Interesse for fast Android: Netrunner turnering i København?

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Jake Helms
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 67
Joined: Tue May 24, 2011 9:19 am
Location: Valby, København

Interesse for fast Android: Netrunner turnering i København?

Post by Jake Helms »

Hej!

Det ser ud til, at der er en stor mængde Android: Netrunner spillere i København (og jeg er en nylig tilføjelse til dem), men sådan som det ser ud lige pt., så er der ikke nogle faste turneringer. Er der interesse for, at der bliver det? I så fald, hvor tit?`

Den umiddelbare idé ville selvfølgelig være, at holde en ny turnering hver gang der udkom en ny Data Pack - så ville man have muligheden for både at få fat i nyeste Data Pack og samtidigt få spillet med nogle af kortene derfra, hvilket i mine øjne lyder meget godt.

På den anden side ville det dog være federe med nogle flere turneringer. Til de af jer, som spiller Android: Netrunner, kunne I være interesseret i regulære turneringer? I så fald, hvor tit? Kun i forbindelse med udgivelsen af en ny Data Pack? Ugentligt? Hver anden uge?

Giv lyd fra jer, og sig, hvad I vil håbe at få ud af en fast Android: Netrunner turnering i København, og hvor tit I kunne forestille jer, at I ville være interesseret i at spille. Så ser vi, om det ikke for længst er på tide, at der kommer noget på benene.

/Jakob
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Interesse for fast Android: Netrunner turnering i Københ

Post by digter »

Image
Jake Helms
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 67
Joined: Tue May 24, 2011 9:19 am
Location: Valby, København

Re: Interesse for fast Android: Netrunner turnering i Københ

Post by Jake Helms »

Ja, der eksisterer ganske vidst allerede en tråd dedikeret til Netrunnere i København, men jeg vil helst holde dette her forsøg på at starte en fast turnering væk fra den tråd. Både for overskuelighedens skyld, men også fordi, at der er en forskel på diverse spilleaftener, og så en fast, organiseret turnering (forhåbentlig) med præmier fra det officielle Game Night Kit.
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Interesse for fast Android: Netrunner turnering i Københ

Post by Rune Petersen »

Jeg deltager gerne i turneringer. Mere end en gang om måneden vil nok være overkill for mit vedkommende.

Jeg synes der kød nok på Netrunner til en ugentlig åben spilleaften og det vil for mig være det ultimative mål. Jeg har på fornemmelsen, at der sidder mange og "fnidrer" på tomandshånd eller på OCTGN men ikke kommer ud og mødes med andre lokale spillere. For mit vedkommende har jeg efterhånden en lille håndfuld kontakter og jeg spiller helst i den virkelige verden. Alle tiltag som kan være med til at skabe et egentligt lokalt miljø for spillet skal jeg gerne støtte.
User avatar
Da Senzai
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Mon Aug 26, 2013 8:42 pm
Location: København
Been thanked: 10 times

Re: Interesse for fast Android: Netrunner turnering i Københ

Post by Da Senzai »

Hej!

Jeg hedder Kasper og helt ny herinde.

Jeg er selv blevet træt af at vende kort sidelæns i Magic: The Gathering og lige begyndt at lege med Netrunner. Det virker sygt fedt - men jeg mangler nogen at spille med.

Jeg er MEGET interesseret i NetRunner-turneringer. Især da det vil betyde, at jeg får mulighed for at spille imod forskellige personer og decks ^_^. Jeg forventer selvfølgelig at få røvfuld, men efter et par turneringer, burde jeg blive bedre :D.

I min drømmeverden ville det være rigtigt lækkert med en fast uge-dag i stil med, hvad man allerede ser i Magic-Turneringer.

Meget gerne en centralt sted som Fanatic KBH eller Faraos Cigarer KBH. De har pladsen og det er nemt at komme til og fra med offenligt transport. Begge steder ligger 5 minutter fra en station. Når vi også spiller et offentligt sted kan vi måske tiltrække noget opmærksom fra andre nysgerrige gamere, og vise, at der rent faktisk bliver spillet NetRunner.

Jeg synes, at det er bedst med en fast uge dag.
1 gang om måneden er i hvertfald for lidt - for så bliver jeg aldrig bedre. Især, hvis man er uheldig og ikke at kan den dag - så går der hele 2 måneder uden Net-Runner! :o

Med en fast uge-dag, så kan man bare være med allerede i næste uge, hvis man misser turneringen (f. eks pga. arbejde eller noget familie-gøgl). Sålænge, at der bare møder minimum fire spillere op hver gang, bør det være muligt at afholde en mini-turnering ^_^. Kommer der endnu flere er det bare fantastisk :D.

Med hensyn til månedlig turnering, og præmier/datapacks., så kunne man jo sagtens have en fast uge dag, men så sige, at den sidste "faste ugedag" hver måned er en særlig turnering med lidt ekstra lækkerier. Men jeg er ligeglad med primæer. Jeg vil bare have et fast spillested, så jeg kan komme godt igang med Netrunner.

Konkrete forslag:
Jeg ved, at Fanatic har åbent hver lørdag på Østerbro, og de har spilleborde til rådighed. Eneste ulempe er umiddelbart, at de kun har åbent fra 10-14. Dørene åbnes klokken 10, så går der jo lige lidt tid inden, vi kommer igang.

Faraos Cigarer har tilgengæld åbent helt til 16.00 om lørdagen. Dog er der mange Yu-Gi-Oh spillere derinde om lørdagen, og de både fylder og larmer lidt.
Om tirsdagen holder Faraos Cigarer længe åbent til 23.00. Da der spilles Legacy (det er magickort). Så tirsdag aften med turneringsstart klokken 18.00 (så har folk som jeg selv en chance for at nå det efter arbejde) er en mulighed. Deres spille-lokaler åbner igen her start-september (de har lagt nye gulve og fået nye toiletter), og udover det, så forventer de at udvide med endnu mere plads (+spilleborde) i oktober-november.

Men altså. Jeg ville blive nærmest lykkelig, hvis der var et let-tilgængeligt sted man kunne komme og spille Netrunner en gang om ugen. Jeg er stadig super, super, super n00b, men det er jo kun fordi, at jeg ikke pt. har mulighed for at spille det regelmæssigt! :D

Dem, der ikke vil/kan spille hver uge, kan jo nøjes med at komme hver anden gang :P

Mvh,
Kasper, der håber dette fantastiske initiativ bliver til noget :D
Image
Jake Helms
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 67
Joined: Tue May 24, 2011 9:19 am
Location: Valby, København

Re: Interesse for fast Android: Netrunner turnering i Københ

Post by Jake Helms »

Rune Petersen wrote:Jeg deltager gerne i turneringer. Mere end en gang om måneden vil nok være overkill for mit vedkommende.

Jeg synes der kød nok på Netrunner til en ugentlig åben spilleaften og det vil for mig være det ultimative mål. Jeg har på fornemmelsen, at der sidder mange og "fnidrer" på tomandshånd eller på OCTGN men ikke kommer ud og mødes med andre lokale spillere. For mit vedkommende har jeg efterhånden en lille håndfuld kontakter og jeg spiller helst i den virkelige verden. Alle tiltag som kan være med til at skabe et egentligt lokalt miljø for spillet skal jeg gerne støtte.
Så i princippet vil du gerne komme med ud og spille en gang om ugen, men ikke som en turnering?
For mig er det ikke fordi, at ordet turnering gør det til noget specielt seriøst, ud over at der muligvis er en lav entry fee til at dække udgifter (deriblandt evt. præmier). Jeg regner ikke med, at vi bliver over 16 spillere lige med det samme, og så længe vi holder os under det, så er det kun 4 runders spil. Samtidig synes jeg, at en turnering opfordrer folk til at blive bedre, samt at man sikrer sig, at man ikke ender med at spille med de samme mennesker hver gang. Derudover er det nemmere at se, hvor god man er i forhold til de andre spillere.
Jeg anskuer, at vi ender med at bruge cirka 1 time per runde, dvs. at 4 runder = 4 timers Netrunner, hvorefter der burde være plads til ekstra spil, for dem der har lyst til det. Synes du, at det lyder attraktivt?

/Jakob
User avatar
Da Senzai
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Mon Aug 26, 2013 8:42 pm
Location: København
Been thanked: 10 times

Re: Interesse for fast Android: Netrunner turnering i Københ

Post by Da Senzai »

Jeg læser "fast ugentlig turnering" som en fast mulighed for at få spillet Netrunner. Det, at det er en turnering betyder bare, at jeg er garanteret mulighed for ihvertfald at få spillet x antal kampe - ikke at jeg død og pine må "win at all cost".

Der er forskel på en casual ugentlig turnering i din lokale gamestore, og så pro-touren ^_^

Jeg har ihvertfald tænkt mig bare at spille for sjov, og det, at det er turnering betyder, at jeg får rig mulighed for at spille :D.

Hvis der er entry fee, så hold det lavt. Når jeg spiller Modern (magic kort), så koster det 25 kroner at være med, og alle penge går til gave-kort eller boostere til top x. 25 kroner vil jeg gerne give for at spille et par timer Netrunner. Bliver den sat højere, skræmmer det folk væk. Især dem, der er ikke overly kompetitive.

Lad os høre fra flere spillere :D
Image
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Interesse for fast Android: Netrunner turnering i Københ

Post by Rune Petersen »

Jake Helms wrote:Så i princippet vil du gerne komme med ud og spille en gang om ugen, men ikke som en turnering?
For mig er det ikke fordi, at ordet turnering gør det til noget specielt seriøst, ud over at der muligvis er en lav entry fee til at dække udgifter (deriblandt evt. præmier). Jeg regner ikke med, at vi bliver over 16 spillere lige med det samme, og så længe vi holder os under det, så er det kun 4 runders spil. Samtidig synes jeg, at en turnering opfordrer folk til at blive bedre, samt at man sikrer sig, at man ikke ender med at spille med de samme mennesker hver gang. Derudover er det nemmere at se, hvor god man er i forhold til de andre spillere.
Jeg anskuer, at vi ender med at bruge cirka 1 time per runde, dvs. at 4 runder = 4 timers Netrunner, hvorefter der burde være plads til ekstra spil, for dem der har lyst til det. Synes du, at det lyder attraktivt?

/Jakob
Jeg tænker netop turnering som noget mere seriøst, en begivenhed hvor der er noget på spil. Et højdepunkt i metaen, om du vil.

Jeg har stadig meget at lære om Netrunner, så jeg vil hellere have muligheden for at spille mere casual (tidsbegrænsning er for så vidt ok med mig) med jævne mellemrum og med nye mennesker. Det betyder ikke noget for mig om der er præmier på højkant hver eneste uge. :)
Morten Petersen
Posts: 1
Joined: Wed Aug 28, 2013 10:34 am

Re: Interesse for fast Android: Netrunner turnering i Københ

Post by Morten Petersen »

Hejsa,

Jeg kan se, at I leder efter steder at mødes og spille Netrunner.

Jeg vil i den forbindelse gerne pege på den turnering, der bliver afholdt på Viking-Con
http://www.viking-con.dk/turnering/android-netrunner/
https://www.facebook.com/events/1397565260455424/
- hvor der bliver spillet efter de officielle turneringsregler, og netop ved at mødes på Viking-Con, så har I også en mulighed for at finde flere spillere og aftale mere spil :-)

Jeg vil også nævne, at jeg arbejder i Faraos Cigarer, hvor jeg står for brætspil (og rollespil).
Vi er netop i gang med at renovere hele spilafdelingen, så der bliver mere plads, og så drømmer vi om at udvide åbningstiderne for spillokalerne, så det bliver lettere at komme oftere til.

Vi har netop igen åbnet for vores faste spillokale, så der er igen plads at spille på. Lokalet er frit tilgængeligt i vores åbningstider, så de af jer der ikke er bundet af faste arbejds- og studietider, vil nemt kunne mødes.
Vi har dertil spilaftner tre dage om ugen (mandag, tisrdag, fredag), men der kommer en del andre:
Tirsdag og fredag er der mange magic-spillere, men der er rimelige chancer for at finde pladser til jer til at spille Netrunner.
Lørdag er der mange magic- og yugioh-spillere, og der er begrænset med plads.

Mandag er normalt Warhammer-aften, men fordi vi stadig er under noget ombygning, holder vi for tiden ikke Warhammer-aften om mandagen, og jeg vil derfor opfordre til at bruge mandagene de kommende måneder til Netrunner (vi har åbent til kl. 23.00).
Når vi er færdige med ombygningen (til november), burde vi generelt have god plads til at I mere frit kan vælge jeres foretrukne spildag.

Jeg håber, at vi kan stå til rådighed med lokaler til jer, så I kan mødes og spille.


PS. jeg nævner ganske vist Netrunner-turneringen på Viking-Con, og for en god ordens skyld vil jeg lige nævne, at arrangementet arrangeres hverken af Faraos Cigarer eller andre spilbutikker (f.eks. Fantask), men er alene arrangeret af Viking-Cons frivillige.
User avatar
krasch
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 180
Joined: Sun Apr 30, 2006 9:53 pm
Location: København N

Re: Interesse for fast Android: Netrunner turnering i Københ

Post by krasch »

Jeg vil da helt bestemt være interesseret i at spille Netrunner turneringer. Jeg tror dog ikke jeg vil være interesseret i en turnering hver uge, men 1-2 gange om måneden ville passe mig fint. Det er dog meget muligt at jeg gerne vil spille casual netrunner flere gange om ugen, - men det er jo helt efter humør - og hvad der ellers står i kalenderen.
Image
User avatar
Da Senzai
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Mon Aug 26, 2013 8:42 pm
Location: København
Been thanked: 10 times

Re: Interesse for fast Android: Netrunner turnering i Københ

Post by Da Senzai »

Hej!

Jeg vil gerne starte med, at sige, at hvis jeg virker lidt aggressiv eller ivrig i mine indlæg., så er det fordi, at jeg meget gerne vil have en fast spille-dag op at køre. Jeg kan godt lide NetRunner, men i mit hoved kan det være ligemeget, hvis jeg ikke har nogen at spille med ^_^

(i virkeligheden er det den største grund til, at jeg stadig spiller MTG. Alle mennesker og deres mor spiller det nemlig, hvilket betyder, at det er supernemt at finde nogen at spille med. F. eks de ugentlige turneringer i Faraos. Det er for sørgeligt, bare at sidde derhjemme og kigge på sine kort uden at kunne spille. Størstedelen af mine venner er nemlig ikke gamere.)

Jeg kan forstå på både Rune Petersen og Krasch, at I gerne vil spille ugentligt, men at I bliver skræmt væk af ordet turnering.

Jeg tror I lægger for meget i ordet. Casual er et tillægsord, så derfor kan en turnering sagtens være afslappet og stille og rolig.

Jeg har en baggrund i MTG (og lidt HeroClix :D), og kan derfor kun tale ud fra det. Jeg spiller mest Modern om lørdagen. Formattet er turnering, og alle dem, der kommer der, kommer for hyggens skyld. De synes, at det er sjovt at spille Magic-Kort - ergo er de med.

Det, at det er en ugentlig begivenhed er også med til, at folk tager lettere på det. Når der bliver spillet tit, er der nemlig bedre plads til gøgler-decks og de lidt mere eksperimenterende ideer.

Det er noget andet, hvis der kun bliver spillet en gang om måneden eller kvartalet. Så er folk mere tilbøjelige til at tænke; Okay; Det er sjældent, der er spil, så lad mig gøre noget ud af det, og så stiller de det hårdeste turneringsdeck, de kan finde på nettet.

Når det er hver uge, så betyder det ikke ligeså meget for folk, om de vinder eller taber. Alle spiller selvfølgelig for at vinde (- der er ingen grundt til at lade sig tabe), men de tager lettere på det.

At formatet er en turnering som jeg skrev tidligere betyder blot, at folk er sikret mulighed for at få spillet nogen kampe, og møde forkellige modstandere og decks. Det er også nemmere på den måde for folk - som jeg selv -, der måske ikke er lige så frembrusende. Så er det heller ikke sådan, at folk kun sidder i lukkede grupper og spiller med dem, de måske kender i forvejen ^_^

Det er ihvertfald mine erfaringer.

Jeg er ny, Jake Helms er ny. Både Rune og Krasch er ikke for vild med turneringer (ud fra det lidt, jeg kan læse om jer i denne tråd), så det lader ikke til at blive så deadly serious, som I måske frygter.

Jeg forventer langt fra at alle møder op til spil hver gang. Ideen i mit hoved er, at man ved, at der bliver spillet fast hver uge. F. eks Mandag, og så kommer man de gange, man har tid og lyst.

Husk på, vi kun behøver at komme mindst fire, og så har vi en turnering/spil :D.

Jeg har kigget lidt rundt på forummet, og der lader til at være en god portion brugere, der skriver, at de ønsker at spille NetRunner i KBH. Så der burde være gro-bund for en ugenligt spilledag. Det her er den perfekte mulighed.

Jeg så gerne, at der var flere af de brugere, der gav deres mening til kende. Især, hvis det er fordi, at I sidder og afventer, hvilken drejning tråden tager. Hvis I ikke skriver i tråden, så ved vi ikke, at I er der.

Jeg kan bedst lide turneringsformatet, da spilaftenen/dag så bliver lidt mere struktureret, og jeg er sikret nogle spil - mens hvis ordet turnering skræmmer jer væk, må vi droppe det. Det vigtigste må være at få opstartet noget fast.

Mvh,
Kasper, der ser frem til en fast NetRunner dag :D


@ Morten. Det lyder rigtigt lækkert, at vi er velkomne i Faraos! :D
Image
Jake Helms
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 67
Joined: Tue May 24, 2011 9:19 am
Location: Valby, København

Re: Interesse for fast Android: Netrunner turnering i Københ

Post by Jake Helms »

@Morten: Tak for info om Netrunner-turneringen på Viking-Con, som jeg i forvejen allerede havde planer om at møde op til.

Lyder fedt, at vi er velkomne i Faraos. Jeg synes, det lyder som en god plan, at de af os, der har lyst, vi tager derind et par mandage og spiller noget casual Netrunner (om det så er med turneringsstruktur eller ej kan vi jo se på). Så lyder det til, at der sagtens kan laves en aftale om fast månedlig turnering med præmier fra et Game Night Kit og selvfølgelig muligheden for at få hentet nyeste Data Pack, hvilket jo lyder helt super.

Jeg synes, at vi skal aftale en mandag her i løbet af september, hvor vi kigger ind i Faraos og benytter os af det fede tilbud her og tager et par spil Netrunner efter lyst, og så tager vi den derfra.
Emilploeger
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 14
Joined: Fri Aug 02, 2013 10:11 pm
Favoritspil: Android: Netrunner
Dominion
Agricola
Location: København

Re: Interesse for fast Android: Netrunner turnering i Københ

Post by Emilploeger »

En fast ugentlig Netrunner dag i Faraos eller Fanatic er en af de bedste ideer, jeg længe har hørt! Jeg er helt sikkert med!

Jeg er dog ikke fan af at skulle lægge penge hver gang til præmier. Det må være nok at gøre en gang om måneden i forbindelse med udgivelse af Data Packs. Måske det er for ambitiøst at lægge ud med turneringssetup hver uge, selvom det er en god måde at få spillet en masse spil på. Man er lidt forpligtet i op til mange timer, så der bør i mine øjne være plads til lidt fri matchmaking, så alle (også de travle) kan nå at få spillet noget Netrunner :)
User avatar
krasch
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 180
Joined: Sun Apr 30, 2006 9:53 pm
Location: København N

Re: Interesse for fast Android: Netrunner turnering i Københ

Post by krasch »

Da Senzai wrote:Jeg kan forstå på både Rune Petersen og Krasch, at I gerne vil spille ugentligt, men at I bliver skræmt væk af ordet turnering.
Jeg bliver skam ikke skræmt væk af ordet turnering - for jeg elsker turneringer. Jeg prøvede blot at sige, at jeg gerne spiller ugentligt hvis tid og lyst er der, men at det ikke er noget jeg kan garantere. Hvorimod hvis der kun var turnering 1-2 gange om måneden, så ville jeg gøre alt jeg kunne, for at tilpasse min kalender til de arrangementer :)

Men en fast spilledag og et fast lokale ville jeg absolut være interesseret i. Og hvis man så ellers er nok spillere der møder op, så vil det da være glimrende at spille swiss runder, for at blande rundt i hvem man spiller imod. Men casual matchmaking er også helt fint.
Og "rigtige" turneringer deltager jeg også hellere end gerne i. Jeg er dog også flittig A game of Thrones LCG spiller - i en gruppe med 9 andre, så jeg skal jo se om jeg kan få tid til det hele :)
Image
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Interesse for fast Android: Netrunner turnering i Københ

Post by Rune Petersen »

Ok, jeg prøver lige igen:

Jeg er ikke skræmt af ordet turnering. For mig er det, som jeg tidligere skrev, bare et mere værdiladet ord. Det lyder for mig som om vi vil det samme, altså at få en ugentlig spilleaften som er helliget Netrunner. Det er jeg helt med på.

Jeg har ikke den baggrund i Magic/CCG som visse andre har. Det kræver en forholdsvis stor tidsinvestering for mig at læse op på Netrunner og deckbuilde mm. Tid som jeg ikke altid kan finde i hverdagen selvom det i sig selv er interessant at holde sig ajour med spillet. Jeg har meget mere brug for at få rutine igennem spilaftener og så er jeg ellers bedøvende ligeglad med præmier indtil jeg har fundet mig lidt mere til rette.

Så for ikke at tærske langhalm på det:

Turnering: 1 gang om måneden er fint
Ugentlige spilaftener: Yes! Skal gerne komme hver gang jeg overhovedet kan
Præmier til alle spilaftener - ligeglad så længe man betaler et yderst symbolsk beløb for deltagelse
Post Reply