UK Games Expo 2015

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

UK Games Expo 2015

Post by Robert »

Denne falder i år fra fredag 29/5 til søndag 31/5 (weekenden efter pinse). Hjemmeside.
Du kan finde Stonys opsummering af sidste års besøg her (links til billeder virker ikke længere).
Denne gang ser det ud som om at områderne med forretningsdrivende også er åbne fredag (fra kl 14).

Jeg har planer om at tage afsted denne gang. Er der andre der kunne blive fristet?
Online registrering åbner 23/1 (tre dage for £25), tilmelding til events åbner omkring påske.
SAS har et direkte morgenfly om fredagen og hjem igen søndag eftermiddag. Det passer perfekt.
Last edited by Robert on Sun Jan 11, 2015 12:57 pm, edited 1 time in total.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: UK Games Expo 2015

Post by Mik »

Jeg vil ikke afvise at jeg er interesseret :)
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: UK Games Expo 2015

Post by Stony »

Robert wrote:Du kan finde Stonys opsummering af sidste års besøg her (links til billeder virker ikke længere).
Den fejl er udbedret. Det er fordi jeg omkring nytår skiftede til en anden udbyder, og jeg havde ikke fået smidt billederne op på den nye server.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: UK Games Expo 2015

Post by Stony »

Jeg har i øvrigt ikke besluttet mig for, om jeg tager derover i år. Jeg er afgjort fristet, men der er andre ting der lige skal med i beregningerne.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: UK Games Expo 2015

Post by Robert »

Så er jeg vel hjemme igen, og kan bidrage med nogle erfaringer.

Kort sagt: Når jeg tager prisen i betragtning (primært fly + hotel) så er jeg ikke sikker på at det er pengene værd at gøre det igen. Men det var en interessant erfaring. Hvis jeg havde boet i nærheden (kørselsafstand), så var jeg nok en fast deltager. Arrangementet er egentlig godt nok.

Der er temmelig mange udstillere, men salgshallerne er kun åbne i begrænset tid (14-19 fredag, 9:30 til 17 lørdag, fra 9:30 søndag). Der er masser af steder man kan spille (og folk spillede stort set alle steder hvor de kunne finde et bord). Men de fleste kommer i grupper, så det var svært for mig at finde en ledig plads. De har godt nok et system hvor man kan sætte et flag på bordet hvis man mangler spillere, men det blev stort set ikke brugt, og virkede ikke særlig godt. Så min primære spilmulighed var demos af spil der var til salg - indtil salgshallerne lukkede. Og hvis der kun var eet bord kunne det godt være en udfordring at være der på det rigtigt tidspunkt. Lørdag aften var jeg heldig at spotte to der læste regler til Hawaii, tilbød min hjælp, og spillede så med dem resten af aftenen. Fredag aften gik jeg tidligt op på værelset.

Jeg fandt to (nye) spil som jeg havde rigtig meget lyst til at købe, og jeg havde på forhånd sørget for at der var plads i kufferten. Derudover købte jeg lidt tilbehør, f.eks. en del små meget praktiske plastikæsker hos boardgameextras, som typisk koster en del at få sendt. Der var et system for salg af brugte spil, som sådan set fungerede fint nok, men priserne var for høje. Søndag var jeg stort set færdig med arrangementet. Mit fly gik 15:35 - det måtte gerne have været 3 timer tidligere.

Arrangementet var ganske velorganiseret. Der var en del køer (til morgenmaden f.eks.), men det er jo England så de blev afviklet effektivt. Hotellet var udmærket (jeg boede på Hilton hvor det foregik). Det var ikke noget problem at få noget at spise (evt. med en smule venten i kø), men den bedste kombination af kvalitet og pris fik man nok ved at gå over til Subway i NEC. Der var en del madboder uden for hotellet som fristede, men det viste sig at have karakter af temmelig fast food, og mættede ikke specielt godt til prisen.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Post Reply