Stony Con - d. 19. Sept. i Valby Kulturhus

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Stony Con - d. 19. Sept. i Valby Kulturhus

Post by Stony »

Med mindre end en måned til, er det vel på tide med en planlægningstråd.

Arrangementet er - som det også står i overskriften - d. 19. september i Valby Kulturhus. Der er start kl. 10.00, men jeg satser på at være der allerede 09.30, så hvis folk er utålmodige, kan man jo dukke op lidt før. Vi slutter ca. 17.30, da vi skal være ude af vagten 18.00, hvor Valby Kulturhus lukker.

Jeg vil udnytte et lille overskud fra Djengis Con, til at gøre dagens arrangement gratis.

Tilbage står blot at finde ud af, hvad folk gerne vil spille. Folk skal være velkomne til at efterlyse muligheden for at prøve noget bestemt, såvel som at tilbyde at introducere noget bestemt. (Oplys også meget gerne forventet spilletid incl. regelforklaring, og hvor mange deltagere du mener højst skal være med. Hvis du ønsker at spillet skal ligge på et bestemt tidspunkt, så skriv også det.)

Der er som altid nogen der godt kan lide at planlægge hvad de skal spille, mens andre hellere bare vil dukke op, og se hvad der er mulighed for at prøve. Der skulle gerne være plads til begge dele.

[EDIT]
Her er indlægget fra længere nede i tråden, hvor jeg lavede det første udkast til programmet:

Jeg har gjort et forsøg på et program. Jeg har tilladt mig at undlade at sætte de lidt kortere spil på programmet, idet de er noget nemmere at få skubbet ind spontant når muligheden opstår. Det er så Railways of the World Card Game og Innovation og Catacombs. Hvis dem der introducerer disse spil, helst vil have det sat på med et fast tidspunkt, så lad mig vide det, og jeg vil få det lagt ind.

Jeg har blot lavet to moduler. Et fra klokken 10.00, og et andet efter at alle forhåbentlig har spist frokost, og der har jeg sat en forventet spilstart til klokken 13.00. Al tid derefter bliver så "frit spil", hvor man eksempelvis kan nå at få de kortere spil på bordet.

Klokken 10.00:

Defenders of the Realm. Tobias, Bostrup, Andrea og 1 ledig plads

Heroes of Graxia. Mik, Frouvne og nogle ledige pladser. (Op til 6 spillere i alt, såfremt Mik vil have så mange med)

Glen More. Jens Hoppe, larkin, Jespen, Kenny, MesterLars, kwo

Klokken 13.00:

Age of Industry. Jens Hoppe, MesterLars, Kenny, kwo og 1 ledig plads.

Founding Fathers. Frouvne, Cannigia, Bostrup, og 2 ledige pladser.

Fresco. Mik, larkin, Black Sea og 1 ledig plads.

Hvis der er noget i programmet der ikke lige passer folk, må man sig til, og jeg må se hvad jeg kan gøre. Jeg regner med at den videre planlægning tager udgangspunkt i ovenstående program. Et spil som In the Year of the Dragon var der også tilmeldt et par stykker, men der er deltagerne (næsten) alle optaget i ovenstående. Men jeg medbringer det, og det kan være at det kommer på bordet efter folk er færdige med andet modul.
Last edited by Stony on Sun Sep 12, 2010 9:58 pm, edited 11 times in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Stony Con - d. 19. Sept. i Valby Kulturhus

Post by Tobias »

Jeg vil rigtig godt spille/introducerer Railways of the world Card Game og enten Ravenloft The Boardgame eller Defender of the Realm.
Image
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Stony Con - d. 19. Sept. i Valby Kulturhus

Post by larkin »

Jeg hopper lige direkte på togkortspillet
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Stony Con - d. 19. Sept. i Valby Kulturhus

Post by Helle »

Til information kan jeg fortælle, at der denne dag samtidig er intelligence day, som afholdes i Valby kulturhus ...
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Stony Con - d. 19. Sept. i Valby Kulturhus

Post by Mik »

Jeg medbringer - og introducerer gerne, bl.a.:

Glen More
Heroes of Graxia
Innovation
Macao
RoboRally
Settlers of America
Image
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Stony Con - d. 19. Sept. i Valby Kulturhus

Post by larkin »

Helle wrote:Til information kan jeg fortælle, at der denne dag samtidig er intelligence day, som afholdes i Valby kulturhus ...
Uuhhh så håber jeg ikke jeg går ind i det forkerte rum :lol:
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Stony Con - d. 19. Sept. i Valby Kulturhus

Post by Helle »

Hæ, du vil sikkert ikke kunne se forskel - en del af pointen er vist, at der vil være spil og hovedbrud. Så det vil snarere være sådan, at I vil få besøg af folk, der tror, at I er en del af dagen ...

Og helt ærligt - jeg tror ikke, at de vil opdage, at de er gået forkert, rigtigt mange af de brætspillere jeg har mødt, mangler ikke brikker at rykke med - tværtimod!!
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Stony Con - d. 19. Sept. i Valby Kulturhus

Post by larkin »

Helle wrote:Hæ, du vil sikkert ikke kunne se forskel - en del af pointen er vist, at der vil være spil og hovedbrud. Så det vil snarere være sådan, at I vil få besøg af folk, der tror, at I er en del af dagen ...

Og helt ærligt - jeg tror ikke, at de vil opdage, at de er gået forkert, rigtigt mange af de brætspillere jeg har mødt, mangler ikke brikker at rykke med - tværtimod!!
Du har ret Helle - de skal være velkomne
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Stony Con - d. 19. Sept. i Valby Kulturhus

Post by Stony »

Det kan være at der i dagens anledning skal en lille "plakat" op på døren, som beskriver arrangementet og GermanGames generelt. Eller sågar en lille flyer, som folk bare kan tage med.....

Det var en tankestreg.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Stony Con - d. 19. Sept. i Valby Kulturhus

Post by Stony »

Helle wrote:Og helt ærligt - jeg tror ikke, at de vil opdage, at de er gået forkert, rigtigt mange af de brætspillere jeg har mødt, mangler ikke brikker at rykke med - tværtimod!!
Jeg er overbevist om, at det er de færreste deltagere på Mensa-arrangementet, der er klar over at dagen er den internationale tal-som-en-pirat-dag, og når de kigger indenfor, mens Andrea og Jens Hoppe kører ud af en tangent, så vil Mensamedlemmerne nok få et lidt andet billede.... :D
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Stony Con - d. 19. Sept. i Valby Kulturhus

Post by Jens_Hoppe »

Aarrr, me Hearties! Jeg skal gøre mit bedste for at ingen skal forveksle os med nogen "intelligence day"!
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Stony Con - d. 19. Sept. i Valby Kulturhus

Post by qute »

Stony wrote:
Helle wrote:Og helt ærligt - jeg tror ikke, at de vil opdage, at de er gået forkert, rigtigt mange af de brætspillere jeg har mødt, mangler ikke brikker at rykke med - tværtimod!!
Jeg er overbevist om, at det er de færreste deltagere på Mensa-arrangementet, der er klar over at dagen er den internationale tal-som-en-pirat-dag, og når de kigger indenfor, mens Andrea og Jens Hoppe kører ud af en tangent, så vil Mensamedlemmerne nok få et lidt andet billede.... :D
Ha ha, hvor genialt er det!
Det er jo rent kinder-æg.

Ses
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Stony Con - d. 19. Sept. i Valby Kulturhus

Post by Andrea »

Hvad tid starter det, og hvad tid slutter det?
Er der planer om en udflugt til spisested bagefter?

Skal lige undersøge, om jeg/vi kan komme :)
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Stony Con - d. 19. Sept. i Valby Kulturhus

Post by Andrea »

Stony wrote: Jeg er overbevist om, at det er de færreste deltagere på Mensa-arrangementet, der er klar over at dagen er den internationale tal-som-en-pirat-dag, og når de kigger indenfor, mens Andrea og Jens Hoppe kører ud af en tangent, så vil Mensamedlemmerne nok få et lidt andet billede.... :D
Hvad?! Jeg er aldeles ikke musikalsk! Og i øvrigt er både Hoppe og jeg så pivcharmerende, at superhjernerne vil flokkes om connen ;)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Stony Con - d. 19. Sept. i Valby Kulturhus

Post by Frouvne »

Hvis ikke jeg allerede har prøvet Heroes of Graxia og/eller Innovation, når vi når til den 19. september, lyder det da rigtig interessant at få prøvet et af dem. Jeg kunne f.eks. introducere Founding Fathers eller Catacombs, hvis der kunne være interesse for et af dem.
frouvne, administrator

Image
Post Reply