Djengis Con VI - Spilplanlægning

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Carlei
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 463
Joined: Mon Mar 04, 2013 3:27 pm
Location: Taastrup
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Carlei »

Jonezy wrote:
Larsine wrote:Jeg tager Betrayal at House on the Hill med, og skal nok står for regleforklaring for dem der ønsker det, og spiller meget gerne med.
Det kunne jeg godt være med på. Det har jeg aldrig prøvet. Kunne det ikke være en god fredags starter?
Den kunne jeg også godt være med på. Passer fint fredag aften!
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by digter »

Carlei wrote:
Jonezy wrote:
Larsine wrote:Jeg tager Betrayal at House on the Hill med, og skal nok står for regleforklaring for dem der ønsker det, og spiller meget gerne med.
Det kunne jeg godt være med på. Det har jeg aldrig prøvet. Kunne det ikke være en god fredags starter?
Den kunne jeg også godt være med på. Passer fint fredag aften!
me too
Image
Valby2500
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 52
Joined: Mon Apr 28, 2014 10:34 am

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Valby2500 »

Er ny til DC, men kan forstå man bare kaster spil ud i puljen og ser hvad det kan blive til.

Jeg er ude efter at få spillet følgende spil:

Kanban
Viticulture/Tuscany
Age Of Industry event. Udvidelsekort
Zhanguo
Hansa teutonica event. Udvidelseskort
Praetor
Madeira
World without end
Spyrium
Noblemen
Ticket to ride - maerklin
Romolo o remo
Fief 1492
Historia
Concordia
Sky traders
Murano
Castle of burgundy
Copycat

Umiddelbart har jeg mulighed for at tage alle ovennævnte spil med selvom jeg nok ikke ender med at have dem alle med.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by digter »

Valby2500 wrote:Er ny til DC, men kan forstå man bare kaster spil ud i puljen og ser hvad det kan blive til.

Jeg er ude efter at få spillet følgende spil:

Kanban
Viticulture/Tuscany
Age Of Industry event. Udvidelsekort
Zhanguo
Hansa teutonica event. Udvidelseskort
Praetor
Madeira
World without end
Spyrium
Noblemen
Ticket to ride - maerklin
Romolo o remo
Fief 1492
Historia
Concordia
Sky traders
Murano
Castle of burgundy
Copycat

Umiddelbart har jeg mulighed for at tage alle ovennævnte spil med selvom jeg nok ikke ender med at have dem alle med.
Fief i modul 2?
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1474
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 306 times
Been thanked: 180 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Jonezy »

digter wrote:
Valby2500 wrote:Fief 1492
Fief i modul 2?
Fed idé, den kunne jeg også være med på. Det kunne godt ende med at blive rimeligt episk...
Image
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by chr88 »

Jonezy wrote:
digter wrote:
Valby2500 wrote:Fief 1492
Fief i modul 2?
Fed idé, den kunne jeg også være med på. Det kunne godt ende med at blive rimeligt episk...
Det spil vil jeg også gerne prøve, hvis bare det bliver i alt andet end modul 2... Hvad med modul 4 lørdag aften? :)

Jeg tror også, at Logos32 kunne overtales - backstabbing er lige ham, det svin! Så er spørgsmålet, om det mon er bedst med 5 eller 6?
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1474
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 306 times
Been thanked: 180 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Jonezy »

chr88 wrote:
Jonezy wrote:
digter wrote:
Fief i modul 2?
Fed idé, den kunne jeg også være med på. Det kunne godt ende med at blive rimeligt episk...
Det spil vil jeg også gerne prøve, hvis bare det bliver i alt andet end modul 2... Hvad med modul 4 lørdag aften? :)

Jeg tror også, at Logos32 kunne overtales - backstabbing er lige ham, det svin! Så er spørgsmålet, om det mon er bedst med 5 eller 6?
Jeg gifter min datter til Kim, så vi kan rotte os sammen mod dig... :twisted: :wink:

Men det dur ikke lørdag aften, da jeg er på en øde ø der. Modul 3 eller 5?.
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Bugge »

chr88 wrote:
Hvis du ikke får bid på de andre spil, kunne jeg da godt tænke mig at prøve nogle af følgende spil:

Sylla
Leonardo da Vinci
Taj Mahal
Condottiere (det tager kun 45 min, så det kunne evt. blive efter et af de andre spil)
Hvad siger i andre? Er der mere stemning for 1-2 af Christians forslag?

Jeg får tid til at sætte mig ind i 3 spil fra min spilsamling, hvor jeg vil kunne forklare regler om nødvendigt. Det kunne også være Thunder Alley som jeg just har erhvervet. Havde dog håbet på en 'blød landing' via Stony.

Søren
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by chr88 »

Jonezy wrote:Men det dur ikke lørdag aften, da jeg er på en øde ø der. Modul 3 eller 5?.
Alle andre moduler end modul 2 passer mig gliimrende - men ikke digter, kan jeg se... :)

Jeg tænker dog, at det er et stort spil, der sagtens kan tage 3-4 timer ekskl. regelforklaring (jf. BGG), så måske det netop kun er muligt at lægge det enten fredag eller lørdag aften... Jeg kan se, at I alle kan fredag aften, hvis I så rykker Betrayal at House on the Hill til modul 5 eller lignende, hvor I vist også alle sammen kan (og det tager vel kun 90-120 minutter)?
Uhh, nu begynder det store puslespil... :D

EDIT: kan se at modul 3 også er langt (5 timer), så der kan vi også lægge det, men igen, der kan digter ikke... Men hvis A Study in Emerald kan rykkes til fx modul 5, kan det stadig gå op.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by digter »

chr88 wrote:
Jonezy wrote:Men det dur ikke lørdag aften, da jeg er på en øde ø der. Modul 3 eller 5?.
Alle andre moduler end modul 2 passer mig gliimrende - men ikke digter, kan jeg se... :)

Jeg tænker dog, at det er et stort spil, der sagtens kan tage 3-4 timer ekskl. regelforklaring (jf. BGG), så måske det netop kun er muligt at lægge det enten fredag eller lørdag aften... Jeg kan se, at I alle kan fredag aften, hvis I så rykker Betrayal at House on the Hill til modul 5 eller lignende, hvor I vist også alle sammen kan (og det tager vel kun 90-120 minutter)?
Uhh, nu begynder det store puslespil... :D

EDIT: kan se at modul 3 også er langt (5 timer), så der kan vi også lægge det, men igen, der kan digter ikke... Men hvis A Study in Emerald kan rykkes til fx modul 5, kan det stadig gå op.
Jeg er lidt forvirret. Betrayal er vist ikke fastlagt endnu, men jeg spiller det helst en mørk og stormfuld aften, så jeg synes modul 1, som Jon foreslog, lyder fremragende.

Og ja, Fief skal nok spilles i et a de lange moduler. For min skyld kan vi godt flytte A Study in Emerald, hvis de andre er klar på det
Image
User avatar
zfire
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Wed Jul 17, 2013 11:39 am
Location: Vejle
Has thanked: 43 times
Been thanked: 71 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by zfire »

digter wrote:
chr88 wrote:
Jonezy wrote:Men det dur ikke lørdag aften, da jeg er på en øde ø der. Modul 3 eller 5?.
Alle andre moduler end modul 2 passer mig gliimrende - men ikke digter, kan jeg se... :)

Jeg tænker dog, at det er et stort spil, der sagtens kan tage 3-4 timer ekskl. regelforklaring (jf. BGG), så måske det netop kun er muligt at lægge det enten fredag eller lørdag aften... Jeg kan se, at I alle kan fredag aften, hvis I så rykker Betrayal at House on the Hill til modul 5 eller lignende, hvor I vist også alle sammen kan (og det tager vel kun 90-120 minutter)?
Uhh, nu begynder det store puslespil... :D

EDIT: kan se at modul 3 også er langt (5 timer), så der kan vi også lægge det, men igen, der kan digter ikke... Men hvis A Study in Emerald kan rykkes til fx modul 5, kan det stadig gå op.
Jeg er lidt forvirret. Betrayal er vist ikke fastlagt endnu, men jeg spiller det helst en mørk og stormfuld aften, så jeg synes modul 1, som Jon foreslog, lyder fremragende.

Og ja, Fief skal nok spilles i et a de lange moduler. For min skyld kan vi godt flytte A Study in Emerald, hvis de andre er klar på det
Jeg er ikke på andre ting endnu, så for min skyld kan det flyttes til hvilket som helst modul.
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by chr88 »

Så skal Sir William og Zutcorp bare lige tilkendegive, hvis de gerne vil flytte A Study in Emerald kan til modul 5, så vi kan spille Fief i modul 3. :)
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Sir William »

chr88 wrote:Så skal Sir William og Zutcorp bare lige tilkendegive, hvis de gerne vil flytte A Study in Emerald kan til modul 5, så vi kan spille Fief i modul 3. :)
Fint nok med mig!

Hvis Fief er noget med backstabbing, er jeg frisk :twisted:
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Helle »

Sir William wrote:
chr88 wrote:Så skal Sir William og Zutcorp bare lige tilkendegive, hvis de gerne vil flytte A Study in Emerald kan til modul 5, så vi kan spille Fief i modul 3. :)
Fint nok med mig!

Hvis Fief er noget med backstabbing, er jeg frisk :twisted:
Du tager måske kården med? :wink:
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Sir William »

Hov, troede jeg var kommet på Viticulture i modul, men det kan jeg se ikke er tilfældet.

Så hvis andre vil, er jeg frisk på Viticulture i modul 2.
Post Reply