder Ole og min kone hedder Rebekka.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by netsapiens »

Der gemmer sig ihvertfald en enkelt Claus bag NetSapiens :)
... der er vel egentlig ikke andre Claus'er herinde? Så jeg er nok skyldig indtil det modsatte er bevist.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Tobias »

Må desværre aflyse for mit vedkommende :(
Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by akwlinka »

Jeg vil gerne tilmelde to gæster.

Janne og Henriette, men det er stadig lidt usikkert om Henriette kan deltage, så der kan senere komme et afbud der.
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Helle »

Fiil wrote:Hej GGF

Jeg blev anbefalet dette board og dette arrangement af en vens ven, Claus/Klaus. Jeg har ikke rigtigt fundet ham herinde dog.
Min kone og jeg bor i Valby og spiller mange brætspil - især de her gode tyske nogle :)

Vi spiller Settlers, Carcassonne (med alle udvidelser :D ), Bohnanza, Ticket to Ride, Caylus, Princes of Florence, Puerto Rico, Illuminati, Munchkin m.fl. På ønskelisten står der Agricola.

Vi vil gerne begge to med til arrangementet og møde jer og spille nogle spil, hvis det er muligt.
Jamen, Velkommen - selvfølgelig er der plads - beklager at jeg ikke har opdateret listen før ... jeg har simpelthen bare ikke fulgt med på forum her den sidste uges tid... Der skulle være rig og god mulighed for at komme til at spille - både til de her arrangementer, men også til små arrangementer rundt omkring hjemme hos folk :D

Helle
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Helle »

netsapiens wrote:Der gemmer sig ihvertfald en enkelt Claus bag NetSapiens :)
... der er vel egentlig ikke andre Claus'er herinde? Så jeg er nok skyldig indtil det modsatte er bevist.
Jo, der er da Klaus Yde...
Post Reply