Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 309 times
Been thanked: 184 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Jonezy »

Jens_Hoppe wrote:Jeg er ikke meget for det, men jeg bliver nødt til at melde fra i år...

En udlandsrejse med familien endte med at ligge oven i denne weekend. Jeg har spurgte familien, om ikke bare jeg kunne tage et par dage tidligere hjem fra Rødehavet, men det var der ikke stemning for... :mrgreen:
Neeej....:( Troede jeg kunne lokke dig til et Castaways spil igen. Det var super hyggeligt sidste år...!
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9178
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Stony »

Så kan vi byde Pejk velkommen ombord. :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2963
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 212 times
Been thanked: 1 time

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Kanzler »

Jeg vil gerne tilmelde mig.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Helle »

Jonezy wrote:
Jens_Hoppe wrote:Jeg er ikke meget for det, men jeg bliver nødt til at melde fra i år...

En udlandsrejse med familien endte med at ligge oven i denne weekend. Jeg har spurgte familien, om ikke bare jeg kunne tage et par dage tidligere hjem fra Rødehavet, men det var der ikke stemning for... :mrgreen:
Neeej....:( Troede jeg kunne lokke dig til et Castaways spil igen. Det var super hyggeligt sidste år...!
Meeeeen vi var jo andre med sidste år til Ø-kuller ... så måske vi skal til at planlægge, hvad der skal spilles?
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 309 times
Been thanked: 184 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Jonezy »

Helle wrote:
Jonezy wrote:
Jens_Hoppe wrote:Jeg er ikke meget for det, men jeg bliver nødt til at melde fra i år...

En udlandsrejse med familien endte med at ligge oven i denne weekend. Jeg har spurgte familien, om ikke bare jeg kunne tage et par dage tidligere hjem fra Rødehavet, men det var der ikke stemning for... :mrgreen:
Neeej....:( Troede jeg kunne lokke dig til et Castaways spil igen. Det var super hyggeligt sidste år...!
Meeeeen vi var jo andre med sidste år til Ø-kuller ... så måske vi skal til at planlægge, hvad der skal spilles?
Det var vildt hyggeligt selskab det spil og en suveræn start til min første Djengis og det var pga. alle mine herlige medspillere! :) Jeg er klar på Ø-kuller igen, det er helt sikkert!
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Helle »

Stony wrote:Så er der to måneder tilbage til det er at det altså er...

...eller noget i den stil.

Jeg skal her til d. 1. Marts lægge resten af pengene for leje af Lerbjergcenteret, så derfor nærmer vi os også den tid, hvor jeg må bede deltagerne om at betale for deltagelse. Det er naturligvis kun restbeløbet der skal betales, idet alle minus en enkelt allerede har betalt 50 kroner pr. næse. Så det efterlader 350 kroner pr. næse.

Man må meget gerne - så vidt muligt - gøre brug af Mobile Pay på mobil 26 71 39 71 (Bruger Steen Bang-Madsen), og angiv meget gerne GG brugernavn, så det er nemt at identificere betaleren. Såfremt Mobile Pay ikke lige kan lade sig gøre, så skriver jeg rundt med et kontonummer. Nu lader jeg lige folk få en chance for at reagere på denne besked, og så skriver jeg rundt til dem jeg ikke har modtaget noget fra.
Jeg vil gerne bede om kontonummer. Det ser ikke ud til, at du fik swipp til at virke.
Helle
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Aratar »

Jeg må desværre melde fra i år, men håber at vende tilbage næste år. Det er jo et glimrende initiativ og også noget, det er værd at krydse de to bælter for :)
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 501 times
Been thanked: 554 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Gunness »

Helle wrote:
Stony wrote: Man må meget gerne - så vidt muligt - gøre brug af Mobile Pay på mobil 26 71 39 71 (Bruger Steen Bang-Madsen), og angiv meget gerne GG brugernavn, så det er nemt at identificere betaleren. Såfremt Mobile Pay ikke lige kan lade sig gøre, så skriver jeg rundt med et kontonummer. Nu lader jeg lige folk få en chance for at reagere på denne besked, og så skriver jeg rundt til dem jeg ikke har modtaget noget fra.
Jeg vil gerne bede om kontonummer. Det ser ikke ud til, at du fik swipp til at virke.
Helle
Han skriver Mobilepay, ikke Swipp - de har intet med hinanden at gøre. Bare så du er obs på det.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9178
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Stony »

Det er hun. Jeg prøvede at finde en Swipp app - dem er der nogle stykker af - men de lod alle til at kræve at man har en konto i lige præcis den bank. Og det har jeg ikke.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Larsine »

Swipp er kun for bankkunder i de banker der står bag produktet, hvorimod Monbile Bank er for alle med en bankkonto og et betalingskort.

Hvem er det lige der løber med det marked? Meget kan man sige om Danske Bank, men her har de sgu' lavet et godt produkt.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9178
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Stony »

Larsine wrote:Swipp er kun for bankkunder i de banker der står bag produktet
Det vil jeg nok vælge at klassificere som en strategisk fejl. Nærmest en brøler.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9178
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Stony »

Aratar wrote:Jeg må desværre melde fra i år, men håber at vende tilbage næste år. Det er jo et glimrende initiativ og også noget, det er værd at krydse de to bælter for :)
Æv. Jeg forventer at det betyder de øvrige fra Team Jylland også springer over?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Aratar »

I hvert fald Henrik (Spalkulus) og Jørgen (Greven).

Stony wrote:
Aratar wrote:Jeg må desværre melde fra i år, men håber at vende tilbage næste år. Det er jo et glimrende initiativ og også noget, det er værd at krydse de to bælter for :)
Æv. Jeg forventer at det betyder de øvrige fra Team Jylland også springer over?
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9178
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Stony »

Så fik jeg støvet lidt tilbud op på sodavand og øl.

Øl-udvalget i år kommer til at stå på Carlsberg Pilsner, Tuborg Pilsner, Tuborg Guld, Carl's Special. (Og måske nogle Classic, hvis jeg render på et tilbud.) De kommer til at koste 4 kroner stykket.

Sodavand blev det også til. Coca-cola. Coca-cola Zero, Tuborg Squash, Fanta. (Og nogle Faxe Kondi hvis jeg render på et tilbud) De kommer til at koste 3,50 stykket.

Slik, chips osv. tænker jeg at jeg springer over i kiosken, med mindre der er nogen der laver et slagtilbud.

Der er i øvrigt to ting der er blevet prioriteret i år. Det første er at Lerbjerg Centeret er blevet tilvalgt, selv om den prismæssigt er dyrere. (9000 plus forbrugsomkostninger fordelt på 50-60 mennesker er noget mere end 4500 alt inkluderet fordelt på ca 35 mennesker.) Dertil så vil jeg klart foretrække om det er muligt at få lørdagsmaden udefra, og der har jeg fået et tilbud. Det er også noget dyrere end løsningen fra sidste år.

Det gør ikke noget ved prisen, men det gør at budgettet for alle de øvrige omkostninger bliver ret stramt. Så der bliver rundt regnet nul kage til kaffen. (Jeg vil dog se om ikke vi kan købe ind til noget bag-selv.) Og de økologiske varer der hidtil har været luft til, må folk tænke sig til. Beklager.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Djengis Con VI - d. 10-12 April 2015

Post by Goblen »

Stony wrote:Så fik jeg støvet lidt tilbud op på sodavand og øl.

Øl-udvalget i år kommer til at stå på Carlsberg Pilsner, Tuborg Pilsner, Tuborg Guld, Carl's Special. (Og måske nogle Classic, hvis jeg render på et tilbud.) De kommer til at koste 4 kroner stykket.

Sodavand blev det også til. Coca-cola. Coca-cola Zero, Tuborg Squash, Fanta. (Og nogle Faxe Kondi hvis jeg render på et tilbud) De kommer til at koste 3,50 stykket.

Slik, chips osv. tænker jeg at jeg springer over i kiosken, med mindre der er nogen der laver et slagtilbud.

Der er i øvrigt to ting der er blevet prioriteret i år. Det første er at Lerbjerg Centeret er blevet tilvalgt, selv om den prismæssigt er dyrere. (9000 plus forbrugsomkostninger fordelt på 50-60 mennesker er noget mere end 4500 alt inkluderet fordelt på ca 35 mennesker.) Dertil så vil jeg klart foretrække om det er muligt at få lørdagsmaden udefra, og der har jeg fået et tilbud. Det er også noget dyrere end løsningen fra sidste år.

Det gør ikke noget ved prisen, men det gør at budgettet for alle de øvrige omkostninger bliver ret stramt. Så der bliver rundt regnet nul kage til kaffen. (Jeg vil dog se om ikke vi kan købe ind til noget bag-selv.) Og de økologiske varer der hidtil har været luft til, må folk tænke sig til. Beklager.
Jeg har en kæreste der er ret fantastisk til at bage. Skal vi ikke få hende til at bage lidt kager til de tre dage?

/Brian
Post Reply