Nordisk Spildag på Helsinge Bibliotek!

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Nordisk Spildag på Helsinge Bibliotek!

Post by Mikkel »

Så afholdes der igen Nordisk Spildag på Helsinge bibliotek!

Sæt kryds i kalenderen!

Datoen er 21/11, kl. 10-14. Det hele foregår i børneafdelingen.

Der vil være:

- Gode gamle arkademaskiner
- Brætspil (prøv vores, ellers medbring selv!)
- Warhammer (Hillerød rollespilsforening)
- PS3 konkurrence
- Kom og prøv bordrollespillet Pathfinder
- X-wing (muligvis :))
...og det vigtigste: KAGE!

Håber vi ses! :)
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Nordisk Spildag på Helsinge Bibliotek!

Post by Larsine »

Hej Mikkel

Hvad er jeres erfaring med at holde det på børnebiblioteket?

Vi var også tvunget ind på BB sidste år, og det er efter min mening ikke optimalt. Jeg skal til møde med Sorø Bibliotek i løbet af denne uge, og håber meget at vi kan flytte det lidt ud i forhallen, så vi kan blive set af nogle andre mennesker end børn (som eller gerne vil spille) og deres forældre (som har travlt med at få overstået turen i byen).
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Nordisk Spildag på Helsinge Bibliotek!

Post by Mikkel »

Hej Larsine
Jeg synes at det fungerede helt fint i vores BB. Grunden til at vi holdte dernede var af flere praktiske årsager:

- Rummet hvor foredragsholderen skulle være, var i BB
- Vores PC'ere som skulle bruges til Icycle-konkurrencen er i BB
- Warhammer-drengene skulle også bruge en del plads, og det har vi i BB
- Brætspilsdelen passede også bedst i BB, da vi har nogle gode spilleborde dernede.
- Og i år er vi med i PS3-konkurrencen og den står også i BB (det er vel ikke nogen overraskelse...)

Så det kommer vel også an på hvordan Sorø's bibliotek er indrettet og hvordan de ansattes holdning er til "støj", som der jo kan forekomme.

En ting er det praktiske, men man skal også huske på at det er et bibliotek, og vi har lånere som godt kan lide at sidde og læse i biblioteket og "kræver" derved lidt ro. Så derfor rykkede vi det i første omgang i BB, havde succes med det og det samme gør vi så igen i år.

Helsinge bibliotek er også et kombineret skolebibliotek (da vi er bygget sammen med en skole), så vores lånere er også vant til at der kan være lidt støj frem til om eftermiddagen. Men igen i år vil vi sætte et skilt op ved udgange/indgange (vi har en udgang/indgang ind til skolen og en udgang/indgang til voksenbiblioteket) hvor der står at der kan forekomme lidt lyde/larm/uro eller hvad vi nu skriver :)

Så jeg/vi har rigtig god erfaring med at holde det i BB og det gør vi også fremover.

Men husk at reklamere godt for arrangementet via bibliotekets hjemmeside, bibliotekets facebookside, din egen facebook (hvis du har) og på selve biblioteket med flyers.
Ideen med at holde det i forhallen lyder som en rigtig god ide - der burde I da blive set!
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Nordisk Spildag på Helsinge Bibliotek!

Post by Larsine »

Har lige haft møde med biblioteket, og vi flytter ud i forhallen. Sidste år havde pressemeddelelser mv. fokus på børn, det bliver også lavt om i år, så forhåbentligt kommer der nu også folk der ikek tilfældigvis skal forbi børnebiblioteket. Vi er slet ikke i tvivl om at børnene nok skal komme, for de er naturligvis stadig velkommen :-)

Desværre bliver det så kun fra 10-13, da den ansvarlige bibliotekar ikke er interesseret i at bruge hele eftermiddagen med os :-( Den brætspilsinteresserede bibliotekar er desværre på barselsorlov, og den næstmest interesserede (som jeg har lavet aftaler med) er desværre forhindret i at deltage på selve dagen.

Til næste år er Sorø bibliotek så lavet om til åbent bibliotek, og så kan vi blive ved lige til kl. 22.

Forresten har jeg lige set at dette er blevet slået op https://nordicgameday.wordpress.com/201 ... ed-so-far/ og der kan jeg altså ikke se Helsinge Bibliotek :-(
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Nordisk Spildag på Helsinge Bibliotek!

Post by Mikkel »

Larsine wrote:
Forresten har jeg lige set at dette er blevet slået op https://nordicgameday.wordpress.com/201 ... ed-so-far/ og der kan jeg altså ikke se Helsinge Bibliotek :-(
Tak!! Jeg har straks skrevet til Tommi fra NGD :)

Jeg tænker at den brætspilsinteresserede bibliotekar vel har brug for at komme lidt ud af ammeklokken og spille lidt spil :)

Har biblioteket selv spil, eller medbringer du?
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Nordisk Spildag på Helsinge Bibliotek!

Post by Larsine »

Biblioteket har nogle spil, mest spil som Uno, Ludo og lignende. Men I forbindelse med sidste års NSD fik de tilsendt et spil Love Letter og et spil Tabletop Curling.

Men ellers er det mig der lægge spil til. Vi er dog blevet enige om at have færre spil med i år, specielt set i lyset af at vi kun kan være der fra 10 til 13.

Og Sanne (brætspilsbibliotikaren) har sikkert lyst til at komme og spille med, men hendes barsel har ikke været en af de nemmeste, så jeg tvivler på at hun kommer forbi, og så hjælper det nok ikke at hun bor i København.
User avatar
weilmann
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Tue May 08, 2007 4:08 pm
Favoritspil: Pathfinder ACG, Smash Up, Marvel Legendary
Location: Gladsaxe

Re: Nordisk Spildag på Helsinge Bibliotek!

Post by weilmann »

Ej, det lyder ellers godt.
Men jeg er på dagen travlt optaget med vor egen Spildag, hvor vi (udover de åbenlyse retro-, bræt- og computerspil) vil have Resogun konkurrencen på Biograflærredet i Bibliografen i Bagsværd :D

-Glæder mig pænt meget.
Mvh
Martin
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Nordisk Spildag på Helsinge Bibliotek!

Post by Mikkel »

weilmann wrote:Ej, det lyder ellers godt.
Men jeg er på dagen travlt optaget med vor egen Spildag, hvor vi (udover de åbenlyse retro-, bræt- og computerspil) vil have Resogun konkurrencen på Biograflærredet i Bibliografen i Bagsværd :D

-Glæder mig pænt meget.
Vi må nøjes med at spille det på et stort lærred ;)

Og det var jo en fra Helsinge Bibliotek der vandt sidste års Icycle, så I må hellere gå i skarp træning med Resogun allerede nu - vi er skarpe heroppe :)

Her er lidt billeder fra sidste år:
https://nordicgameday.wordpress.com/201 ... le-winner/
Image
Post Reply