Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Goblen »

Hejsa,

Jeg vil gerne på venteliste hvis det er muligt?

/Brian
spalkulus
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 15
Joined: Sat Jan 09, 2010 11:43 am

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by spalkulus »

Hej,

Jeg kan desværre ikke komme i år alligevel (vi har stort flyttecirkus sidst i april måned). Men det giver da plads til en på ventelisten :-)

MVH
Henrik Spalk
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Stony »

@spalkalus: Ærgeligt. Men det kan jo være du vender stærkt tilbage til næste år.

Så nærmer vi os i øvrigt tiden, hvor der kun er tre måneder til arrangementet. Det betyder bl.a. at jeg skal til at betale for hytten. Så derfor skal folk snart tage stilling til om de mener deres forhåndstilmelding alvorligt. I vil de kommende par dage få en PB med kontooplysninger, så man kan betale for sin deltagelse.

Jeg venter lidt med at tage hul på folk fra ventelisten, til jeg har hørt fra de tilmeldte. (Der plejer at være et par stykker der falder fra, når først det bliver "alvor" og man skal til at betale.)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Stony »

Så fik jeg endelig fulgt op på Con'en, og sendt beskeder rundt vedr. betaling.

Folk på venteliste må væbne sig med tålmodighed lidt endnu. Jeg regner med at følge op på dem omkring d. 1. marts, men allerede nu er der to der er faldet fra, så som udgangspunkt kan de to første godt regne med at der bliver plads. Men jeg følger som sagt op på ventelisten, når vi passerer d. 1. marts, som jeg har sat som bagkant for betaling.

(Der plejer at være et par stykker der falder fra når vi når til betalingen, og så kan jeg så småt danne mig et billede af hvor mange fra ventelisten vi kan lukke ind. Når vi så kommer helt tæt på arrangementet er der muligvis en eller to yderligere der bliver forhindret. Den tid, den sorg.)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Stony »

Jeg er så småt begyndt at spekulere over, hvad jeg gerne ser kommer på skemaet til DC. Nu har jeg lige modtaget udvidelsen til Eclipse, og så tænker jeg at det kunne være godt, men.... skal det være med 6 spillere, eller skal man forsøge at gå all-in, og arrangere det med 9 spillere? Det ender jo nok med at blive meget langt.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Sir William »

Stony wrote:Jeg er så småt begyndt at spekulere over, hvad jeg gerne ser kommer på skemaet til DC. Nu har jeg lige modtaget udvidelsen til Eclipse, og så tænker jeg at det kunne være godt, men.... skal det være med 6 spillere, eller skal man forsøge at gå all-in, og arrangere det med 9 spillere? Det ender jo nok med at blive meget langt.
Altid sjovt at gå all-in, så jeg ville da selv gerne være frisk på at 9 personers spil. Kunne jo være et aften arrangement evt. fredag.

Nu når vi er ved ønskerne, så tror jeg gerne jeg vil sætte "Clash of Cultures" på ønskelisten. Men ellers tror jeg mere i år, at jeg vil prøve noget nyt og så bare hoppe på vognen når der er noget der frister.

Så nogen der spillede et ganske fornøjeligt spil sidste år - om søndagen - noget omkring og man skulle byde eller lign. Så ud som om folk hyggede sig, så det kunne jeg faktisk godt tænke mig at prøve.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Mik »

Hvis du er modtagelig for forslag, så ser jeg gerne Al Rashid og Asgard blandt mulighederne - for nu kun at nævne to...
Og så naturligvis Steam :wink:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Stony »

Mik wrote:Hvis du er modtagelig for forslag, så ser jeg gerne Al Rashid og Asgard blandt mulighederne - for nu kun at nævne to...
Og så naturligvis Steam :wink:
Jeg er altid modtagelig og noterer det naturligvis bag øret, men jeg tror liiiiige jeg trækker den lidt, til jeg har et skema, hvor folk konkret kan plotte de enkelte spil ind, så det passer i deres overordnede planlægning.
Tænkt eksempel: Hvis du har lyst til at deltage i 9-spillers Eclipse, dur det ikke at jeg sætter Steam på samtidig. Så på et tidspunkt kommer jeg med et skema version 1.0, og så kan folk komme med indspark til "Jeg vil gerne have Steam på skemaet lørdag aften." el.lign.

Jeg påtænker at lave en særskilt planlægningstråd, hvor alle informationerne bliver samlet i det første indlæg.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Mik »

Javist...
- men det var dig selv, der startede :wink:
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Robert »

9 spiller Eclipse lyder spændende. Men fredag aften bliver det nok til et nattearrangement - slut efter midnat. CoC og Steam er også oplagte kandidater.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by BlueSwan »

Fedt arrangement! Vil gerne på den efterhånden halvlange venteliste. Jeg bor tæt på, så jeg kan sagtens sove hjemme. :)
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Myde »

Jeg ville rigtig gerne have deltaget, men kan desværre ikke den weekend, da jeg istedet skal på kursus og nørde med at lære at lave sovs...

Når det er så populært - har i overvejet at lave en efterårsudgave også?
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Stony »

Det vil jeg overlade til andre at tage initiativ til. Selv er jeg så priviligeret, at have fået plads på Rubicon (som inspirerede mig til Djengis Con), og den ligger netop i efteråret. Der er sjovt nok kun et lille overlap i deltagerlisten for de to con'er, så det er ikke utænkeligt at en efterårs-con kunne få god tilslutning.

Men personligt synes jeg mit behov er dækket.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Sir William »

Men er der stemning hos folk både his dem som deltager på Rubi con og ikke deltager, så er hytten jo et godt udgangspunkt.

Vil gerne støtte op om et arrangement om efteråret, er selv ikke på Rubicon listen. Vil også gerne hjælpe, men pt ikke tilbyde mig som organisator.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by digter »

Jeg vil gerne på venteliste :)
Image
Post Reply