Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Black Sea »

Stony wrote:snip...
Det tredje par (Black Sea + KrammeB) drister jeg mig til at formode vil trække ud i shelter igen i år.
...snip
Confirmed!
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Stony »

Adam måtte falde fra. Så nu er vi "helt nede" på blot 30 fuldtidsdeltagere.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Frouvne »

Så er den afsluttende nedtælling gået i gang. For dem der ikke læser Stonys indledende besked igennem umiddelbart inden de pakker vil jeg lige erindre om:
Stony wrote:[...] Der henvises i øvrigt at man ikke må benytte udendørs fodtøj i hytten, så hvis man ikke bryder sig om at gå på strømpefødder, bedes man medbringe sutsko/indesko. [...]
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Stony »

Tak for i år. Jeg vil her på bagkant gerne bede folk om at tænke en tanke eller to, og svare på et eller flere af følgende spørgsmål.

- Det var i år en prøveballon m.h.t. at fjerne aldersgrænsen. Skal det være standard?

- Er der nogen der vil sætte pris på at der bliver ved med at være to retter at vælge imellem til aftensmaden, eller vil det være okay at der fremadrettet "kun" bliver en enkelt ret?

- Hvordan med morgenmaden. Mangler der noget, eller er det okay som det blev lavet i år?

- Var der problemer med støj? Man kan jo spekulere i om der skal være et klokkeslet, hvor al spilleri efter f.eks. midnat skal foregå i pejsestuen. Jeg bemærkede desuden at vandrørene egentlig danner en hel del lyd, når folk er i bad. Skal der være en grænse for hvor tidligt man må starte på det? Det kunne f.eks. være halv otte eller otte.

- Er der nogen tanker/feedback m.h.t. de enkelte uddelegerede opgaver? Selv tænker jeg at der kan strammes lidt op på det. Men en del af det kan/må jeg selv være skarpere på. Jeg meldte på et tidspunkt ud at det ville være rart, om man ventede med aftenskaffen en times tid efter man havde spist. Men på det tidspunkt er folk jo gået igang med at spille. Også dem der skal udføre opgaven. Så det skal nok gøres straks efter spisning. Måske skal opgaven slås sammen med oprydningen, og så skal der bare det flere personer til. Andre tanker?

- Næste år regner jeg med at rykke frokost søndag til kl. 13.00. Derefter er der fælles afrydning og så slutter vi simpelthen der. Nogen tanker på det?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Helle »

Stony wrote:Tak for i år. Jeg vil her på bagkant gerne bede folk om at tænke en tanke eller to, og svare på et eller flere af følgende spørgsmål.
He, altid gerne en tanke eller to.
Stony wrote: - Det var i år en prøveballon m.h.t. at fjerne aldersgrænsen. Skal det være standard?
Jeg synes, at det er svært. Jeg synes ikke, at det var noget problem, at der var yngre deltagere, og havde en af de yngre med til Die Macher med stor succes. Men jeg synes på den anden side ikke, at andelen af børn skal være ret meget større, når antallet af pladser er begrænset og der måske kan mangle plads til egentlige forumbrugere, der gerne ville deltage. Når de ikke er 'rigtige' brugere af forum, kommer de til at udgøre en anden type af deltagere, selvom de kan indgå på lige fod i spillene. Har prøvet at formulere svaret forståeligt - men det kommer hurtigt til at lyde lidt bøvlet.

Stony wrote: - Er der nogen der vil sætte pris på at der bliver ved med at være to retter at vælge imellem til aftensmaden, eller vil det være okay at der fremadrettet "kun" bliver en enkelt ret?
Jeg synes, at det er glimrende, at der er to retter, og jeg tager gerne en tørn en anden gang - måske med noget andet end 'det sædvanlige'.
Jeg synes nok, at fredagsaftensmaden skal være en del af arrangementet og at det kunne være der, det hele begyndte officielt. Så kunne der også blive givet en række praktiske informationer mm ved samme lejlighed. Det er næppe de 25,- i evt. prisstigning, der ville afholde nogen fra at deltage.

Stony wrote: - Hvordan med morgenmaden. Mangler der noget, eller er det okay som det blev lavet i år?
Det var glimrende ....
Stony wrote: - Var der problemer med støj? Man kan jo spekulere i om der skal være et klokkeslet, hvor al spilleri efter f.eks. midnat skal foregå i pejsestuen. Jeg bemærkede desuden at vandrørene egentlig danner en hel del lyd, når folk er i bad. Skal der være en grænse for hvor tidligt man må starte på det? Det kunne f.eks. være halv otte eller otte.
Det største problem med støj var faktisk, at de der gik i seng senere end en selv, var ret støjende. Jeg havde også selv glemt hvor lydt, der er :oops: og tænkte ikke over det, da jeg gik i seng - før jeg blev vækket af næste hold på vej i seng. Men jeg tror bare, at når der bliver lukket ned for spil i spisestuen, så skal der samtidig herske lidt mere pli om, at man går stille i seng.
Stony wrote: - Er der nogen tanker/feedback m.h.t. de enkelte uddelegerede opgaver? Selv tænker jeg at der kan strammes lidt op på det. Men en del af det kan/må jeg selv være skarpere på. Jeg meldte på et tidspunkt ud at det ville være rart, om man ventede med aftenskaffen en times tid efter man havde spist. Men på det tidspunkt er folk jo gået igang med at spille. Også dem der skal udføre opgaven. Så det skal nok gøres straks efter spisning. Måske skal opgaven slås sammen med oprydningen, og så skal der bare det flere personer til. Andre tanker?
Nogle af tingene kan strammes lidt op, men umiddelbart synes jeg, at det var rart, at du ikke stod alene i køkkenet, så kunne man sætte sig med god samvittighed og spille, når man havde spist.

Kaffen kunne snildt løbe igennem, mens opvasken blev klaret - så kunne kagen/kagerne jo bare blive sat ind ved 20.30 tiden eller deromkring. Hvis der var lavet 5-6 kander kaffe ved 19-tiden, så skulle der nok kun suppleres med et par kander senere.

Stony wrote: - Næste år regner jeg med at rykke frokost søndag til kl. 13.00. Derefter er der fælles afrydning og så slutter vi simpelthen der. Nogen tanker på det?
Det lyder glimrende. Det vil alligevel være det tidspunkt, jeg vil vælge at tage hjem på, og hvis jeg kan nå at hjælpe med oprydning først, så gør jeg gerne det.
Der var to ting jeg savnede lidt ... det ene var navneskiltene, det andet var lidt mere praktisk information undervejs - nogle af tingene måske især til de nyere deltagere, men bare lidt, så der lige som også var lidt samling. Det er detaljer ...
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Larsine »

Stony wrote:Tak for i år. Jeg vil her på bagkant gerne bede folk om at tænke en tanke eller to, og svare på et eller flere af følgende spørgsmål.
Det gør jeg gerne
- Det var i år en prøveballon m.h.t. at fjerne aldersgrænsen. Skal det være standard?
Det er fint for mig.

Men hvis formålet er at komme til at kende folk fra forum, som Helle jo skriver, så er det jo ikke en aldersgrænse der skal sættes, men en aktivitetsgrænse. Altså hvor aktiv man er på GG, er en afgørende faktor om man kan melde sig på eller ej.

F.eks. har JensH jo kun lavet 8 indlæg, må han så godt komme med?
- Er der nogen der vil sætte pris på at der bliver ved med at være to retter at vælge imellem til aftensmaden, eller vil det være okay at der fremadrettet "kun" bliver en enkelt ret?
Begge dele er helt fint med mig, og jeg har ingen problem med at det bliver det samme som "sidste år", så længe det er nemt og velsmagende.

Larna og Lilli vil meget gerne have to retter at vælge imellem, mest fordi de måske ikke er helt vilde med en af dem, og så synes at det er fint med et alternativ.
- Hvordan med morgenmaden. Mangler der noget, eller er det okay som det blev lavet i år?
Der var rigeligt til mig, men nu er jeg heller ike den store morgenmadsspiser. Men som inkarneret te-drikker, kunne jeg godt tænke mig et andet te-udvalg. Men jeg kan jo bare melde mig til at stå for te-indkøb og brygning til næste år.

Lilli (og jeg) vil meget gerne have pålægschokolade, eller evt. Nutella (kun Lilli) :-)
- Var der problemer med støj? Man kan jo spekulere i om der skal være et klokkeslet, hvor al spilleri efter f.eks. midnat skal foregå i pejsestuen. Jeg bemærkede desuden at vandrørene egentlig danner en hel del lyd, når folk er i bad. Skal der være en grænse for hvor tidligt man må starte på det? Det kunne f.eks. være halv otte eller otte.
Ja det var ret lydt, og når man nu var kommet lidt småsent i seng, så var kl. 7 lidt tidligt at blive vækket. Jeg hørte dog ikke støj fra badet, men jeg hørte til gengæld hver gang der var en der gik fra køjerummet og ud til badeværelset/køkkenet. Det virkede nærmest som om der var 100 mennesker der skulle den vej, men det har sikkert mest at gøre med væggene og gulvet i hytten, og jeg tror ikke der er meget at gøre ved det.

På den anden side er jeg sikkert også kommet til at støje for nogle andre som synes at kl. 3 var lidt for sent.

Måske skulle man i først omgang overvej at lukke dørene mellem spisestuen/gangen og køkkengang/sovegang
- Er der nogen tanker/feedback m.h.t. de enkelte uddelegerede opgaver? Selv tænker jeg at der kan strammes lidt op på det. Men en del af det kan/må jeg selv være skarpere på. Jeg meldte på et tidspunkt ud at det ville være rart, om man ventede med aftenskaffen en times tid efter man havde spist. Men på det tidspunkt er folk jo gået igang med at spille. Også dem der skal udføre opgaven. Så det skal nok gøres straks efter spisning. Måske skal opgaven slås sammen med oprydningen, og så skal der bare det flere personer til. Andre tanker?
Vi syntes i hvert fald at der var rigtig godt på forhånd at vide hvad vi skulle lave, og hvornår vi skulle lave det. Den del fungere rigtig godt, for så kunne man med god samvittighed spille på de andre tidspunkter.
- Næste år regner jeg med at rykke frokost søndag til kl. 13.00. Derefter er der fælles afrydning og så slutter vi simpelthen der. Nogen tanker på det?
Det kunne være fint. Det var faktisk lidt "pinligt" at sidde og spille, når man kan se at andre ryddede op. På RubiCon har jeg jo oplevet det modsatte, hvor jeg rydder op, medens andre sidder og spiller, og det er ikke fedt for nogen af grupperne.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Helle »

Larsine wrote:
Men hvis formålet er at komme til at kende folk fra forum, som Helle jo skriver, så er det jo ikke en aldersgrænse der skal sættes, men en aktivitetsgrænse. Altså hvor aktiv man er på GG, er en afgørende faktor om man kan melde sig på eller ej.

F.eks. har JensH jo kun lavet 8 indlæg, må han så godt komme med?
Som jeg skrev, jeg synes, at det var fint som det var, men når Steen spørger om det skal være permanent, så ved jeg ikke rigtigt, hvad jeg synes, netop fordi, hvis alle tog børn med, så ville jeg synes, at det var for meget, ligesom jeg ikke ville synes, at det var sjovt, hvis alle deltagerne var folk uden for forum. Så det handler for mig ikke om, at det ikke er fint som det er - det er netop fint, som det er - og så forholdet mellem brugere og medfølgende hustruer/børn/venner er ok, men jeg håber bare, at balancen ikke tipper. Hvis du læser andet ind i mit indlæg - så er det en misforståelse - og jeg synes egentlig, at din kommentar er unødigt spydig. Vi blev bedt om at komme med vores mening, og jeg er i tvivl og giver udtryk for denne.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Robert »

Stony wrote:- Det var i år en prøveballon m.h.t. at fjerne aldersgrænsen. Skal det være standard?
Gerne for min skyld, så længe børnene er aktive brætspillere.
- Er der nogen der vil sætte pris på at der bliver ved med at være to retter at vælge imellem til aftensmaden, eller vil det være okay at der fremadrettet "kun" bliver en enkelt ret?
Jeg ville foretrække to. Det ville uanset være nødvendigt at lave den samme ret i to store gryder - såhvorfor ikke få to forskellige personer til at lave en ret hver?
- Var der problemer med støj? Man kan jo spekulere i om der skal være et klokkeslet, hvor al spilleri efter f.eks. midnat skal foregå i pejsestuen. Jeg bemærkede desuden at vandrørene egentlig danner en hel del lyd, når folk er i bad. Skal der være en grænse for hvor tidligt man må starte på det? Det kunne f.eks. være halv otte eller otte.
Jeg overnattede ikke - der var stort set roligt mens vi spillede, og en hvis entusiasme og støj under nogle spil må man nok tolerere i en sådan sammenhæng.
Det slog mig faktisk undervejs at det er positivt at man kan samle så mange mennesker i en weekend og holde god ro og orden hele vejen.
- Er der nogen tanker/feedback m.h.t. de enkelte uddelegerede opgaver? Selv tænker jeg at der kan strammes lidt op på det. Men en del af det kan/må jeg selv være skarpere på. Jeg meldte på et tidspunkt ud at det ville være rart, om man ventede med aftenskaffen en times tid efter man havde spist. Men på det tidspunkt er folk jo gået igang med at spille. Også dem der skal udføre opgaven. Så det skal nok gøres straks efter spisning. Måske skal opgaven slås sammen med oprydningen, og så skal der bare det flere personer til. Andre tanker?
Brug lejligheden til at notere dig hvilke forbedringer du kunne tænke dig, og forbered et skema til næste år.
- Næste år regner jeg med at rykke frokost søndag til kl. 13.00. Derefter er der fælles afrydning og så slutter vi simpelthen der. Nogen tanker på det?
Rigtig god ide, med et forbehold - jeg var nødt til at køre senest kl 13 søndag, så det var fint om frokosten var sat frem tidligere. Det burde ikke være noget stort problem.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Aratar »

Stony wrote:- Det var i år en prøveballon m.h.t. at fjerne aldersgrænsen. Skal det være standard?
Det er ikke et særligt ønske for mig, men det gik generelt fint i år.
Stony wrote:- Er der nogen der vil sætte pris på at der bliver ved med at være to retter at vælge imellem til aftensmaden, eller vil det være okay at der fremadrettet "kun" bliver en enkelt ret?
Jeg tænker ikke, der er behov for to retter, med mindre der er ønske om, at der skal være en vegetarret.
Stony wrote:- Hvordan med morgenmaden. Mangler der noget, eller er det okay som det blev lavet i år?
Super morgenmad :D
Stony wrote:- Var der problemer med støj? Man kan jo spekulere i om der skal være et klokkeslet, hvor al spilleri efter f.eks. midnat skal foregå i pejsestuen. Jeg bemærkede desuden at vandrørene egentlig danner en hel del lyd, når folk er i bad. Skal der være en grænse for hvor tidligt man må starte på det? Det kunne f.eks. være halv otte eller otte.
Jeg bemærkede ikke noget.
Stony wrote:- Er der nogen tanker/feedback m.h.t. de enkelte uddelegerede opgaver? Selv tænker jeg at der kan strammes lidt op på det. Men en del af det kan/må jeg selv være skarpere på. Jeg meldte på et tidspunkt ud at det ville være rart, om man ventede med aftenskaffen en times tid efter man havde spist. Men på det tidspunkt er folk jo gået igang med at spille. Også dem der skal udføre opgaven. Så det skal nok gøres straks efter spisning. Måske skal opgaven slås sammen med oprydningen, og så skal der bare det flere personer til. Andre tanker?
Det lyder som et godt forslag.
Stony wrote:- Næste år regner jeg med at rykke frokost søndag til kl. 13.00. Derefter er der fælles afrydning og så slutter vi simpelthen der. Nogen tanker på det?
Også et godt forslag!
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Frouvne »

- Det var i år en prøveballon m.h.t. at fjerne aldersgrænsen. Skal det være standard?
Mit umiddelbare indtryk var, at det har været en succes at have besøgende, der kunne hjælpe med at trække gennemsnitsalderen ned. På den måde har det bestemt været en positiv erfaring set fra min synsvinkel. Det er som sådan ikke overraskende, da det jo også fungerer fint på RubiCon. Når det så er sagt, kan jeg også være en smule betænkelig i forhold til, hvis der kommer endnu flere unge deltagere. Min betænkelighed går primært på at ved at gå af i retning af at blive en familie-Con vil spillængden og tyngden af de spillede spil formentlig have en tendens til at gå imod de kortere og lettere spil og jeg ser det som en del af charmen, at der stadig er en del af de lidt tungere spil, der finder vej til bordene.
- Er der nogen der vil sætte pris på at der bliver ved med at være to retter at vælge imellem til aftensmaden, eller vil det være okay at der fremadrettet "kun" bliver en enkelt ret?
Det er naturligvis altid rart med lidt valgmuligheder, men som det har været indtil nu, hvor der ikke på nogen måde kan siges at have været eksperimenteret ud i ekstremerne i køkkenet, ser jeg det ikke som en nødvendighed, da jeg vil tro, at det er de færreste der bliver skræmt væk af menuen. Så på dette punkt tænker jeg, at man skal finde den letteste og mest praktiske løsning, hvad man så end må vurdere, den er.
- Hvordan med morgenmaden. Mangler der noget, eller er det okay som det blev lavet i år?
Fint med mig. Sortimentet kunne såmænd sagtens være smallere uden det ville genere mig.
- Var der problemer med støj? Man kan jo spekulere i om der skal være et klokkeslet, hvor al spilleri efter f.eks. midnat skal foregå i pejsestuen. Jeg bemærkede desuden at vandrørene egentlig danner en hel del lyd, når folk er i bad. Skal der være en grænse for hvor tidligt man må starte på det? Det kunne f.eks. være halv otte eller otte.
Jeg har ikke oplevet støj - men det er selvfølgelig altid en god idé at vise hensyn både morgen og aften. (Jeg syntes dog at akustikken i spil-salen er rigtig dårlig - men det bliver det nok svært at gøre noget ved... )
- Næste år regner jeg med at rykke frokost søndag til kl. 13.00. Derefter er der fælles afrydning og så slutter vi simpelthen der. Nogen tanker på det?
Det vil passe mig fint, da jeg godt kan mærke, at jeg er ved at have fået mættet behov for at få spillet på det tidspunkt. Det ville måske også give en mere samlet afslutning på arrangementet, hvis vi ikke alle blot siver afsted i løbet af lørdag aften og søndag formiddag.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Gunness »

Jeg har det på mange måder som hr. Frouvne:
- aftensmaden var glimrende; om der er en eller to valgmuligheder gør ikke så meget
- rigtig fint morgenmadsudvalg :)
- hverken Maibritt eller jeg oplevede nogen støjproblemer i forhold til sovepladserne, og når man er så mange samlet på én gang, må en vis larm nok forventes. Jeg synes derimod (lige som Allan), at akustikken i spilleområdet ind imellem var problematisk - jeg bliver i hvert fald træt i hovedet i længden, når jeg skal sidde og koncentrere mig i støjfyldte omgivelser. Men igen, vi var 30 samlet, og det er nok svært at lave om på.
- det er helt i orden at slutte ved frokosttid næste år.

Endelig, hvad angår alderssammensætningen. Som andre herinde synes jeg, at det fungerede fint i år, og den del af den unge generation, jeg spillede med, spillede fint og koncentreret. Men jeg synes heller ikke nødvendigvis, at det skal blive et decideret familiearrangement, da det netop er rart at give plads til de tungere spil.
Mht. om de voksne deltagere skal være de aktive forumbrugere, så ser jeg det ikke som noget krav. Jeg har flere år i træk spillet med folk på DC, der i øvrigt ikke bruger forummet ret meget, og det gør ikke fornøjelsen mindre. I øvrigt bliver con'en jo kun annonceret på forummet, så man må formode, at de flittigste læsere ser opslaget først og dermed har mulighed for at snuppe en af pladserne før ikke-forumbrugerne.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Mikkel »

Nu havde jeg desværre ikke mulighed for at deltage i år - håber på næste år!

Men kommer der billeder fra dagene her på GG? :)
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Frouvne »

maxell wrote:[...] Men kommer der billeder fra dagene her på GG? :)
Der er i hvert tilfælde blevet taget nogle billeder, så mon ikke de dukker op i løbet af de kommende par dage!? :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Mik »

Børn: har aldrig oplevet problemer i forbindelse med spil. Det er min erfaring at de børn som selv elsker spil nok til at ville bruge en hel weekend på det, allerede fra en tidlig alder har lært at voksenspil (dvs. 8+). Så det er min erfaring at erfaring er vigtigere end alder. Hvis vi havde nu havde en musikweekend, skulle en 5-årig Mozart så udelukkes pga. alder?

Inviterede: Hvis man indførte begrænsing afhængig af antallet af posteringer, burde man nok også kigge på indholdet. Jeg vil nødig se et hav af indholdsløse poster fra personer som gerne vil deltage :?

Mad: Jeg foretrækker at der er lidt at vælge imellem, da jeg er yderst kræsen. Udvalget lørdag var fint, både frokost og aften, og maden smagte godt. Men havde der f.eks kun været chili-con-carne, havde jeg blot sprunget maden over og overlevet på slik.

Med hensyn til morgenmad, ville jeg nok selv tage et glas Nutella med, hvis jeg var til den slags. Ligesom jeg altid har mine egne tebreve med når jeg rejser. Te har den fordel at det er let at lave selv, blot man adgang til kogende vand.

Søvn: Sådan som huset er indrettet, er det svært at undgå larm. Og folk har klart et forskelligt søvnbehov. Uheldigvis har folk en uvane med at henlægge 'muntre' spil til sent om natten, hvilket der nok ikke er noget at gøre ved. Udover at henstille til deltagerne at vise hensyn, kan man nok ikke gøre så meget ved det.

Uddelegering: der er ikke megen plads i køkkenet, så det er begrænset hvor vi kan være. Jeg havde det fint med at vaske op lørdag aften, og ja - man kan let brygge kaffe samtidig :)
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Jens_Hoppe »

- Aldersgrænse: Dunno, det fungerede fint i år, men som Helle synes jeg der skal være en balance: En del af attraktionen ved arrangementet er for mig muligheden for at hænge lidt ud med nogle af gutterne (m/k) fra forummet, så i den sammenhæng betyder det selvfølgelig en del for mig hvem der er med.

- Jeg er ligeglad om der er en eller to retter til aftensmad. Maden var fin. Nej, lad mig omformulere det; det lød ikke positivt nok: Forplejningen var aldeles overdådig! Var der mere mad eller flere måltider ville vi jo nærmest ikke have tid til at få spillet noget. ;-) (for nej, man kan jo ikke springe nogen af måltiderne over).

- Jeg mærkede ikke noget til støj, og tænkte faktisk over hvor godt lydisoleret sovesalen var: Når jeg vågnede om morgenen kunne jeg ikke umiddelbart afgøre om jeg var den første i huset der var vågnet, eller om spisesalen ville vise sig at være fuld af mennesker når jeg åbnede døren... Måske sovesalen er mere stille pga. sin mere yderlige placering? På den anden side - de andre år har jeg sovet i "familiesoveværelset" (det gamle "senior-værelse" ;) ), og der mærkede jeg heller ikke noget til støj.
Last edited by Jens_Hoppe on Mon Apr 30, 2012 10:23 am, edited 1 time in total.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Post Reply