Djengis Con V - Planlægning m.m.

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Jens_Hoppe »

digter wrote:Merchant of venus
Castaways
Pax Porfiriana
Glimrende forsag, dem vil jeg gerne tage med, introducere til, og deltage i. :)

Castaways (ø-modul)
Max. 4 spillere
Ca. 2 timer

Merchant of Venus (classic!)
Max. 4 spillere
3 timer?

Pax Porfiriana
Max. 5 spillere
2-3 timer
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Larsine »

digter wrote:
Larsine wrote:Jeg ejer Das Motorsportspiel, og tager det gerne med, såfremt jeg får fat i en bil til transporten, ellers er det et af de spil jeg nødigt tager i offentlig transport.
Jeg har faktisk et eksemplar som jeg godt kan tage med, men jeg har kun 6 biler og jeg tænker at vi måske godt kunne få brug for flere?
IMO fungere Das Motorsportspiel bedst med 6 spillere, og under ingen omstændigheder flere end 8 spillere, på samme bane. Så heller sætte to baner op med færrer spillere på hver bane.

Jeg er for lang tid siden gået over til at bruge Micromachines til Das Motrosportspiel af tre grunde:
1) De originale Herpa biler er lavet af plastik, og når man skal tælle felter ved at flytte bilen fremad, holder de ikke til det i længden. Dæk og spoilers er det første der ryger.
2) Micromachines kan fås i 1000-vis af forskellige modeller, lige fra Formel 1 til oldsmobiles. Det gør at hver spiller som regel kan finde en bil der passer deres personlighed og farve.
3) Micromachines kan købes billigt på loppemarkeder. Oftes kan du få 50 biler for 20 kr, og det endda uden at knægten føler sig snydt.

Jeg tager i hvert fald min kasse med biler, stopur, og ekstre brikker (erstatning til plastikflagene) med, så vi kan spille flere, såfremt du tager banerne med.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Larsine »

Goblen wrote:* Drum Roll - det er standard kickstarter edition. Har ikke yderligere til det.
/Brian
Så lad mig tage Drum Roll med. Jeg har alle promos, kickstarter og expansions.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Helle »

Jens_Hoppe wrote:
Castaways (ø-modul)
Max. 4 spillere
Ca. 2 timer
Det vil jeg rigtigt gerne spille med i, hvis der ikke allerede er overtegnet :D
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Larsine »

Boris og jeg plejer at spille Colosseum en gang sent fredag aften, og det håber jeg natruligvis vi også gør igen i år:

3-5 spillere, 15 minutters regelforklaring, 60-90 minutters spil (kortere med færrer spillere)
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by larkin »

Larsine wrote:Boris og jeg plejer at spille Colosseum en gang sent fredag aften, og det håber jeg natruligvis vi også gør igen i år:

3-5 spillere, 15 minutters regelforklaring, 60-90 minutters spil (kortere med færrer spillere)

Det er igang.....

Jeg vil gerne spille colosseum, merchants of Venus og Castaway.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Stony »

Jeg kunne godt tænke mig, at folk selv udpeger hvad der skal ligge i hvilke moduler. Jeg orker altså ikke at skulle sidde og krydsreferere hvem der spiller hvad hvornår, så spillet ikke kan ligge i det modul osv... Den beslutning må deltagerne til det enkelte spil selv træffe.
Sidst spillet:
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by digter »

chr88 wrote:Jeg vil også meget gerne prøve Imperial! Fint nok med 6, hvis det skal være, men ellers gerne med 4, som BGG siger, det er bedst med - og rent faktisk siger næsten 40 %, at det ikke er godt med 6, sikkert pga. downtime...
Jeg spiller det også helst med fire, men jeg tænker at JensH's houserules var til for at gøre 6-personers oplevelsen bedre?
chr88 wrote:Desuden vil jeg gerne prøve BattleLore med dig, digter, men mon ikke vi bare kan gøre det en aften uden at planlægge tidspunktet (altså bare så det ikke ligger oven i et almindeligt modul)? :)
Det var også det jeg tænkte
Jakob wrote:Jeg vil også rigtig gerne prøve battle lore 2nd edition
Evt. kan chr88 og dig spille mod hinanden hvis i begge gerne vil prøve det. Jeg tager det i hvert fald med, så kan vi se på det.
Stony wrote:Såfremt jeg ser ud til at have den fornødne plads, regner jeg med at medbringe mit Crokinole
Det er sgu stærkt Steen!
Jens_Hoppe wrote:
digter wrote:Merchant of venus
Castaways
Pax Porfiriana
Glimrende forsag, dem vil jeg gerne tage med, introducere til, og deltage i. :)

Castaways (ø-modul)
Max. 4 spillere
Ca. 2 timer

Merchant of Venus (classic!)
Max. 4 spillere
3 timer?

Pax Porfiriana
Max. 5 spillere
2-3 timer
Jeg deltager gerne i alle tre! Dog tænker jeg at MoV tager en del længere tid med 4 spillere?
Larsine wrote:Jeg tager i hvert fald min kasse med biler, stopur, og ekstre brikker (erstatning til plastikflagene) med, så vi kan spille flere, såfremt du tager banerne med.
Jeg tager de 2-3 baner med som jeg har liggende.

Apropos X-wing miniatures, så kan jeg nok godt lokkes til at tage knægtens fly med og jeg forklarer også gerne regler og evt. spiller med. Det afhænger lidt af transporten, men vi er vist et par stykker der skal fra Roskilde, så det skulle umiddelbart ikke blive noget problem.

Chr88: Jeg spiller gerne Runewars med dig, hvis vi kan skaffe et eksemplar. Spillet er bare så fandens langt, så ved ikke om det bliver til DC
Last edited by digter on Mon Mar 17, 2014 1:58 pm, edited 1 time in total.
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Helle »

Stony wrote:Jeg kunne godt tænke mig, at folk selv udpeger hvad der skal ligge i hvilke moduler. Jeg orker altså ikke at skulle sidde og krydsreferere hvem der spiller hvad hvornår, så spillet ikke kan ligge i det modul osv... Den beslutning må deltagerne til det enkelte spil selv træffe.
Hmmmmm .... det lyder ellers som et udfordrende puzzle ....
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Bostrup »

Jeg vil gerne være med til Merchant of Venus og Die Macher.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Jens_Hoppe »

digter wrote:Jeg deltager gerne i alle tre! Dog tænker jeg at MoV tager en del længere tid med 4 spillere?
Du har garanteret ret. Skulle man evt. satse på modulet lørdag aften, så gør det ikke så meget hvis det trækker ud?

Merchant of Venus (classic!)
Max. 4 spillere
5 timer?
Lørdag aften
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by digter »

Jens_Hoppe wrote:
digter wrote:Jeg deltager gerne i alle tre! Dog tænker jeg at MoV tager en del længere tid med 4 spillere?
Du har garanteret ret. Skulle man evt. satse på modulet lørdag aften, så gør det ikke så meget hvis det trækker ud?

Merchant of Venus (classic!)
Max. 4 spillere
5 timer?
Lørdag aften
Lørdag eller fredag aften. Jeg er på! Classic versionen skulle også være noget kortere end FFG's nye "standard" har jeg ladet mig fortælle
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Jonezy »

digter wrote:ø-modul lyder som en fremragende ide. Jeg tror Hr. Hoppe har Castaways i sin samling?

Core Worlds kunne også være interessant. Har du udvidelsen Jonezy?
Lyder da som om at et ø-modul (eller to..) med Robinson Crusoe og Castaways kan finde opbakning. Der kan desværre kun være 4 spillere med til begge, men vi kunne jo lægge mere end et ø-modul ind i løbet af weekenden. Jeg gad godt at være med i et ø-modul enten fredag eller lørdag aften. Nogen at spille med? (og nogle spil at spille for jeg har dem ikke...).

Jeg har desværre ikke udvidelsen til Core Worlds og den tror jeg, at spillet har godt af, efter at have spillet grundspillet et par gange.
Jakob wrote:Jeg vil også rigtig gerne prøve battle lore 2nd edition + dominant species!
Jeg vil gerne spille Dominant Species f.eks. i morgen eller eftermiddags modulet lørdag? Det skulle være klart bedst med 4 spillere og jeg tror også at det kan blive en meget tung omgang med 5 eller 6 spillere, men lad os se om der er flere som har lyst til at spille med.

Bugge wrote:OK, så er vi her allerede. Jeg burde også have plads til et spil el. to i baggage rummet f.eks.,

Myrmes (2012) - Ystari Games (13+/ 4 / 3-4 / 4 / 90)

Hygge,
Søren
Jeg vil gerne prøve Myrmes med dig Bugge.


Desuden gad jeg godt at prøve Nations og det ved jeg, at Robert har. Nogen som er med på den?
Image
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by chr88 »

Larsine: jeg er også altid frisk på Colosseum - det tager vi vel bare engang efter 1. modul sent fredag aften som sidste år. :)

Stony: det ville være super, hvis du tog Crokinole med! Jeg skrev det med vilje ikke på, da jeg ikke troede, at nogen ville orke at tage det med, but I was wrong! Super! :D Det er vel i så fald ikke noget, der skal lægges i et modul, men som man bare kan spille imellem andre spil (især fordi det er 2p?) - eller hva'? Det er den opfattelse, jeg har fået af det, men den er måske forkert. Uanset hvad vil jeg gerne prøve det.

digter: du må meget gerne tage Star Wars: X-Wing med! Det ligger nr. 26 på BGG, så det skal da bestemt prøves! Runewars har du nok ret i, vi hellere må prøve en anden dag...

Jonezy m.fl.: jeg vil også meget gerne spille Dominant Species, såfremt vi kun er 4. Hvis flere vil spille det, og I andre gerne vil spille det med 6, så springer jeg bare fra. :)
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con V - Planlægning m.m.

Post by Bugge »

Jonezy wrote:
[
Bugge wrote:OK, så er vi her allerede. Jeg burde også have plads til et spil el. to i baggage rummet f.eks.,

Myrmes (2012) - Ystari Games (13+/ 4 / 3-4 / 4 / 90)

Hygge,
Søren
Jeg vil gerne prøve Myrmes med dig Bugge.
Glimrende Jon :D

Skal det være Modul 1? Dvs. vi lægger ud med Myrmes og spiller hvad der byder sig resten af fredag aften/nat.

Hvis ja, så må du Stony gerne lægge det ind, og så søger Jon og jeg efter yderlige 2 friske.

S
Post Reply