Djengis Con VI - Spilplanlægning

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by digter »

Sir William wrote:
Skal nok medbringe A Study in Emerald!
Vi skal ikke have et modul?
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Mik »

Frouvne wrote:
akwlinka wrote:
Helle wrote:Die Macher fredag aften. Jeg vil gerne selv på og reserverer en plads til gemalen også.
Jeg vil gerne have en plads på die macher fredag
Så melder spørgsmålet sig om de særlige Consim-regler Mik flere gange har nævnt. Vi spiller det med standard-reglerne ... dog gerne med den variant, der korter det med de sidste to runder.
Ikke at jeg skal blande mig hvordan i spiller - men som en service er her linket til regler og player aid:
http://brettboard.dk/games/varia/mach1.htm
http://brettboard.dk/games/aid/mach2.htm
Image
User avatar
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 226
Joined: Tue May 08, 2012 11:29 am
Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros
Location: Præstø

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by thomassvan »

Goblen wrote:Så starter jeg en Imperial Assault - Modul 1.

Zutcorp ville på, og jeg er med :-)

/Brian
Jeg er også meget gerne med på den og derudover som fyld til en masse andre spil :)
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by chr88 »

Bugge wrote:Og så håber jeg at du Stony vil sætte et Thunder Alley op. Så vil jeg gerne deltage.
Det vil jeg også gerne prøve, hvis det er med 4-5 spillere, som ifølge BGG er klart bedst. :) Er der andre, der kunne være interesseret, såfremt Stony tager det med?
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Sir William »

digter wrote:
Sir William wrote:
Skal nok medbringe A Study in Emerald!
Vi skal ikke have et modul?
Jo, nogen forslag?
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by digter »

chr88 wrote:
Bugge wrote:Og så håber jeg at du Stony vil sætte et Thunder Alley op. Så vil jeg gerne deltage.
Det vil jeg også gerne prøve, hvis det er med 4-5 spillere, som ifølge BGG er klart bedst. :) Er der andre, der kunne være interesseret, såfremt Stony tager det med?
Jeg kunne godt overtales. Modul 4, søndag?
Sir William wrote:
digter wrote:
Sir William wrote:
Skal nok medbringe A Study in Emerald!
Vi skal ikke have et modul?
Jo, nogen forslag?
Modul 2?
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 287 times
Been thanked: 177 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Jonezy »

digter wrote: Jon: Jeg kunne godt overtales til at introducere Wallenstein. Måske.

Det lyder lovende Jens. Vi kan lige afvente et nogle dage og se om nogle af dine oplevelses spil viser sig som muligheder og så kan jeg måske komme tilbage og forsøge at overtale dig til noget 30 års krigs smadder med kubetårn.
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by digter »

Jonezy wrote:
digter wrote: Jon: Jeg kunne godt overtales til at introducere Wallenstein. Måske.

Det lyder lovende Jens. Vi kan lige afvente et nogle dage og se om nogle af dine oplevelses spil viser sig som muligheder og så kan jeg måske komme tilbage og forsøge at overtale dig til noget 30 års krigs smadder med kubetårn.
Det var også noget lign. jeg havde tænkt mig. Ellers skal vi nok finde et tidspunkt off-module :)

Og så skal vi gerne kunne samle fem, men det tænker jeg ikke bliver et problem med 50+ deltagere
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Stony »

chr88 wrote:
Bugge wrote:Og så håber jeg at du Stony vil sætte et Thunder Alley op. Så vil jeg gerne deltage.
Det vil jeg også gerne prøve, hvis det er med 4-5 spillere, som ifølge BGG er klart bedst. :) Er der andre, der kunne være interesseret, såfremt Stony tager det med?
Jeg medbringer gerne, men det står ikke øverst på min liste over spil jeg gerne vil have på bordet på DC, og jeg ønsker ikke at binde mig til at skulle introducere til Thunder Alley i [indsæt-modul-her], hvorefter jeg så selv forhåbentlig kan nå over til et andet spillebord der måske er nødt til at vente på mig. Så bliver det noget med at jeg kan introducere Thunder Alley som et ekstraspil en aften efter folk er færdige med deres hovedspil for det modul.
Sidst spillet:
Image
User avatar
zfire
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Wed Jul 17, 2013 11:39 am
Location: Vejle
Has thanked: 43 times
Been thanked: 71 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by zfire »

digter wrote:
Sir William wrote:
digter wrote: Vi skal ikke have et modul?
Jo, nogen forslag?
Modul 2?
Jeg vil gerne sættes på denne(A Study in Emerald) hvis det kommer op at køre.

Desuden er jeg klar på alle spil fra min own og wishlist. Jeg kan tage en del spil med da jeg kommer i egen bil, og låner gerne ud.

Er der nogen der er klar på Glen More i et modul? Op til 5 spillere, 60-120min afhængig af spillere og kendskab til spillet. Jeg foreklare gerne regler.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Larsine »

Jeg tager Betrayal at House on the Hill med, og skal nok står for regleforklaring for dem der ønsker det, og spiller meget gerne med.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Sir William »

A Study in Emerald [Modul 3]
Sir William
Digter
Zutcorp
Zfire
[Ledig]

Skulle være bedst med 5 og har selv en aftale i modul 2.
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by chr88 »

Stony wrote:
chr88 wrote:
Bugge wrote:Og så håber jeg at du Stony vil sætte et Thunder Alley op. Så vil jeg gerne deltage.
Det vil jeg også gerne prøve, hvis det er med 4-5 spillere, som ifølge BGG er klart bedst. :) Er der andre, der kunne være interesseret, såfremt Stony tager det med?
Jeg medbringer gerne, men det står ikke øverst på min liste over spil jeg gerne vil have på bordet på DC, og jeg ønsker ikke at binde mig til at skulle introducere til Thunder Alley i [indsæt-modul-her], hvorefter jeg så selv forhåbentlig kan nå over til et andet spillebord der måske er nødt til at vente på mig. Så bliver det noget med at jeg kan introducere Thunder Alley som et ekstraspil en aften efter folk er færdige med deres hovedspil for det modul.
Helt i orden! Jeg troede blot, at du og Bugge måske havde talt om det, men det er skam helt fair, at du hellere vil bruge tiden på andre spil! :)
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by chr88 »

@ Søren Bugge

Nu har jeg lige skimmet din "want to play"-liste - den er jo dejlig kort... ;)

Hvis du ikke får bid på de andre spil, kunne jeg da godt tænke mig at prøve nogle af følgende spil:

Sylla
Leonardo da Vinci
Taj Mahal
Condottiere (det tager kun 45 min, så det kunne evt. blive efter et af de andre spil)

Sig til, hvis du sætter et af dem op. :)
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 287 times
Been thanked: 177 times

Re: Djengis Con VI - Spilplanlægning

Post by Jonezy »

Larsine wrote:Jeg tager Betrayal at House on the Hill med, og skal nok står for regleforklaring for dem der ønsker det, og spiller meget gerne med.
Det kunne jeg godt være med på. Det har jeg aldrig prøvet. Kunne det ikke være en god fredags starter?
Image
Post Reply