Djengis Con 2016 Feedback tråd.

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Djengis Con 2016 Feedback tråd.

Post by zutcorp »

yeah, what Larsine said!
Valby2500
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 52
Joined: Mon Apr 28, 2014 10:34 am

Re: Djengis Con 2016 Feedback tråd.

Post by Valby2500 »

@Alle, men især Stony

Tak for en fantastisk con. Jeg havde en god con og synes det var en fornøjelse at tilbringe weekenden sammen med jer.

Stor ros til Steen for indsatsen.

Lidt feedback: Jeg savner bedre møbler på Lerbjergcenteret. Som Gunness nævner er især støjen fra stolene i spise-området noget der kan trække tænder ud. Håber udlejer er til at tale med.
Et andet stort problem er at bordene i pejsestuen ofte ikke er store nok til, man kan være der med moderne brætspil. Når flere borde så sættes sammen bliver der pludselig pladsmangel. Især lørdag eftermiddag virkede det som om flere var presset i at finde et sted at være.

Kunne man ikke høre om udlejer havde nogle flere borde til rummet der i år var ekstra sovesal?
Jeg kunne også godt bruge nogle andre borde i pejsestuen, de "6-kantede" borde måtte for min skyld gerne blive erstattet af borde mangen til dem i spisestuen. Sidste år synes jeg at der var flere firkantede borde i pejsestuen - husker jeg forkert?

Jeg ved ikke om der var for stort frafald søndag, (jeg kørte før frokosten) men jeg må blankt erkende at når klokken bliver 12-13 stykker om søndagen, så har jeg fået nok. Jeg skal også lade op til arbejde mandag ellers skal jeg tage mandagen fri. Jeg tænker også at dem som har 2-3 timers transport hjem ikke vil blive meget længere alligevel.

Jeg synes Djengis Con giver en strålende mulighed for at spille brætspil og selvom jeg har kommet med et par forbedringsforslag så er helhedsbilledet rigtigt positivt.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Djengis Con 2016 Feedback tråd.

Post by Goblen »

Feedback:

Har talt med alle fra klanen der var med og vi er enige - det var rigtig fedt. Fik spillet med mennesker som jeg ikke havde spillet med før, og det var sjove oplevelser. Samtidig synes jeg at der er en god stemning. Hørte ingen sure miner eller dårlige tabere :-)

Som Valby2500 skriver så er stolene i spisesalen forfærdelige i forhold til lyden når de rykkes rundt; synes det er fedt at det faktisk er det eneste jeg har, for så er det virkelig ikke meget. Påtager mig gerne flere opgaver, også inden, for synes det er hyggeligt at alle hjælper til. Nogle måske mere end andre, men mon ikke "de andre" giver den en ekstra skalle næste år? Det er måske ikke det nemmeste at bede dem ændre alene for 50 brætspilleres skyld, men hvis mange andre har sagt det kan det være det hjælper at forklare det venligt.

Glæder mig til næste år, og glæder mig til at hilse på jer alle igen hvis ikke vi ses før.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con 2016 Feedback tråd.

Post by Sir William »

Også meget tilfreds med dette års arrangement, så har ikke så meget at sætte en finger på og betaler også gerne 50 kr. ekstra.

Tog selv hjem søndag inden frokost, men mest fordi jeg ikke havde været sammen med familien siden onsdag og var begyndt at have det dårligt. Men syntes det var hyggeligt, at spille søndag formiddag og tror dog også, at jeg ville tage hjem natten til søndag hvis ikke der var planlagt spil der. Måske det bare skulle gøres mere enkelt eller gøre oprydningen til en opgave på lige fod med nogle af de andre.

Angående det med stolene, så er det faktisk ikke noget jeg bed mærke i. Kan godt være, at de larmede men ikke synderligt generende for mig.

Med hensyn til de store mængder mad, så kan jeg kun beklage at der måske var lidt for meget om fredagen. Vidste der ville komme ca. 50 mennesker, men ingen ide om jeres appetit så forsøgte lidt frem efter princippet om "hellere for meget end for lidt". Men nu har vi nogle erfaringer, som jeg har noteret ned til næste år :oops: . Men alle blev mætte så.........

Vil dog pointere, at idet vi havde 2 foodprocessorer i køkkenet om fredagen, gjorde det meget lettere at snitte. Tror det kan være en god ide, at vi måske medbringer sådanne hjælpemidler.

Skal måske også finde en god lighter, tror vi var rigtig mange der brændte vores fingre når vi skulle tænde gasblusset. :P
User avatar
Jeppe
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 128
Joined: Tue Jun 06, 2006 1:03 pm
Location: Roskilde
Been thanked: 19 times

Re: Djengis Con 2016 Feedback tråd.

Post by Jeppe »

Jeg havde endnu engang en fantastisk weekend :) En del af forklaringen er, at Steen gør en utrolig indsats for at få det hele til at glide let, så alle har det godt, når vi er vågne og sover. En anden er, at alle er meget imødekomne og sørger for, at alle føler sig velkomne og bliver taget med i et spil, hvis de står og hænger lidt.

Med hensyn til søndagen, så vil jeg være ked af, hvis der ikke bliver spillet om formiddagen - faktisk kunne jeg godt være blevet et par timer mere, når jeg nu alligevel har sat dagen af. Vi var flere, som brugte den sidste tid af søndag formiddag på at spille nogle mindre spil og faktisk var vi tæt på at fortsætte efter oprydningen, men da var spillene desværre taget hjem.

En forbedring kunne være, at der blev lavet et større bord til at sætte spillene frem på, så alle kan låne dem i løbet af weekenden. Jeg synes også, at det var sjovt med bazaren - man kan jo ikke komme hjem uden et nyt spil, når man har været til spilleweekend :)
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con 2016 Feedback tråd.

Post by Larsine »

Jeppe wrote:En forbedring kunne være, at der blev lavet et større bord til at sætte spillene frem på, så alle kan låne dem i løbet af weekenden.
Var bordet ikke stort nok? Jeg havde da ikke problemer med at se hvilke spil der var tilgængelige, selvom man nogen gange skulle løfte spillet som lå ovenpå.
User avatar
Jeppe
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 128
Joined: Tue Jun 06, 2006 1:03 pm
Location: Roskilde
Been thanked: 19 times

Re: Djengis Con 2016 Feedback tråd.

Post by Jeppe »

Larsine wrote:
Jeppe wrote:En forbedring kunne være, at der blev lavet et større bord til at sætte spillene frem på, så alle kan låne dem i løbet af weekenden.
Var bordet ikke stort nok? Jeg havde da ikke problemer med at se hvilke spil der var tilgængelige, selvom man nogen gange skulle løfte spillet som lå ovenpå.
Jeg var lidt uklar i min formulering. Jeg savnede et par gange, at der var flere spil til rådighed på spilbordet og tænkte i løbet af connen, at det kunne skyldes, at bordet var for småt, så folk ikke havde lyst til at lægge deres spil ovenpå alle de andres spil.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con 2016 Feedback tråd.

Post by Stony »

Jeg prøver lige at smide en tanke ud i plenum:

Bør der byttes rundt på lokalerne, så man spiser i pejsestuen og det andet rum er det primære spillerum?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Djengis Con 2016 Feedback tråd.

Post by Gunness »

Det havde jeg også overvejet - det gør det selvfølgelig noget mere besværligt at komme frem og tilbage med maden.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Djengis Con 2016 Feedback tråd.

Post by BlueSwan »

Det synes jeg ikke. Spisestuen er på alle måde mere velegnet til spisning.

I bund og grund synes jeg ikke der er det store problem omkring spisning vs spil i spisestuen.

Som jeg ser det bør grundreglen være at spil viger for spisning og at spil således så vidt muligt er afsluttet og ryddet af vejen inden spisningen. Men som det er med spil kan man selvfølgelig risikere uforudset at gå over tid og så lever vi nok med det. Jeg synes ikke at det var et problem på den netop overståede con og det synes jeg egentlig heller ikke at andre giver udtryk for... :)
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con 2016 Feedback tråd.

Post by Stony »

Det var nu ikke blot for at adressere problematikken omkring spil vs spisning.

Hvis spisesalen ophøjes til det primære spilleværelse, vil det være et plus ift. belysningen.

Dertil kigger jeg på billederne på Lerbjergcenterets hjemmeside, og tænker at det muligvis vil være knapt så mokket at spise i pejsestuen.

Image
Image

Det vil nok blive uden dug og glas med stilk... Men jeg håber I kan se ideen. :)

Men det afhænger af at der er plads til alle mand OG et serveringsbord. Som i så fald måske kunne stå i midten.

Ja, det vil give lidt ekstra bære frem-og-tilbage når der skal serveres og ryddes op, men det tænker jeg er et billigt tradeoff ift. fordelene.

Og så tænker jeg at nedlægge "sovesalen" som spillerum, og inddrage bordene til brug i de to spille/spise sale.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con 2016 Feedback tråd.

Post by Stony »

Jeg gik lige tråden igennem igen, og vil lige samle op på nogle ting jeg ikke lige fik besvaret i farten...
Timestamps på opgavefordelingssedlen
God ide. Det vil fjerne eventuelle tvivlsspørgsmål om hvornår en given opgave - eksempelvis forberedelse af frokost - bør påbegyndes. Det vil også være en god undskyldning for resten af holdet, at hive fat i dem der eventuelt ikke lige er dukket op.
Faktisk synes jeg at søndagen skal slutte senere. Jo kortere søndagen bliver, jo mindre er incitamentet til at blive der.
Det kommer ikke til at ske mens jeg står ved roret. Jeg tror det et stykke ad vejen afhænger af om man er introvert eller ekstrovert anlagt. Jeg er introvert, og efter en lang (og dejlig!) weekend omgivet af mennesker, hvor jeg gør mit bedste for at være social, har jeg brug for det resterende af søndagen til at komme hjem, bare være mig selv, og tanke op til en ny uge.
Maden har jeg intet at udsætte på. Jeg er på Djengis for at spille så meget som muligt, ikke for at få en kulinarisk oplevelse.
Der er aldrig blevet sigtet efter "kulinariske oplevelser". Mindre kan også gøre det. Og jeg tror selv dem der "bare vil have et eller andet at spise inden man skal ind og spille videre" vil blive lidt ærgerlig over hvis jeg tog deres udsagn bogstaveligt, og serverede havregrød morgen, middag og aften. Det må godt smage lidt. :)

Og så kan jeg mærke, at jeg er lidt lun på som minimum forsøge at bytte rundt på lokalerne. Så det bliver et af forsøgene næste år.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Djengis Con 2016 Feedback tråd.

Post by Taibi »

Vi har været meget tilfredse i år - lige med undtagelse af stolene.

Jeg er også introvert og har nydt i år at spille mere i pejsestuen, hvor der var lidt mere ro. Dejligt at der er plads til os alle.

To tanker - opgavefordeling - sidste år forsøgte du at sætte spilborde sammen på opgaverne, det fandt vi virkede super godt. Omvendt kunne jeg godt forestille mig det kunne være en udfordring logistisk at sætte op eller...?

Og så tænkte jeg på om der var et alternativ til den nuværende planlægning? Ikke at der er noget i vejen med den, men det kræver det store overblik at følge med og den gik død da du holdt ferie/ var væk. Måske Google docs kunne bruges? Måske i excel og så med forskellige moduler i forskellige faner. Så kan folk selv sætte ind og melde sig til. Samtidig kan man skrive i tråden hvis det er...

Vi glæder os allerede til næste år og har booket weekenden. :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con 2016 Feedback tråd.

Post by Stony »

En lille afrundning i den positive ende. Sidste år blev jeg kedeligt overrasket over forbrug, og budgeterede derfor lidt ekstra til det i år. Men i år havde jeg afsat godt 600 for meget. Så det "lidt større underskud" er nu kun et "mindre underskud". :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
JensH
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 16
Joined: Thu Feb 17, 2011 5:28 pm

Re: Djengis Con 2016 Feedback tråd.

Post by JensH »

Når jeg ikke rigtigt har skrevet så meget, er det, fordi jeg er særdeles godt tilfreds. Tak for en god oplevelse :-)

I forhold til oprydning søndag stod vi måske lidt meget og trippede. Måske kunne man lave et "dobbelthold" (=dobbelt antal i forhold til de andre tjanser) med "tjans-folk", der kun har tjans som afsluning på weekenden. Måske med ret til førstevalg på overskydende madvarer e.lign. som en ekstra motivationsfaktor.

Men altså: Fremragende arrangement :-)

Vi ses til næste år! Mvh. Jens
Post Reply