Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Sir William »

Beklager Steen, hvis jeg gav indtryk i at ville blande mig i regelsættet :oops:

Det er selvfølgelig dit arrangement og derfor også det du har af tanker der er afgørende, tænkte nok bare som Helle også gjorde både omkring jeg selvfølgelig gerne vil deltage men også at der skulle være plads til nye.
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by akwlinka »

Hej Steen

Hvis du finder på en form hvor et stort antallet at deltagere ikke medføre kæmpe arbejds og planlægningsbyrde, samt at det går ud over hyggen og intimiteten, så lad mig det vide. :)
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Stony »

Sir William wrote:Beklager Steen, hvis jeg gav indtryk i at ville blande mig i regelsættet :oops:
Overhovedet ikke noget problem. Af og til opfordrer jeg jo selv folk til at lufte deres meninger.
Men lige her havde jeg en ret klar holdning på forhånd, så derfor synes jeg ikke det gav mening at lade debatten drøne derud af.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Bugge »

Stony wrote: Arrangementer som dette har det med at udvikle sig, og så må man på et tidspunkt træffe nogle valg.

I øjeblikket kører vi 100% efter først-til-mølle princippet. Men derfor mener jeg ikke man nødvendigvis skal låse sig fast på det fremadrettet. Men det er en problemstilling jeg vil forholde mig til, når/såfremt det måtte blive relevant. Til den tid kan man vælge flere forskellige veje frem.

- Man kan fortsætte uændret, og så er det bare ærgeligt hvis arrangementet er så populært at pladserne bliver revet væk på 24 timer, og man tilfældigvis ikke var online, og derfor ikke fik reddet sig en plads.
- Man kan gøre som Bugge nævner, som også er det princip Rubicon kører efter.
- Man kan begynde at se sig om efter et sted, hvor der er plads til flere deltagere.
Jeg er 100% enig, og jeg ved hvad jeg ville vælge :P Det er derfor jeg skrev mit indlæg, og så vidt jeg kan huske, skrev jeg det faktisk allerede da vi diskuterede dette års erfaringer. Der havde jeg jo fornemmelsen, at næste års Djengis Con ville blive fyldt op hurtigt, og jeg vil nødigt undvære vores brætspilvenner fra Jylland, hvis de ikke var hurtigt nok på aftrækkeren. Hvor tit har vi chancen for at være sammen med dem?

Jeg har stor respekt for det du gør med connen, og for din åbenhed med hensyn til vores input i særdeleshed. Af samme grund er jeg sikker på du træffer de rette beslutninger på de rette tidspunkter, så Djengis Con vil bestå mange år ud i fremtiden til vores fornøjelse og tak for det.

Søren
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Helle »

akwlinka wrote:Hej Steen

Hvis du finder på en form hvor et stort antallet at deltagere ikke medføre kæmpe arbejds og planlægningsbyrde, samt at det går ud over hyggen og intimiteten, så lad mig det vide. :)
Hej Annemette,

Jeg har tidligere lavet hytteture for familier (64 mennesker var hyttens kapacitet - og der blev fyldt op og var venteliste). Konceptet var enkelt. Der var nogle stykker der handlede ind til hele weekenden - og det var den store del af arbejdet at finde ud af, hvad der skulle købes og få det handlet.
Hver voksen fik en arbejdsopgave: lørdag morgenhold, lørdag frokosthold, lørdag aftensmad, lørdag aftensmad rydde ud, søndag morgen, søndag frokost, oprydning og rengøring.
Det betød, at der var 5-6 voksne, der var ansvarlige for opgaven, mens resten kunne slappe af og lave aktiviteter med ungerne. Vi var et par stykker, der arrangerede - koordinering forud for en brætspilstur vil primært handle om mad og spilplan, da øvrige aktiviteter og foredragsholdere ikke er nødvendige. Det store er lørdag aften, hvor der skal laves rigtig mad, men der satte vi et par af os i koordineringsgruppen på, så der var mulighed for at guide - og ligeledes søndag morgen, hvor der var stort brunch bord. Det betød, at selvom man var medkoordinator, så havde man en stor del af weekenden 'fri'. Jeg synes ikke, at det gik ud over intimiteten, når vi var så mange, men det var nok fordi, der var så relativt mange børn - så det antal voksne, man skulle forholde sig til, var omkring 35. Men jeg tror også, at det er sådan, at når der er en del, der kender hinanden, så vil stemningen være der, og så vil nye deltagere kunne sluses ind i denne - i modsætning til 35 fremmede mennesker, der står og kigger på hinanden. Så intimitet skabes også gennem de allerede eksisterende relationer. Men jo flere deltagere der er, jo sværere vil det nok være for nye deltagere at få hilst på alle og få ansigter på alle. Men hvis man vil have flere deltagere, så kan selve arbejdsdelen godt mindskes.

Bh
Helle
spalkulus
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 15
Joined: Sat Jan 09, 2010 11:43 am

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by spalkulus »

Jeg vil også gerne melde mig til (en mere fra Jylland).
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Mik »

Hm. Det ser ud til at jeg ikke får råd til at tage til USA næste år,
men så er det jo godt at der findes et billigere alternativ på samme tid!
Så jeg vil hermed gerne sætte mig på en plads i 2012.
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Stony »

Velkommen ombord. :)

Med Mik's tilmelding er vi nu nede på 6 åbne pladser. Jeg regner dog med at arrangere mulighed for at benytte lørdag som "besøgsdag" igen i år.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Helle »

du mangler Spalk .... men han er måske medregnet som en af dem fra Jylland i HCs indlæg?
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Stony »

Ja. Med mindre jyderne vil opgradere til fem deltagere istedet for fire... Men du har ret. Når jeg har et specifikt navn, bør jeg naturligvis passe listen til.
Sidst spillet:
Image
Technosmølf
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 232
Joined: Fri Nov 10, 2006 5:37 pm
Location: Randers SV (Vorup)

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Technosmølf »

Jeg er også frisk, kan dog ikke sige med sikkerhed at jeg kan. Clairvoyance er ikke min stærke side. Iøvrigt er jeg endnu en jyde :)

hygge
Morten
Hilsen Morten

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Stony »

Technosmølf wrote:Jeg er også frisk, kan dog ikke sige med sikkerhed at jeg kan. Clairvoyance er ikke min stærke side. Iøvrigt er jeg endnu en jyde :)

hygge
Morten
Så må du gerne lige hjælpe min hukommelse. Er du en del af Aratars jyde-bande? :)
Sidst spillet:
Image
Technosmølf
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 232
Joined: Fri Nov 10, 2006 5:37 pm
Location: Randers SV (Vorup)

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Technosmølf »

Hej Stony,

Jep, du har en god hukommelse. Jeg er endnu en fra Aratar banden.
Hilsen Morten

Image
Eik
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 16
Joined: Thu Sep 30, 2010 9:51 am
Favoritspil: Dominion
Carcasonne
Magic the gathering
Location: Sorø

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by Eik »

Jeg og Anton vil gerne deltage :-)
User avatar
JensH
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 16
Joined: Thu Feb 17, 2011 5:28 pm

Re: Djengis Con III - d. 27-29. April 2012

Post by JensH »

Hej Steen
Jeg vil rigtig gerne være med igen i år :-)
Mvh. Jens
26 71 86 42
Post Reply