Djengis Con VII - d. 29. April-1. Maj 2016

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Djengis Con VII - d. 29. April-1. Maj 2016

Post by Stony »

Ja, jeg har jo allerede booket Lerbjergcenteret til næste år, så der kan ligeså godt blive oprettet en tråd til det.

Jeg copy/paster (og tilpasser) tråden fra dette års Djengis Con:

Djengis Con er et weekend-arrangement med mulighed for overnatning. Det er syvende gang vi afholder det, og denne gang kommer det til at foregå d. 29. April - 1. Maj 2016, og det bliver igen Lerbjergcentret lidt syd for Hvalsø, der vil udgøre ramme for arrangementet. Der bliver åbnet for dørene om fredagen senest kl. 16.00, og vi skal være ude af døren senest kl. 16.00 om søndagen, men jeg forventer en afslutning straks efter frokost om søndagen.

Madmæssigt sigter jeg efter en anden (billigere) model end de to sidste år, og kan derfor barbere en 50'er af prisen, som derfor lander på 350 kroner pr. næse. Den pris kommer til at dække leje af hytten, rengøring samt seks måltider fra fredag aften til den afsluttende frokost søndag. Af disse vil jeg bede om en indbetaling på 50 kroner ved tilmelding, og en tilmelding er først gældende når den betaling er fundet sted. De 50 kroner er non-refundable. Når den fulde betaling skal falde, vil det naturligvis være minus de 50 kroner man allerede har indbetalt. Men melder man afbud, går de 50 kroner til Con'ens kagebord. Jeg beklager at det er nødvendigt, men det har vist sig et effektivt værktøj til at sikre noget stabilitet omkring tilmeldingerne til connen. Man kan indbetale via Mobilepay på telefon 26 71 39 71 , eller anmode om kontonummer.

Jeg kan konstatere at der er en stadigt voksende andel af deltagerne, der ikke er germangames-brugere. Ingen fejl på det, men det gør den nødvendige kommunikation mellem mig og deltagerne en anelse besværlig, når det skal foregå via andre deltagere. Derfor skal man denne gang angive email og/eller mobilnummer, så jeg har en mulighed for at kontakte deltagerne direkte, når eksempelvis det er tid til at betale resten af beløbet for tilmelding. Ønsker man ikke at angive sin email her i tråden, så send mig en PB i stedet. Er man en samlet flok der tilmelder sig, skal jeg blot bruge email/mobilnummer til en deltagerne fra gruppen.

Vi havde i år en del deltagere der var vegetarer eller veganere. Dem vil jeg rigtig gerne kunne favne, men det kræver at jeg kender til folks særlige behov. Så har du særlige behov, må du meget gerne informere mig ved tilmelding, og så finder vi forhåbentlig en løsning der kan fungere for alle.

Spilstop forventes at ligge om søndagen omkring kl. 13.00, hvorefter der vil være fælles frokost og efterfølgende fælles oprydning. En rengøring betaler vi os fra, så den store tur med svaber og gulvspand vil ikke være nødvendig.

Der er sovepladser til 66 personer, men indtil videre sætter jeg loftet til 60, og så må vi på bagkant vurdere om der næste gang kan gøres plads til flere. Jeg tvivler på at vi rammer loftet, men skulle det ske, vil jeg vælge "kun" at medtage så mange som hjemmesiden angiver kapaciteten til. Så ingen ekstrapladser, selv om der måtte være nogen der vælger at sove hjemme.

Jeg tænker heller ikke at der bliver mulighed for lørdagsdeltagelse. Det er efter min mening en dum mellemløsning, som jeg helst er fri for.

Der er ingen alderskrav for deltagelse på connen. Men der er et krav om at alle der er på connen, er der for at spille brætspil. Så de yngre brætspillere må meget gerne være med, så længe de er der for at deltage.

Der vil som sædvanlig blive udarbejdet en opgaveliste, som alle bedes skrive sig på. Den vil blive slået op i en særskilt tråd, når vi skal igang med de konkrete forberedelser. Dem der ikke selv beder om at komme på en specifik opgave, vil på Con'ens start få udstukket en opgave af mig. Sådan en fordeling af opgaverne, gør at der er en enkelt tjans i løbet af weekenden, hvor man er på. Den er som regel forholdsvis hurtigt overstået, og så kan man resten af connen læne sig tilbage og nyde sine spil, vel vidende at de øvrige opgaver er der nogen der tager sig af.

Lidt om den nye hytte. Det er som allerede nævnt Lerbjergcentret, og den er ift. Høveltehytten - lige bortset fra beliggenhed - en opgradering på stort set alle punkter.

- Der er et pejserum med god plads til at spille
- Der er et lidt mindre grupperum, hvor jeg tænker at vi kan isolere de mest støjende brætspil
- Der er en velvoksen spisesal, som jeg tror og håber vi alle sammen kan spise samlet i
- Skulle man trænge til lidt fred og ro til et brætspil, kan man nok snyde sig ind et lederværelse, hvor der lader til at stå et enkelt bord
- Køkkenet er også væsentlig bedre proportioneret:
- Sovepladserne er ligeledes blevet opgradet. Ikke mere kæmpe sovesal, hvor de fleste deltagere ligger side om side. Der er 7 sovesale med 8 sovepladser i hver, og dertil nogle mindre værelser med hhv. 4 og 2 sovepladser.

En oversigt over hytten:
Image

... og der er flere billeder på deres hjemmeside.

Et praktisk hensyn for de højeste deltagere: Vi erfarede at sengene ikke er så lange som man kunne ønske. Hvis du er 185 cm. eller højere, skal du ikke regne med at kunne ligge udstrakt på ryggen. :(
Derfor tænker jeg om aftenen (efter eksempelvis kl. 22.00) at indrette det mindste spillerum som intermistisk sovesal, hvor folk kan vælge at medbringe luftmadras el. andet liggeunderlag. Eller i det mindste medbringe et tæppe som kan skåne den madras man trækker med ind i rummet, så madrassen ikke ligger direkte på det (sandsynligvis beskidte) gulv.

Tilmelding sker naturligvis i den rækkefølge folk tilmelder sig her i tråden, men man er først sikker på sin plads, når jeg har modtaget de 50 kroner pr. person. Hvis der går mere end en uge, før jeg har modtaget pengene, bliver man overhalet indenom af dem der har tilmeldt sig senere, hvor jeg allerede har fået pengene. Jeg regner ikke med at det bliver aktuelt, men det kan godt betyde at man har tilmeldt sig, men efterfølgende bliver skubbet ned på ventelisten, såfremt vi ender med at have sådan en.

Jeg håber at vi bliver rigtig, rigtig mange der ses. :)

Deltagerlisten:
( Jeg sætter en stjerne ud for hver deltager, og den fjerner jeg når jeg modtager de 50 kroner der bekræfter tilmelding. Derved kan folk også se, at jeg har modtaget.)
1. Stony
2. Goblen
3. Gio_Sorrentino
4. CookieOMG
5. Asbpo
6. Uhre
7. Bugge
8. Jens_Hoppe
9. Frouvne
10. Jeppe
11. Vivi
12. Taibi
13. Sir William
14. Larsine
15. zutcorp
16. Michael_W
17. MartinK
18. Jonezy
19. Myde AFBUD
20. Nissi
21. Robert
22. Carlei
23. JensH
24. Kaisa Pil
25. akwlinka
26. Valby2500
27. Tigrillo
28. Aratar
29. Maibritt
30. Gunness
31. Affenberg
32. Jakob
33. Buccaneer
34. ProsperoDK
35. HemanDK84
36. Greve
37. Spalkulus
38. Larna
39. BlueSwan
40. thomassvan AFBUD
41. AndersC
42. Kanzler
43. TML
44. Zfire
45. Bostrup
46. TerrifiedTuna
47. APK
48. Dingo
49. Jesper_Norris
50. StormP
51. redkim
52.
53.
54.
55.
56.
57.
58.
59.
60.
Last edited by Stony on Thu Apr 28, 2016 9:18 pm, edited 83 times in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Djengis Con VII - d. 29. April-1. Maj 2016

Post by Goblen »

Brian - Goblen, Sofie - Gio, Joakim - CookieOMG - Asbjørn - Asbpo er på.

/Brian
User avatar
Uhre
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 394
Joined: Sun Apr 13, 2014 3:02 pm
Favoritspil: Carcasonne, Robo Rally
Location: Tåstrup

Re: Djengis Con VII - d. 29. April-1. Maj 2016

Post by Uhre »

2. Uhre :-)

EDIT: Arrhhh... jeg blev lige overhalet indenom. :-)
Image

- Common sense is not so common
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con VII - d. 29. April-1. Maj 2016

Post by Bugge »

Hej Steen,

Jeg foretager lige lidt laaaaaaangtidsplanlægning og melder mig til :D

Søren
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Djengis Con VII - d. 29. April-1. Maj 2016

Post by Jens_Hoppe »

Mig!
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VII - d. 29. April-1. Maj 2016

Post by Stony »

Når jeg tænker mig lidt om, så tror jeg det er første år at Helle IKKE er den første der springer til. :lol:
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Djengis Con VII - d. 29. April-1. Maj 2016

Post by Frouvne »

Stony wrote:Når jeg tænker mig lidt om, så tror jeg det er første år at Helle IKKE er den første der springer til. :lol:
Ja, der har været tradition for, at hun tilmelder os begge og sikrer os et lavt deltagernummer. Vi har været med hvert år og mon ikke vi finder en løsning, så vi kan deltage til næste år?! Det kan godt være, at vi af praktiske årsager kommer til at reducere i tidsrummet, vi er på Con'en, men med skal vi da, så hermed en tilmelding fra Helle og undertegnede!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jeppe
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 128
Joined: Tue Jun 06, 2006 1:03 pm
Location: Roskilde
Been thanked: 19 times

Re: Djengis Con VII - d. 29. April-1. Maj 2016

Post by Jeppe »

Jaahhh, også mig :D
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Djengis Con VII - d. 29. April-1. Maj 2016

Post by Taibi »

Vi skriver os også gerne på:

Vivi og Nicolai (Taibi)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con VII - d. 29. April-1. Maj 2016

Post by Sir William »

Mig mig mig mig mig mig *hoppende med armene flagrende for at opnå tilpas med opmærksom*


Og vil gerne spille "A Game of Thrones" bare for at holde stilen fra i år 8)
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Djengis Con VII - d. 29. April-1. Maj 2016

Post by zutcorp »

Jeg er frisk på Game of Thrones.Og kommer selvfølgelig!
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con VII - d. 29. April-1. Maj 2016

Post by Larsine »

Stony wrote:Lidt om den nye hytte. Det er som allerede nævnt Lerbjergcentret, og den er ift. Høveltehytten - lige bortset fra beliggenhed - en opgradering på stort set alle punkter.
Pjat. Beliggenheden er da 100 gange bedre. F.eks. tager det kun 30 minutter at komme til Lerbjergcentret, medens det tager 90 minutter at komme til Høveltehytten.

Men bortset fra det, så vil jeg gerne meldes til Djengis Con VII.
User avatar
Michael_W
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 33
Joined: Mon Sep 26, 2011 11:16 am
Favoritspil: EuroGames med dybde
Location: Kirke Hyllinge, Lejre

Re: Djengis Con VII - d. 29. April-1. Maj 2016

Post by Michael_W »

En tilmelding herfra også;;)
Image
Hansn
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 34
Joined: Mon Apr 07, 2014 12:55 pm
Favoritspil: Spil på min hylde som jeg har nydt mest at spille er: Kolejka (et polsk spil om at stå i kø foran butikker under kommunist styret), Eclipse, er blevet spillet en del gange, nyder spil hvor der er flere lag af strategisk og taktisk tænkning.

Med min 5 årige søn er der blevet spillet temmeligt meget Fire rescue og Ticket to Ride Europe.
Location: Frederiksberg

Re: Djengis Con VII - d. 29. April-1. Maj 2016

Post by Hansn »

Jeg nappe da også en plads.

Det var jo så hyggeligt i år.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con VII - d. 29. April-1. Maj 2016

Post by Helle »

Stony wrote:Når jeg tænker mig lidt om, så tror jeg det er første år at Helle IKKE er den første der springer til. :lol:
Jeg passer mit arbejde :D - og er da dybt bekymret over, at det påvirker mit brætspilsliv!
Og jeg har selvfølgelig baby med, som naturligvis spiller brætspil - det er den vel nødt til at få lært inden!
Post Reply