Djengis Con - Konkurrence

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Djengis Con - Konkurrence

Post by Sir William »

Ved ikke om det ville kunne fungere, men hvis vi nu alle antager at vi ligger inde med et spil som vi alligevel ikke spiller mere og som så bare samler støv på hylden. Kunne det så have interesse, at vi under middagen lørdag aften lavede en konkurrende af en karakter, hvor vi alle "donerede" et spil fra vores samling som vi ikke benyttede mere og måske havne hos nogen som ville bruge det mere.

Vinderen af konkurrencen kunne så vælge spil først og så fremdeles, alle donerede et spil og alle fik et spil. Selvfølgelig en risiko for, at folk kan ende op med et spil de har i deres samling men det kunne så også være en ide til at vekslet lidt rundt i ens spil.

Skulle selvfølgelig være nogle kriterier til spillene både stand og reel værdi.

Men så kunne vi gennemføre en simpel konkurrence mens vi spiste - f.eks. "skibet er ladet med" med brætspilsrelaterede kategorier plus lidt løsere emner så som lande m.m. 8) - og så kunne vi "udveksle spil. Hvis folk så gerne ville spise i fred, kunne konkurrence afvikles før eller efter middagen.

Nok kun sjovest, hvis alle deltager og vil gerne tilbyde at være gamemaster såfremt alle er friske.
Last edited by Sir William on Wed Apr 25, 2012 9:07 am, edited 1 time in total.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: En ide til Djengis Con - Konkurrence

Post by Helle »

Kære Claus,

Jeg er ikke helt vild med projektet - det kan jeg sige på forhånd ... af flere grunde. Først og fremmest tænker jeg, at det kan tage en del tid på et tidspunkt, hvor vi i virkeligheden står midt mellem et par spilpas, madlavning og oprydning.

Derudover, så vil det være svært at opsætte 'rimelige' regler for, hvad der er ok at medbringe ... og jeg kunne såmænd nok donere noget, som jeg ikke var interesseret i, men sandsynligheden for at jeg kommer hjem med noget, som jeg rent faktisk er interesseret i, er, forsvindende lille.

Jeg er slet ikke bleg for at bytte eller lignende, men som du lige præsenterer konceptet har det ikke lige min interesse - men det skal ikke forhindre andre i at deltage. Hvis der er stor tilslutning kan jeg også godt spille med for stemningens skyld, men i bund og grund, så ville andre indslag have større interesse.

Helle
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: En ide til Djengis Con - Konkurrence

Post by Sir William »

Det var som sagt også bare en tanke. Mere hvis der var stemning for noget anderledes noget. Var egentlig heller ikke super gennemtænkt for hvad kriterierne skulle være og du har nok ret, der sker nok en masse om lørdagen som vil blive påvirket af et sådan tiltag.

Lad os bare aflive den med det samme, som sagt bare en ide, men også hvis der ligesom sidste år skulle være en konkurrence. 8)
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: En ide til Djengis Con - Konkurrence

Post by Bugge »

Hej Claus & Co.,

Jeg er stadig imod alle former for 'officiel' konkurrence. Argumentet er også stadig det samme. Det tager al sjov ud af spillene, da det lige pludselig ikke længere drejer sig om at have det sjovt, men at vinde :evil:

Søren
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: En ide til Djengis Con - Konkurrence

Post by Helle »

Bugge wrote:Hej Claus & Co.,

Jeg er stadig imod alle former for 'officiel' konkurrence. Argumentet er også stadig det samme. Det tager al sjov ud af spillene, da det lige pludselig ikke længere drejer sig om at have det sjovt, men at vinde :evil:

Søren
Jeg tror ikke, at det her har noget med spillene at gøre, men skulle ses som en quiz agtig ting/underholdning under maden....
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: En ide til Djengis Con - Konkurrence

Post by Bugge »

Helle wrote:
Bugge wrote:Hej Claus & Co.,

Jeg er stadig imod alle former for 'officiel' konkurrence. Argumentet er også stadig det samme. Det tager al sjov ud af spillene, da det lige pludselig ikke længere drejer sig om at have det sjovt, men at vinde :evil:

Søren
Jeg tror ikke, at det her har noget med spillene at gøre, men skulle ses som en quiz agtig ting/underholdning under maden....
Du har ret :? Da jeg læser det for anden gang, forstod jeg forslaget bedre. Jeg mener dog det skal tilpasses til noget mere realistisk, og at reglerne skal være 100% klare. Ellers bliver vi stadig uenige. F.eks. hvis alle kommer med et skodspil, så tager det straks brodden ud af det hele.

Med andre ord er jeg indtil videre stadig skeptisk indstillet.

Søren
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: En ide til Djengis Con - Konkurrence

Post by Gunness »

Ingen grund til at skyde en interessant idé ned på forhånd. Jeg synes det lyder spændende :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: En ide til Djengis Con - Konkurrence

Post by Jens_Hoppe »

Jeg synes det lyder som en god idé. Bring it on! :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: En ide til Djengis Con - Konkurrence

Post by Larsine »

Bugge wrote:Det tager al sjov ud af spillene, da det lige pludselig ikke længere drejer sig om at have det sjovt, men at vinde :evil:
Jeg synes altså det er vældig sjovt at vinde :twisted:
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: En ide til Djengis Con - Konkurrence

Post by Bugge »

Fint, hvis i mener det kan være sjovt, så se at få skudt sig in på noget realistisk med 100% klare regler. Uden 100% klare regler går det i fisk. Det er min frygtløse forudsigelse.

Søren
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: En ide til Djengis Con - Konkurrence

Post by Mik »

Jeg donerer med glæde et spil jeg alligevel ikke ønsker at eje.
Vil også gerne donere to spil, hvis det betyder at jeg slipper for at skulle modtage et...
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: En ide til Djengis Con - Konkurrence

Post by Sir William »

Godt så, så vil jeg forsøge at organisere en lille sjov konkurrence for dem som gerne vil deltage.

Her er mit forslag til regler.

Navn på konkurrence: Skibet er ladet med!
Tidspunkt: Lørdag i forbindelse med en pause evt. under eller efter middagen.
Varighed: 5 runder
Kategorier: 6
Forslag til kategorier: Titler på brætspil; Lande; Mad; Sportsgrene; Forfattere og Filmtitler
Tidsramme: 60 sekunder per runde
Score: 1 point per ord og +1 hvis ingen andre har det samme ord. Kun et ord per kategori.
Slut: Efter de 5 runder regnes den samlede sum for hver runde sammen.
Total varighed: ca. 15 - 20 min

Hver person donere et brætspil fra ens samling, det kunne være Thrun und Taxis. Det eneste krav til ens spil vil være, at det skal være komplet, i god stand og være et brætspil (hvilket udelader at man medbringer et alm. sæt kort).

Ideen er så, at jeg trækker et bogstav fra en pose f.eks E og derefter har vi så 60 sekunder til at skrive en titel på et brætspil (Endeavor); land (England); Mad (Engelsk bøf); Sportsgren (Engelsk vals); Forfattere (Ernest Hemmingway) og Filmtitler (Eragon).

Derefter melder folk ind hvad de har skrevet, er man den eneste med det valgte og der ikke er nogen indvendinger får man 2 point, er der andre har det, så får man kun 1 point.

Når vi så er færdige, så lægger vi vores score sammen. Den der har den højeste score, må så vælge mellem de donere spil og efterfølgende vælger den næste og så fremdeles indtil alle har valgt et spil.

Da det ikke er alle der nødvendigvis skal deltage, så kan dem som vil være med, sidde ved det samme bord under maden og man kan spille mens man spiser. Skulle næsten være muligt.

Hvordan lyder det? Er reglerne klare?
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: En ide til Djengis Con - Konkurrence

Post by Mik »

Lyder fint!
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: En ide til Djengis Con - Konkurrence

Post by Helle »

Jeg synes, at det er en glimrende idé, at man kan tilmelde eller framelde sig.
Rent socialt synes jeg, at det ville være uheldigt under maden, da det vil dele selskabet op i to. Det er et af de få tidspunkter, hvor man faktisk har mulighed for at høre lidt om, hvad der er spillet, hvad folk laver mm. Jeg synes, at det ville være en bedre idé, hvis du gjorde det i forlængelse af maden, under en pause eller lignende ... eller som en fed underholdning lørdag aften. Men igen, hvis alle andre synes, at det er det er absolut bedst under maden, så gør du bare det.
Selve konceptet med skibet er ladet med er god.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: En ide til Djengis Con - Konkurrence

Post by Stony »

Læg det kl. 19.00. Det betyder ikke en disse, om aftenmodulet først starter et kvarter senere.

Jeg har i øvrigt bevidst valgt at holde mig udenfor debatten, for jeg ser gerne at der kommer lidt mere indhold ind fra højre, og vi får fremmet en kultur, hvor folk ikke holder sig tilbage fra selv at tage initiativ til et eller andet.
Sidst spillet:
Image
Post Reply