Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Frouvne »

MortenL wrote:Hvis Stonys liste står til troende er der en ledig plads i "1960: The Making of the President" fredag aften? Der er altså to spil medbragt? Hvis det er rigtigt og der er nogen der intro'er det vil jeg meget gerne prøve at være med!

Jeg spiller gerne med i Vikings lørdag eftermiddag, hvis vi spiller med de avancerede regler - dem har jeg nemlig aldrig fået prøvet. De er vist ikke så indviklede endda?

Ellers har jeg et antal Winsome jernbanespil, jeg endnu ikke har fået prøvet og meget gerne vil spille, hvis nogen er til den slags (de er også dejlig nemme at slæbe med). Det er bl.a. "West Riding Revisited", "Texas & Pacific" (en Chicago Express efterfølger) og "Pampas Railroads" (nærmest en Chicago Express forgænger).

Jeg kunne også medbringe "Automobile", hvis nogen vil spille et spil der er hele 1½ år gammelt :shock:, eller "Gods Playground", hvis to andre vil prøve kræfter med dette - jeg ved ikke hvornår jeg ellers skulle få det spillet.

Morten
Det er nogle fristende titler, du bringer frem her, Morten. God's Playground kunne det f.eks. være meget fristende at kaste sig over, men det bliver nok svært at presse ind i programmet. Men måske det kunne være muligt at finde en lejlighed til det efter Djengis Con?! Texas & Pacific lyder f.eks. også meget besnærende og hvis spiltiden virkelig kun er en time og vægten er som et standard Winsome-game, kunne det måske være værd at overveje at proppe i cykeltasken.
frouvne, administrator

Image
User avatar
MortenL
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 21
Joined: Sun Nov 07, 2010 7:47 pm
Location: Frederiksberg

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by MortenL »

Gunness wrote:
MortenL wrote:Hmm, det lyder lidt tvivlsomt med 1960. Hvis ikke der er en plads i 1960 vil jeg i stedet meget gerne spille High Frontier - igen under forudsætning af, at der forklares regler.
Jeg har vist ikke fulgt godt nok med i tråden, men ja, der er en ledig plads til 1960 :) Maxell og jeg vidste ikke om jeg skulle spille med eller bare gennemgå regler, men det passer mig fint at spille selv, så jeg også når noget fornuftigt fredag aften.
Det lyder godt! Så er jeg på 1960 fredag aften (og må så udsætte High Frontier en anden gang - det spil ser jo rigtig dejlig yummy hard SCI-fi nørdet ud).
Senest tævet i:
Image
User avatar
MortenL
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 21
Joined: Sun Nov 07, 2010 7:47 pm
Location: Frederiksberg

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by MortenL »

Bugge wrote:Det er min plan at få prøvet et/nogle af min nye spil i dette tilfælde Vikings, som der har været stemning for. Tak for det.

Men jeg tror vi holder os til grundreglerne. Man skal (i mit tilfælde i det mindste) kravle før man kan gå.
Så har man hørt det med: En kravlende Viking!

Det er helt OK. Jeg må jo så bare overtale nogen til at spille jernbanespil i stedet...
Senest tævet i:
Image
User avatar
MortenL
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 21
Joined: Sun Nov 07, 2010 7:47 pm
Location: Frederiksberg

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by MortenL »

Frouvne wrote:
MortenL wrote:Ellers har jeg et antal Winsome jernbanespil, jeg endnu ikke har fået prøvet og meget gerne vil spille, hvis nogen er til den slags (de er også dejlig nemme at slæbe med). Det er bl.a. "West Riding Revisited", "Texas & Pacific" (en Chicago Express efterfølger) og "Pampas Railroads" (nærmest en Chicago Express forgænger).

Jeg kunne også medbringe "Automobile", hvis nogen vil spille et spil der er hele 1½ år gammelt :shock:, eller "God's Playground", hvis to andre vil prøve kræfter med dette - jeg ved ikke hvornår jeg ellers skulle få det spillet.
Det er nogle fristende titler, du bringer frem her, Morten. God's Playground kunne det f.eks. være meget fristende at kaste sig over, men det bliver nok svært at presse ind i programmet. Men måske det kunne være muligt at finde en lejlighed til det efter Djengis Con?! Texas & Pacific lyder f.eks. også meget besnærende og hvis spiltiden virkelig kun er en time og vægten er som et standard Winsome-game, kunne det måske være værd at overveje at proppe i cykeltasken.
Jeg propper mit Texas & Pacific i tasken. Jeg vurderer at varigheden vil være som Chicago Express, da både mekanismer, antal aktier og brættets størrelse hos T&P ligner CE.

Jeg har længe meget gerne ville spille God's Playground, men det er ikke et man lige spotant smider på bordet; det skal planlægges. Tre dedikerede personer, 3+ timer, jeg skal ha' læst reglerne nøje på forhånd. På Djengis skulle det i givet fald være lørdag eftermiddag eller aften, men jeg kan sagtens vente til en særskilt "legeaftale" efter Con'en - bare der ikke går for længe.
Senest tævet i:
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Jens_Hoppe »

MortenL wrote:Jeg har længe meget gerne ville spille God's Playground, men det er ikke et man lige spotant smider på bordet; det skal planlægges. Tre dedikerede personer, 3+ timer, jeg skal ha' læst reglerne nøje på forhånd.
Husk at checke det hav af spørgsmål/svar der er på BGG. Jeg prøvede spillet på et tidspunkt og husker reglerne som usædvanligt vage, ukomplette, og til tider direkte selvmodsigende.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Robert »

Jeg vil gerne spise med fredag. Jeg samler SirWilliam op i Skævinge mellem 17 og 17:30, men jeg er ret sikker på at han allerede har spist på det tidspunkt.

Morten, send en SMS når du ved hvilket tidspunkt du er i Allerød. Så ser vi hvad der kan lade sig gøre.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Tobias »

Hvis der nogen som savner transport fra Allerød Station og til DC omkring klokken 1730, så svinger jeg forbi stationen.
Skriv en PM til mig
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Gunness »

Maibritt og jeg kommer ved 18-tiden - jeg tror vi tager noget mad med, så der skal ikke bestilles til os.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Black Sea »

Kramme B og jeg vil meget gerne introduceres til Lord of the Rings: The Card Game hvis det er en mulighed.
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Mikkel »

Black Sea wrote:Kramme B og jeg vil meget gerne introduceres til Lord of the Rings: The Card Game hvis det er en mulighed.
Jeg vil rigtig gerne være med på en kigger, hvis det bliver introduceret senere fredag :)
Image
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Foppwin »

maxell wrote:
Black Sea wrote:Kramme B og jeg vil meget gerne introduceres til Lord of the Rings: The Card Game hvis det er en mulighed.
Jeg vil rigtig gerne være med på en kigger, hvis det bliver introduceret senere fredag :)
Jeg tager også mit med, så hvis der er tid, så skal jeg nok tage et spil med dig :)
Danny

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Gunness »

Så vil jeg gerne se med fra sidelinjen ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Mikkel »

Gunness wrote:Så vil jeg gerne se med fra sidelinjen ;)
Så skal jeg næsten også tage mit mit med - hvis nu der var nogle der skulle få de fæle lyster og prøve :)
Image
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Bostrup »

Stony wrote:Mht eventuelle lørdagsbesøgende, så må det blive ligesom sidste år:
Stony wrote:Hvis vi sætter en deltagelsespris på 60 kroner for en dag, og 30 kroner oven i pr. måltid man vil være med i. Hvis en person eksempelvis dukker op om formiddagen og spiser med til frokost + aftensmad, vil det give en pris på 120,-
Jeg håber det er fair for alle. Man bedes tilmelde sig senest onsdag, hvis man vil spise med, så der er en chance for at tilpasse indkøb.

Der vil igen i år være mulighed for at købe frugt, slik og chips i hytten, men drikkevarer må folk selv medbringe.

Jeg vil gerne tilmelde mig lørdag, inkl. frokost og aftensmad.

Jeg vil gerne prøve Dominant Species hvis der skulle være nogen chancer for at det bliver spillet om lørdagen.
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Bugge »

Der er en ledig plads til Vikings lørdag kl. ca. 15.00-18.00

http://www.boardgamegeek.com/boardgame/27173/vikings

hvis der er nogen der skulle have lyst til at prøve spillet.

Robert og jeg søger også spillere til Caylus på et andet tidspunkt

http://www.boardgamegeek.com/boardgame/18602/caylus

Søren
Post Reply