GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9178
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Stony »

Bare lige for en ordens skyld. Når folk skriver sig op til at kunne introducere et spil, formoder jeg at de også kan medbringe et eksemplar, eller i det mindste aftaler med en anden, at han/hun medbringer et eksemplar der så kan bruges.
Sidst spillet:
Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by akwlinka »

Jeg kører gerne Agricola, og bringer 1 stk. engelsk spil.
Jeg kører også gerne Bønnerose og bringer også dette.

Jeg ved ikke hvad jeg gerne vil spille derudover, og glæder mig til at se programmet.
Image
User avatar
peskjens
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 274
Joined: Fri Oct 27, 2006 8:47 am
Location: Birkerød

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by peskjens »

Stony wrote:Bare lige for en ordens skyld. Når folk skriver sig op til at kunne introducere et spil, formoder jeg at de også kan medbringe et eksemplar, eller i det mindste aftaler med en anden, at han/hun medbringer et eksemplar der så kan bruges.
Det giver vel sig selv, at man medtager de spil, som man tilbyder at introducere ...
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Brichs »

peskjens wrote:
Stony wrote:Bare lige for en ordens skyld. Når folk skriver sig op til at kunne introducere et spil, formoder jeg at de også kan medbringe et eksemplar, eller i det mindste aftaler med en anden, at han/hun medbringer et eksemplar der så kan bruges.
Det giver vel sig selv, at man medtager de spil, som man tilbyder at introducere ...
Ja, det mener jeg også. I hvert fald det jeg mener, når jeg tilbyder at introducere noget.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by akwlinka »

peskjens wrote:
Stony wrote:Bare lige for en ordens skyld. Når folk skriver sig op til at kunne introducere et spil, formoder jeg at de også kan medbringe et eksemplar, eller i det mindste aftaler med en anden, at han/hun medbringer et eksemplar der så kan bruges.
Det giver vel sig selv, at man medtager de spil, som man tilbyder at introducere ...

Efter min mening behøver det ikke være en selvfølge, men vil logisk ofte være det.

Og det skal da ikke lægge en dæmper på folks introduktionslyst at de ikke selv ligger inde med et given spil.
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Larsine »

akwlinka wrote:Og det skal da ikke lægge en dæmper på folks introduktionslyst at de ikke selv ligger inde med et given spil.
Sandsynligheden for at Annemette ligger inde med spillet er ret stor.

Lars
User avatar
Fiil
Posts: 3
Joined: Thu Aug 14, 2008 9:42 pm
Location: Valby

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Fiil »

Jeg vil gerne prøve Agricola, Tempus og Mission Red Planet (og sikkert flere).

Jeg introducerer også gerne spil, hvis nogen efterspørger et spil vi har, men vi tager ikke så meget med på cyklen :D
Glæder mig til at se listerne med ønsker.
DavidP
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 44
Joined: Tue Oct 23, 2007 7:44 pm
Location: København
Contact:

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by DavidP »

Rigtig god idé og godt initiativ! Jeg venter lige et, lille, øjeblik med at melde mig til da jeg ikke pt. ligger inde med min kalender....
User avatar
Jeppe
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 128
Joined: Tue Jun 06, 2006 1:03 pm
Location: Roskilde
Been thanked: 19 times

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Jeppe »

Jeg må også hellere give lidt indput til Stony´s planlægning.

Tidligere har jeg annonceret, at jeg gerne ville spille områdekontrolspil som fx. Imperial, Nexus Ops, Conquest of the Empire. Det må gerne være 2 personers, fx. Hannibal: Rome vs. Carthage.

Desuden sætter jeg stor pris på, at spillene har et stærkt tema. Set i dette lys kunne også Mission Red Planet og Beowulf: The legend være interessante og måske King of Siam.

Men helt ærligt, så er jeg nu blå i hovedet af at læse reviews, så hvis du Stony (eller andre) har nogle andre spil, der lever op til mine kriterier, så er du velkommen til at sætte mig på disse i stedet.

Mange hilsner
Jeppe
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Frouvne »

Jeppe wrote:[...] Desuden sætter jeg stor pris på, at spillene har et stærkt tema. Set i dette lys kunne også Mission Red Planet og Beowulf: The legend være interessante og måske King of Siam. [...]
Hvis det er et stærkt tema, du er på jagt efter, er jeg bange for, at der er potentiale for nogle slemme skuffelser i de nævnte spil. Spillene er efter min bedømmelse alle rigtigt gode men udmærker sig til gengæld som værende tematisk ganske tynde. Dette er blot ment som en advarsel.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Andrea »

Jeg vil gerne introducere et af følgende spil (hvis der er interesse for det):
Nexus Ops, Red Dragon Inn, Mermaid Rain, Goldland.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9178
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Stony »

Jeg regner med at få lagt et udkast til et skema online mandag aften.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Jesper »

Jeg kommer desværre til at melde fra - familieforpligtigelserne har overfaldet mig.
Stony wrote:Jeg regner med at få lagt et udkast til et skema online mandag aften.
Jesper Rugård Jensen
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Helle »

Der bliver i hvert fald god plads, for vi har fået Annemette til at booke to lokaler, men det ser ud til, at det bliver omkring 23 deltagere pt. Så sidder der andre derude og har lyst, så er det altså en rigtig god mulighed - der er god plads, og der kommer flere andre nye deltagere, hvilket er rigtigt dejligt!
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Brichs »

Jeg prøver at sende faklen rundt blandt mine andre brætspillende venner, så må vi se om der ikke skulle være en eller to der var interesserede :-D
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Post Reply