GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 132 times

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Andrea »

Hey! Tak for et fedt arrangement med en masse spændende brætspil og godt selskab - som sædvanlig! Image
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Black Sea »

Tak for en rigtig hyggelig dag, med gode nye spiloplevelser.

Maria og jeg skulle have deltaget i fællesspisningen, men vi kunne ikke finde stedet :oops: . Vi forsøgte et telefonopkald til Frouvne, men uden held. Samtidig er Maria ikke så godt gående p.t. så det duede ikke at vandre rundt i længere tid. Vi måtte derfor i stedet luske hjemad :( . Beklager de eventuelle gener ved dette, men vi havde ikke noget andet alternativ. Håber I hyggede jer uden os :D
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Helle »

Black Sea wrote:Tak for en rigtig hyggelig dag, med gode nye spiloplevelser.

Maria og jeg skulle have deltaget i fællesspisningen, men vi kunne ikke finde stedet :oops: . Vi forsøgte et telefonopkald til Frouvne, men uden held. Samtidig er Maria ikke så godt gående p.t. så det duede ikke at vandre rundt i længere tid. Vi måtte derfor i stedet luske hjemad :( . Beklager de eventuelle gener ved dette, men vi havde ikke noget andet alternativ. Håber I hyggede jer uden os :D
han har såmænd sikkert hørt den, men troet, at det var mig, der ringede for at høre, om han ikke snart kom hjem :wink:
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Jens_Hoppe »

Også tak til alle (ikke mindst arrangørerne) fra mig for et godt arrangement. :)

For mit vedkommende blev det til at par spil af Miks prototype af Dominion, et Age of Steam (Irlandskortet), et Beowulf (tro ikke på Andrea, hun var svineheldig ;)), og til sidst et halvt spil Glory to Rome.

Efterfulgt af den obligatoriske enchilada + fadøl, er det jo en cocktail der ikke sådan lige er til at slå. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by akwlinka »

Black Sea wrote:Tak for en rigtig hyggelig dag, med gode nye spiloplevelser.

Maria og jeg skulle have deltaget i fællesspisningen, men vi kunne ikke finde stedet :oops: . Vi forsøgte et telefonopkald til Frouvne, men uden held. Samtidig er Maria ikke så godt gående p.t. så det duede ikke at vandre rundt i længere tid. Vi måtte derfor i stedet luske hjemad :( . Beklager de eventuelle gener ved dette, men vi havde ikke noget andet alternativ. Håber I hyggede jer uden os :D
Ingen gener her, bortset fra vi manglede jeres gode selskab. Næste gang bliver i fragtet i bil til stedet så kan det ikke gå galt.
Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by akwlinka »

Jeg vil også takke alle der kom.

Det var fantastisk at se 4 borde Agricola på en gang. Og bortset fra det ene bord , hvor to skulle videre til andre spil, så blev alle ved til enden, og ånden virkede positiv, så jeg tror de det fleste har fundet spillet godt. Eller må i jo melde tilbage.

For 2 fra det afbrudte bord, fik muligheden igen, og på trods af et halvt spil, måtte de sande at man har ikke prøvet Agricola, før man har spillet et helt spil.

Det blev også til intro at Dominion, og inden vi havde set os om havde vi spillet 3 spil fra listen. Det blev til tre meget forskellige spil. En meget positiv oplevelse.

Så sluttetde vi med intro af Glory to Rome, og selv om vi ikke blev helt færdig, så var det så tæt på at det var ok at udnævne en vinder. Spillet gled godt, selvom jeg absolut fik de helt forkert kort hele tide, og samtidig spillede med hoved i en spand.

En god dag, helt igennem. Også fælles spisning bagefter.
Image
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Black Sea »

akwlinka wrote:
Black Sea wrote:Tak for en rigtig hyggelig dag, med gode nye spiloplevelser.

Maria og jeg skulle have deltaget i fællesspisningen, men vi kunne ikke finde stedet :oops: . Vi forsøgte et telefonopkald til Frouvne, men uden held. Samtidig er Maria ikke så godt gående p.t. så det duede ikke at vandre rundt i længere tid. Vi måtte derfor i stedet luske hjemad :( . Beklager de eventuelle gener ved dette, men vi havde ikke noget andet alternativ. Håber I hyggede jer uden os :D
Ingen gener her, bortset fra vi manglede jeres gode selskab. Næste gang bliver i fragtet i bil til stedet så kan det ikke gå galt.
Det er en aftale :mrgreen:
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Helle »

akwlinka wrote: Så sluttetde vi med intro af Glory to Rome, og selv om vi ikke blev helt færdig, så var det så tæt på at det var ok at udnævne en vinder. Spillet gled godt, selvom jeg absolut fik de helt forkert kort hele tide, og samtidig spillede med hoved i en spand.
Det må have været højst upraktisk udover, at det må have set tåbeligt ud, håber da, at den var af gennemsigtig plast, så du i det mindste kunne se lidt ...
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Frouvne »

Tak for en rigtig hyggelig dag. Ikke mindst tak til Annemette, der overtog det meste af det praktiske omkring arrangementet og Stony, der traditionen tro tog sig af programlægningen! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Brichs »

Som I nok fangede kom Kamilla og jeg ikke med... Kamilla blev rigtig syg, så derfor kom vi ikke.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Robert »

Tak for en god dag. Og tak til de, der har tid, overskud og vilje til at arrangere det.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by akwlinka »

Helle wrote:
akwlinka wrote: Så sluttetde vi med intro af Glory to Rome, og selv om vi ikke blev helt færdig, så var det så tæt på at det var ok at udnævne en vinder. Spillet gled godt, selvom jeg absolut fik de helt forkert kort hele tide, og samtidig spillede med hoved i en spand.
Det må have været højst upraktisk udover, at det må have set tåbeligt ud, håber da, at den var af gennemsigtig plast, så du i det mindste kunne se lidt ...
Havde den så bare været det. Så var det måske gået lidt bedre. Men selvom det dårlige resultat, så hyggede jeg mig med spillet, og det tæller som et stort plus i min bog, at jeg har det godt med et spil, selv når det går dårligt.
Image
User avatar
krasch
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 180
Joined: Sun Apr 30, 2006 9:53 pm
Location: København N

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by krasch »

akwlinka wrote:Det var fantastisk at se 4 borde Agricola på en gang
"Fantastisk" er måske ikke lige det ord jeg vil bruge, men nu er jeg heller ikke den store fan af det spil :)
Men det var en hyggelig dag, så jeg takker også for et godt arrangement.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: GGF - con I - 14. september 10-19+spisning

Post by Frouvne »

En interessant - og glædelig - udvikling, er det, at der efterhånden kommer en del folk til arrangementerne, der har tilknytning til Consim og KBK.
frouvne, administrator

Image
Post Reply