Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Sir William »

Så vil jeg gerne på Tramways i modul 4 :D
Skumle
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 183
Joined: Thu Feb 18, 2016 12:27 am
Location: Vordingborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times
Contact:

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Skumle »

Bostrup wrote:
TerrifiedTuna wrote:Jeg vil gerne skrives på:
Modul 4 - Terra Mystica (hvis der endnu er plads?)

Der ud over drømmer jeg stadig om "Through the Ages 2nd. edition" og "Scythe" hvis der er nogle der er friske? :)
Jeg ejer dog ingen af spillene, og kan endnu ikke reglerne til dem.

Jeg kan godt forklare regler til TtA i modul 1 hvis vi kan finde nogen der vil låne os et eksemplar.
Jeg kan godt tage mit med i kan låne- men jeg kan ikke være med.
User avatar
zfire
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Wed Jul 17, 2013 11:39 am
Location: Vejle
Has thanked: 43 times
Been thanked: 71 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by zfire »

Jeg vil gerne tage den sidste plads til Pax Renaissance i modul 3
User avatar
strato
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 92
Joined: Sun May 15, 2016 12:36 pm
Favoritspil: Roll Player, Alchemist, Terraforming Mars, Wingspan, Everdell, Tash-Kalar, Titan, 7 Wonders Duel, Rococo
Location: Søborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by strato »

Forslag til hvad jeg kunne medbringe:

Modul 5
Rococo: Strato , [Ledig], [Ledig], [Ledig], [Ledig]
https://boardgamegeek.com/boardgame/144344/rococo
Kan man starte en søndag morgen mere fredeligt end med at sy kjoler, lytte til Barok musik og kigge på fyrværkeri?
... medbring egen paryk, pudderkvast, nål & tråd :wink:

Og skulle det blive populært kan nålen trådes en omgang mere med x-tra smykker:
https://boardgamegeek.com/boardgameexpa ... ewelry-box
User avatar
LuluChia
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 83
Joined: Tue Apr 19, 2016 12:37 pm
Favoritspil: Gloomhaven, Eldritch Horror, Pandemic Legacy
Location: Gentofte

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by LuluChia »

Jeg vil hoppe på Rococo i modul 5.
Spil jeg ejer, ønsker og generelt vil prøve: https://boardgamegeek.com/collection/user/LuluChia

Sidst spillet:
Image
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by chr88 »

Stony wrote:
chrismalene wrote:Jeg vil gerne være med på Mansions of Madness, AH the card game, Forbidden Stars eller Cthulhu Wars i modul 5.
Forbidden Stars i modul 5...? Fantasy Flight lister selv spilletid til 2-3 timer. Så tænker jeg folk der skal have regler først, og så den første gennemspilning bagefter. Jeg ville afsætte minimum seks timer til sådan en seance.
Ouch! Ja så dur det ikke... chrismalene og Blueswan, er I friske på Mansions of Madness 2nd edition så - såfremt der er nogen, der har det?
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by BlueSwan »

chr88 wrote:
Stony wrote:
chrismalene wrote:Jeg vil gerne være med på Mansions of Madness, AH the card game, Forbidden Stars eller Cthulhu Wars i modul 5.
Forbidden Stars i modul 5...? Fantasy Flight lister selv spilletid til 2-3 timer. Så tænker jeg folk der skal have regler først, og så den første gennemspilning bagefter. Jeg ville afsætte minimum seks timer til sådan en seance.
Ouch! Ja så dur det ikke... chrismalene og Blueswan, er I friske på Mansions of Madness 2nd edition så - såfremt der er nogen, der har det?
Jeg er frisk på Mansions Of Madness 2nd i enten modul 2 eller modul 5!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
PeterLageri
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 82
Joined: Wed Feb 05, 2014 10:18 pm
Favoritspil: Advanced Squad Leader
Empires In Arms.
Guns of August.
Korean War
The Longest Day
1830
Republic of Rome.
Generelt spil fra The Avalon Hill Game Company og Victory Games fra før Hasbro.
Robo Rally.
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by PeterLageri »

Nu har jeg ikke været med til Djengis Con før, men er det sådan, at jeg skal til at gå i panik over, at der næsten ikke er nogen, som vil deltage i de spil, jeg har meldt mig til at stå for og spille i, eller plejer det at gå, eller hvad siger jeres erfaring?


Med venlig hilsen.
Peter
Last edited by PeterLageri on Fri Apr 07, 2017 8:48 am, edited 1 time in total.
chrismalene
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 90
Joined: Tue Mar 01, 2011 12:12 pm
Favoritspil: Race for the Galaxy, Wiz-war, Bridge, Game of Thrones the Card Game, Lord of the Rings the card game, Arkham Horror the card game, Mage Knight, Time Stories
Location: Hillerød

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by chrismalene »

BlueSwan wrote:
chr88 wrote:
Stony wrote: Forbidden Stars i modul 5...? Fantasy Flight lister selv spilletid til 2-3 timer. Så tænker jeg folk der skal have regler først, og så den første gennemspilning bagefter. Jeg ville afsætte minimum seks timer til sådan en seance.
Ouch! Ja så dur det ikke... chrismalene og Blueswan, er I friske på Mansions of Madness 2nd edition så - såfremt der er nogen, der har det?
Jeg er frisk på Mansions Of Madness 2nd i enten modul 2 eller modul 5!
Jeg er også frisk på MoM 2nd i modul 5.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Stony »

PeterLageri wrote:Nu har jeg ikke været med til Djengis Con før, men er det sådan, at jeg skal til at gå i panik over, at der næsten ikke er nogen, som vil deltage i de spil, jeg har meldt mig til at stå for og spille i, eller plejer det at gå, eller hvad siger jeres erfaring?
Kun hvis du partout vil spille netop disse spil. Det er næppe fordi folk ikke har lyst til at spille dem. Problemet er snarere at når der næsten er frit valg på alle hylder, så prøver folk ofte at få opfyldt de ønsker der står øverst på deres personlige ønskeliste. Det gør jeg i hvert fald. Og når jeg selv vil introducere et spil, så kigger jeg dels på hvad jeg selv kunne tænke mig at spille, og hvad jeg tænker der kan være ønsker fra andre om at få prøvet. Der hvor de to grupper overlapper, er der en god chance for at spillet bliver til noget.

Det er ikke fordi du skal introducere nogen spil. Du kan også bare vælge at melde dig til en række forskellige spil du gerne vil prøve. Nogle af deltagerne har prøvet alt det nye, og påtager sig gerne at introducere. Andre har ikke, og har derfor ikke nær så meget nyt og spændende at byde ind med.
Sidst spillet:
Image
PeterLageri
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 82
Joined: Wed Feb 05, 2014 10:18 pm
Favoritspil: Advanced Squad Leader
Empires In Arms.
Guns of August.
Korean War
The Longest Day
1830
Republic of Rome.
Generelt spil fra The Avalon Hill Game Company og Victory Games fra før Hasbro.
Robo Rally.
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by PeterLageri »

Okay. Er der nogen lukke dato for spilplanlægningen?

Med venlig hilsen
Peter
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Gunness »

PeterLageri wrote:Okay. Er der nogen lukke dato for spilplanlægningen?

Med venlig hilsen
Peter
Nu må Stony rette mig, hvis jeg tager fejl - men nej, det plejer der svjv ikke at være. Han annoncerer på et tidspunkt, at nu bliver listen herinde ikke opdateret længere, men så bliver den printet ud og hængt op på lokationen. Og så har folk stadig mulighed for at melde sig på dér.
Der vil også være en hel del, der ikke har meldt sig til noget på forhånd, men hvis du vil være sikker på at spille noget bestemt, er det afgjort lettest at få forhåndsbooket sig.

Jeg tror bare, at du har været uheldig med dine forslag - der er i hvert fald et par af dem, jeg selv gerne ville have prøvet, så det er ikke spillene, der er noget galt med :) Det er bare lige om det passer ind i programmet.
Håber i alt fald, at du får en god, første Con :) Det plejer at være sjovt, hyggeligt og med bunker af spil.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Stony »

PeterLageri wrote:Okay. Er der nogen lukke dato for spilplanlægningen?
Næ. Nogen planlægger slet ikke på forhånd, og tager det hele fra en side af på selve connen. Det passer slet ikke mit temperament, for så føler jeg ofte man ender med spil i den lettere ende. Så jeg har det selv bedst med, at jeg har i hvert modul har planlagt noget jeg starter med, og jeg ved på forhånd om det er mig der introducerer eller om der er andre der gør. Og når det spil er slut, så improviserer jeg resten af modulet.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Frouvne »

PeterLageri wrote:Nu har jeg ikke været med til Djengis Con før, men er det sådan, at jeg skal til at gå i panik over, at der næsten ikke er nogen, som vil deltage i de spil, jeg har meldt mig til at stå for og spille i, eller plejer det at gå, eller hvad siger jeres erfaring?


Med venlig hilsen.
Peter
Jeg tror, det kommer meget an på ens temperament, hvordan man griber sådan en spilplanlægning an. Som ny ville jeg dog anbefale, at du sørger for at være tilmeldt spil i en del om ikke alle moduler. Min erfaring er i hvert tilfælde, at det nogle gange kan være lidt besværligt at stå i restgruppen, der skal finde ud af, hvad der skal spilles, når alle andre er gået i gang. Der kan være meget forskelligrettede interesser og så skal der jo lige være en, der kan reglerne og så videre. Så jeg ville sørge for at have nogle aftaler på forhånd og dermed sikre at du får nogle gode spiloplevelser - også selvom det måske ikke er de spil du allerhelst vil spille. Dine spilforslag er der ikke noget i vejen med, f.eks. har jeg selv efterspurgt en introduktion til The Voyages of Marco Polo, som du har sat på skemaet i første modul. "Desværre" var der bare et spil i det modul, jeg har endnu mere lyst til at spille... :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Cosworth
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 80
Joined: Thu Jul 21, 2016 9:04 am
Favoritspil: Dungeon crawlers
Location: Bagsværd
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Djengis Con VIII - Spilplanlægning

Post by Cosworth »

Jeg deltager gerne i Betrayal at House on the Hill i modul 4
Sidst spillet
Image
Post Reply