Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Helle »

Jens_Hoppe wrote:- Aldersgrænse: Dunno, det fungerede fint i år, men som Helle synes jeg der skal være en balance: En del af attraktionen ved arrangementet er for mig muligheden for at hænge lidt ud med nogle af gutterne (m/k) fra forummet, så i den sammenhæng betyder det selvfølgelig en del for mig hvem der er med.
Det beskriver det også meget godt for mig - det handler ikke om at ekskludere nogen (hverken børn eller folk, der mest læser forum og ikke skriver der, eller medfølgende venner/koner), og hvis der var uendeligt meget plads, ville diskussionen for min del være uden betydning. Men der er ikke uendeligt meget plads, og hvis man derfor som Jens skriver ser det som en vigtig del at møde eller gense folk fra forum, så får det betydning, hvor stor en andel, der ikke normalt er forumbrugere.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Larsine »

Helle wrote:Hvis du læser andet ind i mit indlæg - så er det en misforståelse - og jeg synes egentlig, at din kommentar er unødigt spydig. Vi blev bedt om at komme med vores mening, og jeg er i tvivl og giver udtryk for denne.
Undskyld, det var ikke min mening at være spydig.

Jeg er helt enig i at det fungerede fint som det var i år, og ønsker ikke at udelukke nogen. Men når nu der er tale om begrænsede pladser, så er vi vel nødt til at sætte en eller anden form for adgangskriterie, og så mener jeg faktisk at et aktivitest-kriterie kan være lige så godt som et alders-kriterie.

Jeg synes nemlig også det ville være mærkeligt hvis det blev 12 bruger fra dette forum, hvoraf de 9 inviterede deres bedste 2 venner med. Det vil sikkert blive ganske hyggeligt, men bare noget andet.

For mig er det vigtigste at dem der deltager gør det fordi de har lyst, og selvfølgelig er der ikke nogen der tager deres kone/kæreste/ven/børn med, hvis ikke de er interesseret i at spille spil. Det ville jo blive lige så sjovt som at invitere mig med til en strikke-weekend.

I øvrigt kan Steen som arrangør af weekenden, vel selv sætte kriterierne, så lige meget hvad jeg mener, kan det kun være et input i diskussionen.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Larsine »

Mik wrote:Med hensyn til morgenmad, ville jeg nok selv tage et glas Nutella med, hvis jeg var til den slags. Ligesom jeg altid har mine egne tebreve med når jeg rejser. Te har den fordel at det er let at lave selv, blot man adgang til kogende vand.
Du har helt ret. Men jeg bad Lilli og Larna om at svare på spørgsmålene, og det var deres svar som jeg gengav. Hvis det stod til Lilli ville hun altså gerne have pålægschokolade/Nutella, men det fik hun ikke og overlevede fint. Vi har aldrig Nutella herhjemme og hun har da foreløbig overlevet 12 år uden. Hvis pålægschokoladen var der, havde jeg uden tvivl spist min del af dem... :wink:

Og hvis jeg skal have mine egne te-breve med, kan jeg vel lige så godt stå for hele te-indkøbet, for så har jeg jo forpligtiget mig til det, og husker det derfor.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Stony »

For at samle lidt op, så vil jeg sammenfatte hvad der bliver mine konklusioner.

Jeg ser det ikke som noget problem fremadrettet at køre uden aldersgrænse. Selv om pladserne i år var taget ret hurtigt, så fik alle folk på ventelisten mulighed for fuld deltagelse, og i sidste ende var vi under 30 fuldtidsdeltagere. Så pladsen er ikke noget problem. Endnu i hvert fald. Hvad angår at con'en går hen og bliver til en familiecon, så vil jeg ikke planlægge ud fra alle de mulige scenarier der måtte tegne sig for fremtiden, for det er slet ikke sikkert at det arter sig sådan, selv om man lader muligheden stå åben. Desuden så ændrer verden og vores behov sig stille og roligt. (Og det kan være at præcis det samme publikum om 5-10 år vil ønske sig at der er tale om en familiecon.) Det tør jeg ikke spå om. Den må vi tage år for år, og se om der er noget der skal justeres. Jeg synes i hvert fald ikke det udgør noget solidt argument for at bevare aldersgrænsen.

Tilsvarende tror jeg heller ikke det bliver nødvendigt at lave særlige tiltag for at sikre at det fortrinsvis er forummets medlemmer der deltager. De fleste pladser er booket ret hurtigt, og sandsynligheden for at udefrakommende når at sætte sig på et nævneværdigt antal pladser er nok cirka på niveau med chancerne for at vinde en stor lottogevinst. (Desuden kan det jo være at folk - efter at have deltaget - går hen og bliver brugere af forummet.)

To retter bliver bevaret fremadrettet. Det må så også gælde fredag.

Fremover er aftensmaden fredag ikke et tilvalg. Det er standard. Er man ikke i stand til at nå frem til kl. 18.00 - som det f.eks. kan være tilfældet med jyderne - så kan man melde afbud senest en uge i forvejen, og så får man et passende afslag i prisen. Så får vi forhåbentlig også en lidt mere samlet start på Con'en.

Con'ens afslutning rykker til lige efter frokosten søndag. Så får vi forhåbentlig også en samlet afslutning.

Jeg skal huske chokolade til morgenmaden. (Det mener jeg faktisk også der var sidste år. Det var en ren forglemmelse at jeg ikke fik det købt i år.)

Jeg laver lidt tilpasning af de uddelegerede opgaver, så det f.eks. bliver ca. 4 personer der samlet hjælpes om afrydning efter aftensmaden OG opgaven at brygge kaffe m.m.

Hvad støj angår, tror jeg at jeg næste år vil forsøge mig med lidt høflig skiltning om at efter kl. 23.00 skal man holde døren fra spisesal til gangen lukket, og hvis man færdes på gang/køkken/toilet/sovesale, bedes man dæmpe sig.

Glemte jeg noget?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Helle »

navneskiltene ... :wink:
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Larsine »

Stony wrote:Glemte jeg noget?
Uddelegering af te-indkøb :-)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Frouvne »

Stony wrote:For at samle lidt op [...]
Det lyder som en fin og sober sammenfatning - og det lyder som et arrangement, jeg allerede så småt kan begynde at glæde mig til! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Stony »

Helle wrote:navneskiltene ... :wink:
Ahhh ja. Sidste år blev der købt navneskilte, og det blev vist generelt værdsat at man kunne se hvem der var hvem. Jeg har dem stadig, men jeg er jo i mellemtiden flyttet i hus, og jeg ANER ikke hvad jeg har fået gjort af dem. De ligger et eller andet sted og griner af mig. Hvis jeg ikke har fundet dem inden næste år, må jeg ud og skaffe nogle nye.

Hvad angår te, så tror jeg det er en tabt sag. For det den ene mener er den "rigtige" te, er garanteret ikke det den næste te-drikker vil have. Hvis der er noget jeg bør købe eller undgå, tager jeg gerne imod råd. Men jeg gider ærlig talt ikke begynde at uddelegere på det niveau med håndtering af økonomi osv... Keep it simple.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Maibritt
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 220
Joined: Fri Nov 30, 2007 1:34 am
Location: Amager

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Maibritt »

Stony wrote:For at samle lidt op....
Nåede ikke til at få kommenteret/svaret på Steens spørgsmål, men synes det er en glimrende sammenfatning, som jeg sagtens kan tilslutte mig :-). Dog synes jeg ikke, at der nødvendigvis behøver være to retter til aftensmad. Hvis der er folk nok, der melder sig til at stå for aftensmad og det derved er nemt at lave to retter, er det selvfølgelig fint, at der er valgmuligheder. Men hvis det ikke er tilfældet, klarer de fleste sig vel nok med en ret. ( i værste fald må man vel supplerer med lidt rugbrødsmadder :) )
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Robert »

Navneskilte: :D :D :D
Gerne fortrykt med plads til med både rigtigt navm og GG alias

Aftensmad fredag bør være frivillig, og 1 ret er fint for mig da der er et begrænset antal der spiser med. Taco løsningen er ret god - den skaber fleksibilitet.

Jeg har ikke noget behov for choko om morgenen, ellers er din opsummering OK Steen.

Edit: Der var for i praksis meget slik og kager, men jeg sætter pris på indsatsen fra alle der bridrog til begge dele.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Helle »

Robert wrote:Navneskilte: :D :D :D
Gerne fortrykt med plads til med både rigtigt navm og GG alias

Aftensmad fredag bør være frivillig, og 1 ret er fint for mig da der er et begrænset antal der spiser med. Taco løsningen er ret god - den skaber fleksibilitet.

Jeg har ikke noget behov for choko om morgenen, ellers er din opsummering OK Steen.

Edit: Der var for i praksis meget slik og kager, men jeg sætter pris på indsatsen fra alle der bridrog til begge dele.
Beklager, det med kagen er min skyld. Jeg havde sagt til Steen, at jeg ville overtage hans kagetjans om lørdagen. Det var bare ikke gået op for mig, at det var om aftenen (hvor jeg skulle hjem) og derfor bagte jeg om eftermiddagen, hvor der også var andre der dukkede op med noget ... som var aftalt.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Stony »

Robert wrote:Aftensmad fredag bør være frivillig...
Det er den skam også. Jeg skrev "standard". Ikke "obligatorisk".

Det er dels for forhåbentlig at få samlet folk på een gang, så der bliver bedre mulighed for at informere folk omkring det praktiske.

Dertil vil det forhåbentlig komme problemet fra i år til livs, hvor nogle åbenbart havde misset, at fredagsmaden var noget man skulle tilmelde sig. Det skabte nogle helt unødvendige forviklinger. Hvis folk til næste år vil springe fredagsspisningen over, skal de bare sige det senest en uge forinden, så der er en chance for at tilpasse indkøb.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Larsine »

Robert wrote:Edit: Der var for i praksis meget slik og kager, men jeg sætter pris på indsatsen fra alle der bridrog til begge dele.
Ikke enig. Der kan aldrig være for meget slik og kage, og man kan vel bare lade det stå hvis man synes man har fået nok.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Sir William »

Larsine wrote:
Robert wrote:Edit: Der var for i praksis meget slik og kager, men jeg sætter pris på indsatsen fra alle der bridrog til begge dele.
Ikke enig. Der kan aldrig være for meget slik og kage, og man kan vel bare lade det stå hvis man synes man har fået nok.
Aldrig få for meget slik, dertil er jeg enig. Mit problem er bare, at mit sukkerbehov aldrig er stillet lige så hurtigt som kroppen, så jeg ender altid med at spise mere slik selv om jeg har fået kvalme. Har ikke mådehold når det gælder søde sager :oops:

Vil også gerne liiiige skrive, at jeg faktisk nød tilkomsten af lidt yngre spillere til DC. Det var både hyggeligt at spille med dem og se dem spille, der var så megen engagement, entuiasme og glæde i deres spil. De lagde ikke skjul på deres følelser og de var interesserede i, at prøve nye spil.

Så jeg tror, at deres deltagelse ikke kun muliggør de "lette" spil, men gav man dem chancen for at være med i de lidt tungere spil, så ville de også have interessen. De vil nok spørge lidt mere, fordi nogle tekster er "underlige" men de er vi jo også andre der gør.
Post Reply