Dominion-turnering?

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Dominion-turnering?

Post by Mikkel »

Det var blot lige en tanke der strejfede mig på denne kedelige torsdag.

Jeg kunne da godt tænke mig at prøve at deltage i en Dominion-turnering, som jeg før har læst om på BGG's forum.
Så hvorfor ikke afholde German Games.dk mesterskabet i Dominion? For jeg tager vist ikke helt fejl når jeg påstår at der er en del herinde der spiller spillet.

Jeg har overhovedet ikke tænkt på turneringsform, hvor skal vi spille?, hvornår skal vi spille?, præmier? osv osv...

Har I før afholdt det? Eller er det noget som før har været på tegnebrættet? Og kunne der være tilslutning i så fald?

God dag :)
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Dominion-turnering?

Post by Sir William »

Synes det lyder som en sjov ide, er desværre bare ikke særlig stærk i det (taber altid) men derfra ikke at deltage sker ikke (forudsat at jeg kan på dagen).

Tror så bare der skal være nogle klare regelsæt både omkring turneringsform, hvordan aktionskortene vælges og hvilken spil der skal bruges.
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Dominion-turnering?

Post by Mikkel »

Sir William wrote:Synes det lyder som en sjov ide, er desværre bare ikke særlig stærk i det (taber altid)...
Så når vi to ryger ud som de to første - så sætter vi os over og spiller en taber-finale! Jeg taber stort set også hvergang :wink:
Men skægt er Dominion ihvertfald!
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Dominion-turnering?

Post by Helle »

Hvis jeg kan - deltager jeg gerne - men jeg har ikke tid lige nu til at arrangere noget.
Realistisk kommer jeg ikke til at deltage, hvis det ligger i november eller december.

:D
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Dominion-turnering?

Post by Sir William »

Altid frisk på taberfinaler 8) Også selv om jeg hader at tabe.

Kan heller ikke på denne side af Nytår, faktisk hver weekend frem til jul er booket, men januar måned kunne jo være ideelt. Det er alligevel en "rolig" måned for mit vedkommende.
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Dominion-turnering?

Post by Mikkel »

Helt enig med tidspunktet lige i denne måned og næste, nok ikke ville kunne lokke så mange med.

Men det var også mere for at høre om folk overhovedet ville være intereseret i at deltage i sådan et arrangement :)
Image
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Re: Dominion-turnering?

Post by Black Sea »

Jeg er altid frisk på noget Dominion. Januar lyder umiddelbart som en mulighed 8)
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
User avatar
Legius
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 201
Joined: Fri Apr 16, 2010 11:06 am
Favoritspil: Memoir 44
Location: Nivå

Re: Dominion-turnering?

Post by Legius »

Så frem jeg kan den på gældende dato så deltager jeg også gerne(sansynligvis også i taberfinalen) og Januar er nok også det mest realistiske i min kalender pt.
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Dominion-turnering?

Post by Brichs »

Såfremt jeg er ledig, kunne det da være meget sjovt.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Dominion-turnering?

Post by Helle »

Jamen, hvis I andre tager taber-finalen, så går jeg efter den rigtige finale ....

Så kan vi se, om der er andre, der har lyst til at være med der - eller om der går prestige i taber-finalen.
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Dominion-turnering?

Post by Mikkel »

Super, at der vises interesse for en evt. turnering.

Er der måske en af jer som kunne tænke sig at hjælpe med at få sådan en arrangement op at køre?
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Dominion-turnering?

Post by Sir William »

Hvis det skulle have interesse, så kunne jeg da godt tænke mig at udarbejde et turneringsregelsæt hvis altså ikke bare vi bruger det "officielle".

Overvejer om ikke jeg skal tage min nabo med til den turnering, det er nemlig som regel ham der vinder spillene vi spiller (4 pers.).

Har desværre en vane at køre op i meget store bevægelser, så bær lige over med mig.

Kunne det ikke være interessant at alliere sig med nogle firmaer og gøre en sådan turnering mere "omfattenede" f.eks. "DM i Dominion"? Kunne eventuelt tage kontakt til producenten, diverse medier og sponsorer, få en masse omtale evt. få en til deltage i Godaften Danmark eller lign.

Som sagt har for vane, at drømme :oops: Men det er ikke umuligt, kræver bare planlægning og en god indsats samt trække lidt på vores kontakter.
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Dominion-turnering?

Post by Mikkel »

Sir William wrote:Hvis det skulle have interesse, så kunne jeg da godt tænke mig at udarbejde et turneringsregelsæt hvis altså ikke bare vi bruger det "officielle".

Overvejer om ikke jeg skal tage min nabo med til den turnering, det er nemlig som regel ham der vinder spillene vi spiller (4 pers.).

Har desværre en vane at køre op i meget store bevægelser, så bær lige over med mig.

Kunne det ikke være interessant at alliere sig med nogle firmaer og gøre en sådan turnering mere "omfattenede" f.eks. "DM i Dominion"? Kunne eventuelt tage kontakt til producenten, diverse medier og sponsorer, få en masse omtale evt. få en til deltage i Godaften Danmark eller lign.

Som sagt har for vane, at drømme :oops: Men det er ikke umuligt, kræver bare planlægning og en god indsats samt trække lidt på vores kontakter.
WOW! :shock:

Så langt havde jeg slet ikke tænkt det. Jeg havde mere tænkt at vi skulle afholde en lille søndag-hygge-turnering, hvor der ville være lidt kaffe og kage og en lille pokal til vinderen ( og måske en pokal til taberen af taber-finalen? :wink: )?

Men, Sir William - jeg må da indrømme at dit forslag absolut lyder spændene! Hvis det kunne lade sig gøre, så kunne det godt nok blive omfattende - men RIGTIG godt!
Jeg sidder allerede og drømmer lidt videre på dit indlæg; Forstiller mig at der i konkurrencen er små konkurrencer:

Der kunne være præmie for:

- flest action-kort(eller bare kort??) på bordet i samme tur for én spiller
- Højeste antal point i en "kamp"
- ?

Ja, jeg kører videre på Sir Williams "store bevægelser", for synes absolut at tanken er ret så pirrende!

:D
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Dominion-turnering?

Post by Sir William »

Altså hyggemodellen lyder altså fortsat spændende, kunne jo se om det var muligt at afvikle det som en turnering inden man gik efter det helt store.

Beklager de store armbevægelser, men synes også der ville være noget reklame for "brætspil" i det - selv om Dominion vel næppe er et rigtigt brætspil.
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Dominion-turnering?

Post by Mikkel »

Sir William wrote:Altså hyggemodellen lyder altså fortsat spændende, kunne jo se om det var muligt at afvikle det som en turnering inden man gik efter det helt store.

Beklager de store armbevægelser, men synes også der ville være noget reklame for "brætspil" i det - selv om Dominion vel næppe er et rigtigt brætspil.
Så kunne vi starte med en hyggeturnering i jan/feb måned og se om det går an...?

Jeg lader lige tråden stå lidt og se om der andre herinde fra der måske kunne vise interesse.

Og skulle der være en person som kunne tænke sig at hjælpe til med at få stablet en lille turnering på benene - så hold dig endelig ikke tilbage

PS. Du skal da endelig ikke beklage de store armbevægelser! :)
Image
Post Reply