Djengis Con VIII - d. 28. April-30. April 2017

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
PeterLageri
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 82
Joined: Wed Feb 05, 2014 10:18 pm
Favoritspil: Advanced Squad Leader
Empires In Arms.
Guns of August.
Korean War
The Longest Day
1830
Republic of Rome.
Generelt spil fra The Avalon Hill Game Company og Victory Games fra før Hasbro.
Robo Rally.
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con VIII - d. 28. April-30. April 2017

Post by PeterLageri »

Hurra for alle ildsjæle som Stony. Jeg er dybt benovet sådan en indsats.

Med venlig hilsen
Peter.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Djengis Con VIII - d. 28. April-30. April 2017

Post by Gunness »

Hvad angår at tage sin enlige opgave kan jeg kun være enig med Stony - der er simpelt ingen ordentlig undskyldning for ikke at dukke op. Som minimum må man komme nogenlunde til tiden og så evt. forhandle med de andre om, at man gerne lige vil spille færdig og at de andre på opgaveholdet kan lade en opgave ligge og vente. Vi var så heldige at have en afrydningstjans, som i alt fald ikke tog 50 minutter. Muligvis nok lidt mere end 20 minutter. Men kan det lade sig gøre, ser jeg meget gerne en gentagelse næste år af, at hvert spillebord får én samlet opgave. Det var vældigt smart.

Det fungerede rigtig fint at sidde i pejsestuen. Hyggeligere lokale. Og fra et afrydningsperspektiv var det ikke meget mere besværligt end når vi var i det andet lokale.

Og så i den absolutte småtingsafdeling - jeg er normalt ikke specielt kuldskær eller forfrossen, men jeg synes, at der var meget koldt det første lange stykke tid. Så måske kan de første, der ankommer, fyre lidt ekstra op for radiatorer næste år?

Men summa summarum var det utroligt godt planlagt og vellykket udført.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VIII - d. 28. April-30. April 2017

Post by Stony »

Skumle wrote:... Men der skal boller i ovnen af 2 gange (12-14 minutter hvergang ) samt denne skal opvarmes inde. Så minimum 30 minutter er nødvendig.
Det tænker jeg langt hen ad vejen er et spørgmål om forventningsafstemning, samt hvordan man rent praktisk løser opgaven. I mit hoved skal der blot et enkelt parti boller i ovnen inden morgenmaden serveres, og de skal naturligvis være klar til klokken 8. Her tænker jeg så at man smider anden ombæring i ovnen, og når den er færdig sådan 10-15 minutter over otte, så skal de lige tages ud og smides på bordet. På den måde behøver man ikke så lang tid forud for morgenmaden, den første sending boller når ikke at blive kolde, og den anden sending kommer lune på bordet - direkte fra ovnen.
Det må jeg sørge for at angive på en lille opgavebeskrivelse.
Last edited by Stony on Thu May 04, 2017 9:40 am, edited 2 times in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VIII - d. 28. April-30. April 2017

Post by Stony »

Gunness wrote:Og så i den absolutte småtingsafdeling - jeg er normalt ikke specielt kuldskær eller forfrossen, men jeg synes, at der var meget koldt det første lange stykke tid. Så måske kan de første, der ankommer, fyre lidt ekstra op for radiatorer næste år?
Dette punkt har jeg faktisk skrevet som kommentar til centeret. Jeg har også skrevet, at det måske beror på at man ikke har fået skruet op for varmen (der sidder vistnok nogle radiatorer i de enkelte rum, som man kan skrue på). Jeg berettede blot at folk fra to ud af tre lederrum, havde klaget over temperaturen.

(Jeg havde selv glemt alt om radiatorer, men blev mindet om dem, da jeg gennemgik de ting der skal være styr på inden man forlader centeret. Der står angivet, at man skal huske at slukke for radiatorerne.)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Djengis Con VIII - d. 28. April-30. April 2017

Post by Gunness »

Jeg kan i alt fald sige, at vi prøvede adskillige gange i det ene lederrum, men enten var radiatoren defekt, eller også var vi bare dummere end gennemsnittet :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
PeterLageri
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 82
Joined: Wed Feb 05, 2014 10:18 pm
Favoritspil: Advanced Squad Leader
Empires In Arms.
Guns of August.
Korean War
The Longest Day
1830
Republic of Rome.
Generelt spil fra The Avalon Hill Game Company og Victory Games fra før Hasbro.
Robo Rally.
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con VIII - d. 28. April-30. April 2017

Post by PeterLageri »

Generel udluftning i hele hytten 3-4 gange i døgnet ville være godt, men så skal man sørme huske at lukke igen.
Post Reply