Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Taibi »

Taibi wrote:
Bugge wrote:Hermed mit input. Jeg har hele tiden hentydet til, at jeg kan overkomme at sætte mig ind i et spil med regelforklaring om dagen. Jeg kan dog stadigvæk forklare regler til spil jeg kender i forvejen :)

Modul 2 => The New Science (med regelforklaring - kan flyttes til modul 3 el 4, hvis i foretrækker det Taibi og Gunness)

Mvh,
Søren
Fornemt. Jeg er ved at planlægge andre spil, så når de er på plads, så melder jeg ind. :)
Bugge - kan det blive i modul 3 - så er jeg på.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by BlueSwan »

Bostrup wrote:
BlueSwan wrote:
Stony wrote: Som jeg husker Indonesia, så vil jeg mene der er en overhængende fare for - i hvert fald med mange spillere - at man ikke når at blive færdig på den tid der er i modul 5.
Jeg tænker også umiddelbart at det er modul 1 eller 4. Jeg kunne principielt godt være frisk i modul 4, men ved ikke om jeg kan overkomme at sætte mig ind i reglerne til et så tungt spil, da jeg også skal sætte mig ind i Arkwright og planlægger udelukkende at spille nye spil på connen. Jeg kan dog sagtens tage mit eksemplar af Indonesia med og er også frisk på at spille i modul 4, hvis en anden vil påtage sig at styre reglerne.
Jeg er frisk på Indonesia i modul 4 og kan vel godt forsøge at læse og forklare regler (har heller ikke prøvet det før).
Det lyder fint! Jeg er med!

Modul 4:
Indonesia: Bostrup, BlueSwan, ledig, ledig - det skulle være bedst med 4.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
zfire
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Wed Jul 17, 2013 11:39 am
Location: Vejle
Has thanked: 43 times
Been thanked: 71 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by zfire »

BlueSwan wrote:
Bostrup wrote:
BlueSwan wrote: Jeg tænker også umiddelbart at det er modul 1 eller 4. Jeg kunne principielt godt være frisk i modul 4, men ved ikke om jeg kan overkomme at sætte mig ind i reglerne til et så tungt spil, da jeg også skal sætte mig ind i Arkwright og planlægger udelukkende at spille nye spil på connen. Jeg kan dog sagtens tage mit eksemplar af Indonesia med og er også frisk på at spille i modul 4, hvis en anden vil påtage sig at styre reglerne.
Jeg er frisk på Indonesia i modul 4 og kan vel godt forsøge at læse og forklare regler (har heller ikke prøvet det før).
Det lyder fint! Jeg er med!

Modul 4:
Indonesia: Bostrup, BlueSwan, ledig, ledig - det skulle være bedst med 4.
Jeg vil gerne flyttes fra Arkwright til Indonesia så.

Jeg læste reglerne for et par dage siden og mit første indtryk er nu ikke at reglerne er super tunge, så jeg kan nok godt supplere regelforklaringen. Jeg tror det meste af kompleksiteten ligger i selve beslutningerne i spillet.
chrismalene
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 90
Joined: Tue Mar 01, 2011 12:12 pm
Favoritspil: Race for the Galaxy, Wiz-war, Bridge, Game of Thrones the Card Game, Lord of the Rings the card game, Arkham Horror the card game, Mage Knight, Time Stories
Location: Hillerød

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by chrismalene »

Larsine wrote:
LuluChia wrote:
Larsine wrote: Jeg spiller meget gerne Betrayal, og forklarer gerne regler. Men jeg kan se at jeg kun er ledig i Modul 2 og 4, og der er du optaget af andet.
Betrayal (altså spillet) er et stort ønske for mig så jeg tror jeg hopper fra Terra Mystica hvis vi kan få det op at køre i modul 4.
Så laver jeg:

Modul 4:

Betrayal at House on the Hill: Larsine, LuluChia, [ledig], [ledig], [ledig], [ledig]
Jeg vil gerne meldes på Betrayal - jeg kan nok godt forklare regler, hvis der er behov.
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by chr88 »

Spil: Inis
Tidspunkt: Modul 3
Regelforklarer: chr88 (men jeg har ikke spillet det før, så man må meget gerne se en video eller skimme reglerne)
Forventet spilletid inkl. regelforklaring: 2 timer
Deltagere: chr88, Affenberg, [ledig], [ledig]
Da modul 3 er fem timer langt, kan vi spille det igen eller tage et andet spil - det kan vi bare aftale, når der er fyldt op.
Skumle
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 183
Joined: Thu Feb 18, 2016 12:27 am
Location: Vordingborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times
Contact:

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Skumle »

Jeg vil gerne med på indonesia i Modul 4

Modul 4:
Indonesia: Bostrup, BlueSwan, Zfire, Skumle -
User avatar
LuluChia
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 83
Joined: Tue Apr 19, 2016 12:37 pm
Favoritspil: Gloomhaven, Eldritch Horror, Pandemic Legacy
Location: Gentofte

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by LuluChia »

chrismalene wrote:Modul 1 (valgt lidt tilfældigt - jeg er fleksibel):
Arkham Horror the card game - 4 spillere - ca. 20 min regelgennemgang (af mig) - 1½ time til første scenarie, men jeg har scenarier nok til, at vi kan spille så længe vi gider. Jeg tager spillet med.
Hey Christian,
Skal vi prøve at lave en Arkham Horror / Aeons End samlet modul 1 pakke? Aeon's End tager ca. 1½-2 time med regleforklaring. Og der kan være 4 personer.

Faktisk i stedet for ovenstående, Stony kan du lave en Islebound / Aeon's End combo i module 1.

Islebound
LuluChia og/eller Chr88 forklarer reglerne hvis der ikke er en anden der kan
ca. 2 timer
max. 4 personer
*Er der en der har en kopi af spillet som vi kan låne???
LuluChia, Chr88, [ledig], [ledig]

Aeon's End
LuluChia forklarer reglerne
ca. 2 timer (starter ca. kl. 21:30-22:00)
max. 4 personer
LuluChia, Chr88, [ledig], [ledig]
Last edited by LuluChia on Wed Apr 05, 2017 9:13 am, edited 1 time in total.
Spil jeg ejer, ønsker og generelt vil prøve: https://boardgamegeek.com/collection/user/LuluChia

Sidst spillet:
Image
User avatar
Cosworth
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 80
Joined: Thu Jul 21, 2016 9:04 am
Favoritspil: Dungeon crawlers
Location: Bagsværd
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Cosworth »

Så mange lækkerier at vælge imellem!

Jeg hopper fra Terraforming Mars til Mechs vs Minions i modul 3
Sidst spillet
Image
User avatar
Tigrillo
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 178
Joined: Fri Jan 03, 2014 11:04 pm
Favoritspil: Pax Porfiriana, ZÈRTZ, Container, Glory to Rome, London, Eufrat & Tigris, Small City
Location: Aarhus og Aalborg

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Tigrillo »

Lidt indmeldinger: High Frontier ved Jens Hoppe i Modul 1 hvor Taibi og jeg også deltager. American Megafauna i Modul 2 ved mig hvor Jens Hoppe og Taibi også deltager og hvor der er plads til én til.
User avatar
kendovich
Posts: 9
Joined: Thu May 08, 2014 9:47 am
Favoritspil: Twilight Struggle
War of the Ring (collectors edition)
Brass: Lancashire
Ra!
Location: Søborg

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by kendovich »

kan jeg skrives på:

modul 1 - Terraforming mars
modul 2 - Clank!
modul 3 - Madeira
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Bugge »

Taibi wrote:
Taibi wrote:
Bugge wrote:Hermed mit input. Jeg har hele tiden hentydet til, at jeg kan overkomme at sætte mig ind i et spil med regelforklaring om dagen. Jeg kan dog stadigvæk forklare regler til spil jeg kender i forvejen :)

Modul 2 => The New Science (med regelforklaring - kan flyttes til modul 3 el 4, hvis i foretrækker det Taibi og Gunness)

Mvh,
Søren
Fornemt. Jeg er ved at planlægge andre spil, så når de er på plads, så melder jeg ind. :)
Bugge - kan det blive i modul 3 - så er jeg på.
Hej Steen,

Vil du være rar og flytte The New Science til modul 3.

Mvh,
Søren
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Gunness »

Tigrillo wrote:Lidt indmeldinger: High Frontier ved Jens Hoppe i Modul 1 hvor Taibi og jeg også deltager. American Megafauna i Modul 2 ved mig hvor Jens Hoppe og Taibi også deltager og hvor der er plads til én til.
Haha, det kunne være, at jeg skulle kigge jer over skulderen fredag aften, så jeg kan finde ud af, om jeg skal beholde mit 3rd ed. High Frontier, når det lander lige om lidt - eller løbe skrigende væk :lol:
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 334
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by APK »

chr88 wrote:Spil: Inis
Tidspunkt: Modul 3
Regelforklarer: chr88 (men jeg har ikke spillet det før, så man må meget gerne se en video eller skimme reglerne)
Forventet spilletid inkl. regelforklaring: 2 timer
Deltagere: chr88, Affenberg, [ledig], [ledig]
Da modul 3 er fem timer langt, kan vi spille det igen eller tage et andet spil - det kan vi bare aftale, når der er fyldt op.
Jeg vil gerne spille Inis. Det ligger dig i samme modul som det et andet spil jeg har tilmeldt mig, Flamme Rouge.
Hvis en af dem kan rykke til modul 2, 4 eller 5 ville det være skønt. Ellers prioriterer jeg Inis.
/APK
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Jens_Hoppe »

Gunness wrote:
Tigrillo wrote:Lidt indmeldinger: High Frontier ved Jens Hoppe i Modul 1 hvor Taibi og jeg også deltager. American Megafauna i Modul 2 ved mig hvor Jens Hoppe og Taibi også deltager og hvor der er plads til én til.
Haha, det kunne være, at jeg skulle kigge jer over skulderen fredag aften, så jeg kan finde ud af, om jeg skal beholde mit 3rd ed. High Frontier, når det lander lige om lidt - eller løbe skrigende væk :lol:
Hvis der bliver tid og du har lyst, kan vi også prøve det på et tidspunkt, så du kan mærke på egen krop, hvor ondt det gør. ;-)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Larsine »

APK wrote:
chr88 wrote:Spil: Inis
Tidspunkt: Modul 3
Regelforklarer: chr88 (men jeg har ikke spillet det før, så man må meget gerne se en video eller skimme reglerne)
Forventet spilletid inkl. regelforklaring: 2 timer
Deltagere: chr88, Affenberg, [ledig], [ledig]
Da modul 3 er fem timer langt, kan vi spille det igen eller tage et andet spil - det kan vi bare aftale, når der er fyldt op.
Jeg vil gerne spille Inis. Det ligger dig i samme modul som det et andet spil jeg har tilmeldt mig, Flamme Rouge.
Hvis en af dem kan rykke til modul 2, 4 eller 5 ville det være skønt. Ellers prioriterer jeg Inis.
Hvis Flamme Rouge flytter til modul 2, så er jeg også på dette.
Post Reply