Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by larkin »

Bugge wrote:
larkin wrote: Jeg vil derudover gerne spille disse spil
Dominant species
Princes of Florence
Glory to Rome
Hej Kåre, Jeg slæber gerne mit Princes of Florence med (og læser reglerne på forkant :shock: ).

Er der andre der vil være med?
Søren
Hej Søren
Jeg vil rigtig gerne spille Princes of florence. Det er en klassiker, jeg aldrig har fået prøvet, men altid har været nysgerrig på.
Måske kan vi få Steen til at putte det i planen Lørdag formiddag, så kan chr88 (der kun kommer lørdag) også spille med?

k
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Robert »

larkin wrote:Hej Søren
Jeg vil rigtig gerne spille Princes of florence. Det er en klassiker, jeg aldrig har fået prøvet, men altid har været nysgerrig på.
Måske kan vi få Steen til at putte det i planen Lørdag formiddag, så kan chr88 (der kun kommer lørdag) også spille med?

k
Er der plads til mig også?
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Bugge »

Hej Stony,

Du må gerne lægge Princes of Florence ind som officiel event lørdag formiddag.

Foreløbige deltagere Chr88, Larkin, Robert og mig selv.

Da Princes of florence er et 5-mandsspil, er der en plads tilovers,

Søren
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Stony »

Mage Knight er overbelagt. Er der nogen der kan medbringe et ekstra eksemplar? Så tænker jeg - såfremt Jens vil være med til det - at der kan forklares regler for to borde på en gang...? Med mindre nogen vil påtage sig at introducere på et andet tidspunkt?

Jeg kan forstå at Mage Knight trækker ud med mange deltagere. Skal der sættes et loft pr. bord?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Sir William »

Stony wrote:Mage Knight er overbelagt. Er der nogen der kan medbringe et ekstra eksemplar? Så tænker jeg - såfremt Jens vil være med til det - at der kan forklares regler for to borde på en gang...? Med mindre nogen vil påtage sig at introducere på et andet tidspunkt?

Jeg kan forstå at Mage Knight trækker ud med mange deltagere. Skal der sættes et loft pr. bord?
Som jeg skrev i min første indlæg i denne tråd (beklager jeg er så besværlig), så vil jeg også meget gerne spille Mage Knight. Så hvis der bliver et bord mere, så vil jeg gerne på.

Skulle Jens vælge, at rykke High Frontier fra fredag aften til f.eks. lørdag - hvor jeg ikke allerede er booket - så vil jeg gerne være med der.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Sir William »

Sir William wrote: Skulle Jens vælge, at rykke High Frontier fra fredag aften til f.eks. lørdag - hvor jeg ikke allerede er booket - så vil jeg gerne være med der.
Hovsa, kunne se jeg ikke havde nogen aftale fredag aften. Derfor vil jeg gerne spille High Frontier der.

Men kan se, at jeg skal spille 2 spil på samme tid om lørdagen. Så vil jeg helst spille Eclipse, måske lidt for stressende at skulle fare mellem 2 borde.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Robert »

Stony wrote:Mage Knight er overbelagt. Er der nogen der kan medbringe et ekstra eksemplar? Så tænker jeg - såfremt Jens vil være med til det - at der kan forklares regler for to borde på en gang...? Med mindre nogen vil påtage sig at introducere på et andet tidspunkt?

Jeg kan forstå at Mage Knight trækker ud med mange deltagere. Skal der sættes et loft pr. bord?
Jeg kan godt tage mit eksemplar med.

Det tager op til fire spillere, men spilletiden er formentlig proportional med antallet af spillere. Det kan nok godt være en ide at sætte et loft på tre. Mik har spillet det en del, måske han kan bidrage med en mening om dette.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Stony »

Jeg spekulerer på om der eventuelt skal laves en tysk valgaften lørdag med Die Macher...?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Helle »

Stony wrote:Jeg spekulerer på om der eventuelt skal laves en tysk valgaften lørdag med Die Macher...?
Åh, det er et skønt spil. Desværre tager jeg afsted lørdag efter maden, så jeg kommer til at undvære det i år !!
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Mik »

Jeg kan forstå at Mage Knight trækker ud med mange deltagere. Skal der sættes et loft pr. bord?
Robert wrote:Jeg kan godt tage mit eksemplar med.

Det tager op til fire spillere, men spilletiden er formentlig proportional med antallet af spillere. Det kan nok godt være en ide at sætte et loft på tre. Mik har spillet det en del, måske han kan bidrage med en mening om dette.
Jeg tager også gerne mit med (og spiller så selv med), men jeg vil meget nødig spille det med mere end 3 spillere. Desuden spiller jeg (ligesom designeren selv) kun spillet uden regler for direkte spillerangreb.
Image
Henrik Madsen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 104
Joined: Tue Jan 13, 2009 10:00 am
Location: Mårslet

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Henrik Madsen »

REKLAME!

Jeg tager 2 nye spil med, som jeg ikke selv har prøvet endnu, men det skal jeg nok nå inden vi går i gang.

Fredag aften vil jeg står for Sentinels of the Multiverse. Det er et coop spil, hvor man med hver sin superhelt kæmper mod en superskurk i et tegneserie univers.

Lørdag formiddag har jeg Venture Forth på banen. Et dungeon crawl forklædt som euro game med træterningen eller er det omvendt.
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Jens_Hoppe »

Som nævnt bliver det i forvejen lange Mage Knight bare længere med flere spillere, men jeg tror ikke jeg som sådan vil sætte et loft på mit spil. Hvis mit spil bliver et decideret "for begyndere" spil, vil jeg foreslå introscenariet (som også har den fordel at det er hurtigere, men hvor prisen så er at man skærer det meste af slutspillet væk). Spiller vi i stedet et af de almindelige scenarier, kan det være med eller uden PvP, alt efter hvad folk foretrækker.

Jeg lægger gerne High Frontier på et andet tidspunkt, hvis det betyder at flere kan være med, men uden en central koordinering af hvad der spilles hvornår, kan det jo være lidt svært at overskue.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Stony »

Jens_Hoppe wrote:... men uden en central koordinering af hvad der spilles hvornår, kan det jo være lidt svært at overskue.
Jeg ved ikke om du havde noget særligt i tankerne...? I så fald er jeg da lydhør. Men umiddelbart vil jeg ikke diktere at spil ditten-datten skal spilles på et specifikt tidspunkt. Det må nødvendigvis være op til den person der vil introducere spillet, idet netop denne ene person er den eneste der vil være svær at undvære. Så må resten falde ind, og hvis der er mere end et spil der ligger samtidig som de gerne vil prøve, så må de vælge hvad de helst vil skrives på.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Frouvne »

Mik wrote:
Jeg kan forstå at Mage Knight trækker ud med mange deltagere. Skal der sættes et loft pr. bord?
Robert wrote:Jeg kan godt tage mit eksemplar med.

Det tager op til fire spillere, men spilletiden er formentlig proportional med antallet af spillere. Det kan nok godt være en ide at sætte et loft på tre. Mik har spillet det en del, måske han kan bidrage med en mening om dette.
Jeg tager også gerne mit med (og spiller så selv med), men jeg vil meget nødig spille det med mere end 3 spillere. Desuden spiller jeg (ligesom designeren selv) kun spillet uden regler for direkte spillerangreb.
Jeg kunne godt tænke mig at prøve et spil Mage Knight og ud fra de ting jeg har læst om spillet, tror jeg at et spil med maksimalt tre spillere og uden direkte spillerangreb vil give mig den bedste introduktion, så her hopper jeg gerne på.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Sir William »

Synes nu heller ikke der er behov for at slås mod hinanden i Mage Knight, det ene spil jeg har spillet (begynder scenairet) var der rigtig meget andet at lave. Så jeg er frisk på et spil, hvor vi ikke slås og jeg kunne godt tænke mig noget mere end bare begynder scenariet, gerne noget der varer lidt længere end en dag, gerne så det bliver muligt at udvikle sin helt.

For at snakke om noget helt andet, så vil jeg gerne i år forsøge at have så meget booket på forhånd af de spil som jeg godt kunne tænke mig at spille. Ikke at jeg de sidste 2 gange ikke har fået spillet nok, men har erfaret det er nemmere når det hele er planlagt så man ikke står en gruppe på 5 personer som skal finde ud af, hvad ALLE gerne vil spille fordi man ikke har en aftale. Som sagt, nok bare mig :oops:

Skulle snakken falde på, at der er nogen der skal spille f.eks Discworld lørdag formiddag, så er jeg helt frisk på at prøve det. 8)

Tager også gerne mit nye Eminent Domain med, hvis der er nogen der er friske på at spille det.

Kan godt se, at jeg har så mange spil jeg godt kunne tænke mig at spille og der er så lidt tid til det :oops: :oops: :oops:
Post Reply