GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Frouvne »

Nu har Annemette flere gange talt varmt for Lokomotive Werks og hvis det skulle komme på bordet, lægger jeg gerne krop til...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Frouvne »

Jeg kan ikke umiddelbart se om jeg har fået givet en interessetilkendegivelse for Dominion... men det vil jeg i hvert tilfælde meget gerne prøve.

Jeg introducerer gerne et eller andet spil, hvilket f.eks. kan være: Beowulf: The Legend, Mission: Red Planet eller Glory to Rome. Lige nu tør jeg ikke love, at jeg kan nå at læse op på mere end et enkelt af spillene... men hvis der bliver behov kan det da godt tænkes, at jeg kan stramme mig lidt an.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Robert »

Jeg tilmeldte mig faktisk her, men den tilmelding faldt vist ned imellem gulvsprækkerne. Den dukkede i hvert fald ikke op på side 1. Men jeg har i hvert fald tænkt mig at komme.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Helle »

Robert wrote:Jeg tilmeldte mig faktisk her, men den tilmelding faldt vist ned imellem gulvsprækkerne. Den dukkede i hvert fald ikke op på side 1. Men jeg har i hvert fald tænkt mig at komme.
Beklager, du er fluks skrevet på ...
User avatar
Eivind
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 38
Joined: Mon Sep 08, 2008 1:31 pm
Location: Valby

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Eivind »

nu jeg langt om længe har fået tilmeldt mig dette forum, må jeg også hellere se at for reddet mig en plads til den 14.nde
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Stony »

Så forsøger vi os med et udkast til et skema.

Jeg har hårdhændet fjernet alle spil fra listen, hvor der kun var 1 person der havde tilkendegivet interesse. Dertil har jeg undladt at sætte Imperial på skemaet, selv om der var to der gerne ville prøve. Der var ingen af dem der kom, der havde meldt sig til at introducere.

Såfremt folk ønsker at blive skrevet på noget, så sig til og jeg opdaterer. Så er man i hvert fald sikker på en plads. Men der er også en hel del der ikke har skrevet sig op til noget, så der burde være rig lejlighed til at finde nogen at spille med.
Skulle der være sneget sig en fejl ind, må I jo sige til.

Dem der har meldt sig til at introducere, har jeg skrevet med kursiv.

Spilstart ca. kl. 10.00

Agricola: akwlinka, Rune, Andrea, Jens, Black Sea, Tina, Jesper, Fiil, Rebekka, Kramme B, Kitxune, Henriette, Jeppe, Brichs, Kamilla, Dorthe, [ledig plads], [ledig plads], [ledig plads], [ledig plads]
* Bunke-Agricola!

Spilstart ca. kl. 10.15

Dominion: Mik, Frouvne, Stony, jens_hoppe
*rykket ca. et kvarter, så undertegnede er til rådighed til at forklare Agricola regler.

Spilstart ca. kl. 13.00

Age of Steam: Mik, Frouvne, Stony, jens_hoppe, Rune, Robert, [ledig plads], [ledig plads]
* Der forventes at blive spillet på to borde, så der er stadig pladser

Galactic Empires: MesterLars, Jeppe, Andrea, Jens

Spilstart ca. kl. 16.00

Beowulf The Legend: jens_hoppe, Andrea, Jens, [ledig plads], [ledig plads]

Mission Red Planet: Frouvne, peskjens, Jeppe, Fiil, [ledig plads]
Last edited by Stony on Wed Sep 10, 2008 7:33 pm, edited 14 times in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Jens_Hoppe »

Jeg var vist den første der bad om at få lov til at prøve Dominion... ;)

Og jeg vil vældigt gerne deltage i Age of Steam også - men det kræver selvfølgelig at det ikke ligger oven i Beowulf.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Jens_Hoppe »

Desuden har både jeg, Black Sea og peskjens ytret ønske om at prøve Glory to Rome, og både Stony og Frouvne har tilbudt at forklare det (hvis de har tid).
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by akwlinka »

Jeg tror jeg vil vælge at være frit stillet, selvfølgelig bortset fra 1. modul og Agricola, og medbringe nogle forskellige spil jeg gider spille. Der er rigtig mange der ikke er noteret for noget og et meget lille program, så mon ikke det er forsvarligt.
Last edited by akwlinka on Mon Sep 08, 2008 10:40 pm, edited 1 time in total.
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Stony »

Så er der byttet lidt rundt. Det bliver dog svært at få klemt Glory to Rome ind på en reel plads, men såfremt Dominion er relativt hurtigt overstået, kan det være vi kan klemme Glory to Rome ind mellem Dominion og Age of Steam.... Såfremt peskjens også er ledig på det tidspunkt... Black Sea har jeg noteret på Agricola, så det bliver nok svært at nå, men jeg kan nu heller ikke finde hans ønske om Glory to Rome...?

Nu må vi se om det er realistisk. Der skal jo også regelforklaring til på begge spil.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Stony »

Der er blevet spurgt til fælles spisning... Dem der er stemt for det, kan jo evt. smutte over på Café Emil. Folk har vist været rimelig tilfredse, og det ligger i nærheden. Og de sidste gange vi er gået derover efter afslutning omkring kl. 19.30 - 20.00, har det ikke været noget problem at få plads, så reservation er vist næppe nødvendigt.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Black Sea »

Stony wrote:Så er der byttet lidt rundt. Det bliver dog svært at få klemt Glory to Rome ind på en reel plads, men såfremt Dominion er relativt hurtigt overstået, kan det være vi kan klemme Glory to Rome ind mellem Dominion og Age of Steam.... Såfremt peskjens også er ledig på det tidspunkt... Black Sea har jeg noteret på Agricola, så det bliver nok svært at nå, men jeg kan nu heller ikke finde hans ønske om Glory to Rome...?

Nu må vi se om det er realistisk. Der skal jo også regelforklaring til på begge spil.
Mit ønske står såmænd lige her blandt mange andre :D
Men hvis valget står melem Agricola og Glory to Rome er jeg afgjort mest til førstnævnte.

Skulle der blive en mulighed mere for Dominion er jeg meget klar på denne.

Mht. spisning vil Kramme B og jeg gerne begge deltage.
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by akwlinka »

Stony wrote:Der er blevet spurgt til fælles spisning... Dem der er stemt for det, kan jo evt. smutte over på Café Emil. Folk har vist været rimelig tilfredse, og det ligger i nærheden. Og de sidste gange vi er gået derover efter afslutning omkring kl. 19.30 - 20.00, har det ikke været noget problem at få plads, så reservation er vist næppe nødvendigt.
Nej men måske skulle man alligevel advarer dem om vi kommer. Her i eftersæsonen kunne de måske finde på at gå hjem hvis der ikke er mange gæster, og nu er det jo en søndag så... selvom det er valby.
Last edited by akwlinka on Tue Sep 09, 2008 12:22 am, edited 1 time in total.
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Jens_Hoppe »

Det er faktisk rigtigt. Første gang vi var derovre holdt de jo faktisk kun åbent for vores skyld...
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Kramme B
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 23
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:04 pm
Location: København NV

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Kramme B »

Jeg er både interesseret i Agricola og Dominion, men de ser lidt optagede ud lige p.t.

Ellers må jeg se, hvad der byder sig :D
"Jeg hader mandage"
- Garfield the Cat
Post Reply