Consimdag søndag 1. februar

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Eivind
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 38
Joined: Mon Sep 08, 2008 1:31 pm
Location: Valby

Consimdag søndag 1. februar

Post by Eivind »

INDKALDELSE TIL GENERALFORSAMLING 2009

2008.12.16

Årets generalforsamling afholdes 1. februar 2009 i Valby Kulturhus fra 10.30-12.00.
http://www.consim.dk


efter generalforsamlingen er der naturligvis normal spilledag
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Consimdag søndag 1. februar

Post by Larsine »

Når nu Consim har fået sit eget område på nærværende forum, er det så ikke nok at arrangementet står omtalt der?

Ellers kommer der jo til at være dobbeltopslag om alle consim arrangementer.

Lars
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Consimdag søndag 1. februar

Post by Frouvne »

Larsine wrote:Når nu Consim har fået sit eget område på nærværende forum, er det så ikke nok at arrangementet står omtalt der?

Ellers kommer der jo til at være dobbeltopslag om alle consim arrangementer.

Lars
Det kan du selvfølgelig have ret i. På den anden side er det jo ikke sikkert, at alle ved, at de er velkomne til Consims spilledage og derfor ikke hæfter sig ved - eller måske slet ikke læser - i Consims del af forum. Så jeg syntes, der kan være en logik i også at slå arrangementerne op her.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Consimdag søndag 1. februar

Post by Stony »

...så vil jeg foreslå en lille forbedring af opslaget. :)

På grund af generalforsamling, vil Consim's spilledag d. 01.02.09 først starte kl. 12.00
Sidst spillet:
Image
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Re: Consimdag søndag 1. februar

Post by Drix »

Grunden til det postes flere steder er da enkel : Mere trafik og mere PR.

Men enig med Stony og Larsine.
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Consimdag søndag 1. februar

Post by Helle »

Drix wrote:Grunden til det postes flere steder er da enkel : Mere trafik og mere PR.

Men enig med Stony og Larsine.
Nu tænker den enkelte bruger næppe på hvilken trafik siden har - så prøv igen: information og venlig omtanke.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Consimdag søndag 1. februar

Post by Jens_Hoppe »

Hvor mange steder her på forummet må vi annoncere spilledage i KBK så? Ugentligt, vel at mærke. ;)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Consimdag søndag 1. februar

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:Hvor mange steder her på forummet må vi annoncere spilledage i KBK så? Ugentligt, vel at mærke. ;)
Nu kan I jo starte med at bede om en underafdeling af forum, som Consim har gjort, og så kan vi jo tage den derfra! :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Consimdag søndag 1. februar

Post by Helle »

Jens_Hoppe wrote:Hvor mange steder her på forummet må vi annoncere spilledage i KBK så? Ugentligt, vel at mærke. ;)
Tihi ... det var da ikke fordi jeg mente, at det var supersmart, at det stod mange steder, men jeg tror næppe, at den bruger, der skrev indlægget tænkte på at peppe mængden af trafik op, som det blev antydet i det foregående indlæg ...
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Re: Consimdag søndag 1. februar

Post by Drix »

Helle, hvorfor tror du, brugeren postede?


Consim, Hvor mange personer er der typisk på jeres generalforsamlinger?
Er det en god samlingsdag.....eller vil folk hellere bare spille spil? :)
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Consimdag søndag 1. februar

Post by Helle »

Det aner jeg da virkelig ikke, men næppe for at skabe trafik på en mere eller mindre tilfældig hjemmeside ...
Drix, jeg forstår ikke, at du gider bruge krudt på at gøre nar, kritisere og tillægge folk besynderlige motiver - jeg kunne forstå, hvis du tillagde Allan eller jeg det motiv at ville generere trafik, men en ikke-særligt-aktiv bruger ... det er for underligt.
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 233 times
Been thanked: 104 times

Re: Consimdag søndag 1. februar

Post by Taibi »

Helle wrote:Det aner jeg da virkelig ikke, men næppe for at skabe trafik på en mere eller mindre tilfældig hjemmeside ...
Drix, jeg forstår ikke, at du gider bruge krudt på at gøre nar, kritisere og tillægge folk besynderlige motiver - jeg kunne forstå, hvis du tillagde Allan eller jeg det motiv at ville generere trafik, men en ikke-særligt-aktiv bruger ... det er for underligt.
Jeg kan naturligvis ikke vide hvad Drix hentyder til, men jeg læser det således:

Forummet her er mere besøgt (= mere traffik) end Consim, hvorfor det giver mening at lægge indlægget herinde, da det dermed kommer ud til et større publikum (PR) og dermed i sidste ende forhåbentlig munder ud i større tilslutning.

Om det så er meningen med indlægget fra Drix og/ eller den oprindelig bruger skal jeg ikke stå til dommer for.

Blot mit besyv... givet i al venskabelighed... :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Consimdag søndag 1. februar

Post by Helle »

Muligvis har du ret, men det der blev diskuteret var, om det skulle ligge på denne side under Consims eget forum eller på denne side, og under arrangementer - men hvor jeg læser det som, at Drix antyder, at det bliver postet begge steder for at booste sidens generelle trafik ...

Jeg beklager, hvis jeg tog fejl, og var for hurtig i det gale blækhus ...
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Consimdag søndag 1. februar

Post by akwlinka »

Hej Alle

Som formand for Consim, ihvertfald indtil i morgen (hvor der er generalforsamling) havde jeg valgt at bruge det meget nye Forum for Consim til at poste indkaldelse til Generalforsamling som mest har interesse for foreningens brugere.

I det indlæg havde jeg sådan set kun skrevet at der var Generalforsamling.
Eivind har så sørget for at oplyse at der er almindelig spilledag efter generalforsamlingen. Og tak for det, for her er alle velkomne.
Til selve generalforsamlinger er andre interesserede også velkomne, men har dog ingen stemmerat.

Nu er Consim et åbent forum hvor alle er velkomne til at læse og skrive, uanset om man er medlem af foreningen eller ej.
Men om der fremover kun må postes Consim indlæg i Consim Forummet, skal jeg ikke gøre mig til dommer over, men jeg kunne forestille mig at en del af GGF læserne ville gå glip af invitation til åbnespillemøder, hvor alle er velkomne, hvis de kun blev postet under Consim.
Jeg havde dog bestemt mig for personligt kun at poste i Consim, så håber jeg alle interesserede læser med der.

Annemette
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Consimdag søndag 1. februar

Post by Frouvne »

Min holdning er stadig, at der er god mening i at dobbeltposte spillearrangementet. Generalforsamlingen er vel primært et anliggende, der vedrører medlemmer af Consim og dermed primært hører hjemme i dette under-fora. Mit blodtryk forbliver dog uforandret om man vælger at gøre det ene eller andet,.. :)
frouvne, administrator

Image
Post Reply