Djengis Con IX - d. 13.-15. April 2018

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9158
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Djengis Con IX - d. 13.-15. April 2018

Post by Stony »

Lerbjergcenteret er allerede blevet booket for 2018. Jeg har de forrige år oprettet tilmeldingstråden lige efter årets Djengis Con, men jeg kom fra det i år. Så jeg tænkte at jeg ville vente til efter sommerferien, og jeg tænker det må snart være tid.

For dem der allerede er bekendt med indholdet, så nøjes med at kigge på de passager der står med fed, rød skrift, da det er de vigtigste passager.

Ganske kort, for dem der ikke har prøvet at deltage før: Hvad er Djengis Con?
Djengis Con er et weekend-arrangement med mulighed for overnatning. Det er niende gang vi afholder det, og denne gang kommer det til at foregå d. 13. April - 15. April 2018, og det bliver igen Lerbjergcentret lidt syd for Hvalsø, der vil udgøre ramme for arrangementet. Der bliver åbnet for dørene om fredagen senest kl. 16.00, og vi skal være ude af døren senest kl. 16.00 om søndagen, men jeg forventer en afslutning straks efter frokost om søndagen.
Det plejer at blive nogle hyggelige dage sammen med en masse mennesker, der alle holder af at samles omkring et bord med et spil. Der er ingen forventninger til deltagerne ud over at alle bedes deltage i en enkelt opgave som f.eks. at servere morgenmad. Du behøver ikke at kunne reglerne til spillene på forhånd, med mindre det enkelte bord på forhånd har aftalt at man selv sætter sig ind i reglerne. Men det er undtagelsen at det er tilfældet.
Der plejer desuden at være en bazar, hvor man kan sætte sine spil til salg. Man angiver bare en start/minimum pris på en lille seddel, og så kan folk ganske uformelt besigtige spillets stand, og eventuelt skrive deres bud på. Når weekenden er gået, afvikler man handlen med den der har afgivet højeste bud.
Jeg plejer også at sørge for at der er en lille kiosk, hvor man kan købe øl, sodavand, chips, slik, chokoladebarer og frugt. Alt sammen så billigt som jeg kan gøre det. Jeg går på tilbudsjagt i måneden op til Djengis Con, netop for at kunne holde priserne nede. (Sodavand plejer eksempelvis at ligge på cirka 4 kroner og øl på cirka 5 kroner, men det afhænger naturligvis af hvad jeg har kunne købe det for.) Du er meget velkommen til selv at medbringe det du forventer at indtage. Kiosken er bare et servicetilbud, så folk ikke behøver slæbe det med.
Djengis Con er en god mulighed for at få prøvet en masse nye spil, eller finde spillere til at få spillet ens yndlingsspil.
Der er flere faste spilgrupper der er etableret på bagkant af at folk har været på Djengis Con sammen, så det er også en god mulighed for at stifte nye brætspil-bekendtskaber.
Cirka en måned forud for start, opretter jeg en planlægningstråd, hvor folk kan planlægge hvad de gerne vil spille, eller eventuelt efterlyse folk der kan medbringe og introducere et eller andet de rigtig gerne vil prøve. Det er ikke noget krav at holde sig ajour med den tråd, men jeg synes selv det er en god idé, hvis man ikke vil stå lidt "til overs" mens alle andre kaster sig over det de har planlagt.
Det eneste du skal medbringe - ud over skiftetøj og tandbørste - er sovepose/dyne/hovedpude samt lagen, samt naturligvis de spil du meget gerne vil have på bordet. :)

Prisen i år ligger på 425 kroner pr. deltager. Den pris kommer til at dække leje af hytten, forbrug af el og vand, rengøring samt seks måltider fra fredag aften til den afsluttende frokost søndag. Af disse vil jeg bede om en indbetaling på 50 kroner ved tilmelding, og en tilmelding er først gældende når den betaling er fundet sted. De 50 kroner er non-refundable. Når den fulde betaling skal falde, vil det naturligvis være minus de 50 kroner man allerede har indbetalt. Men melder man afbud, går de 50 kroner til Con'ens kagebord. Jeg beklager at det er nødvendigt, men det har vist sig et effektivt værktøj til at sikre noget stabilitet omkring tilmeldingerne til connen. Man kan indbetale via Mobilepay på telefon 26 71 39 71 , eller anmode om kontonummer. Angiv meget gerne dit brugernavn eller email adresse som kommentar på overførslen. Det gør det lettere for mig at matche betalingen med ejermanden/damen.

Har man betalt det fulde beløb, vil man op til en uge forud for Djengis Con kunne få refunderet de 375. Melder man afbud senere end det, er pengene indregnet til indkøb m.m. og jeg vil kun kunne tilbyde en fribillet til det efterfølgende år. (Ret beset vil jeg godt kunne refundere til et par stykker, men kommer der så flere afbud bliver jeg nødt til at smække kassen i. Og jeg ønsker ikke at gøre forskel. Så derfor One Rule to Rule them All.)

Jeg kan konstatere at der er en stadigt voksende andel af deltagerne, der ikke er germangames-brugere. Ingen fejl på det, men det gør den nødvendige kommunikation mellem mig og deltagerne en anelse besværlig, når det skal foregå via andre deltagere. Derfor skal man denne gang tilmelde via email på djengis@bang-madsen.dk, så jeg har en email adresse på alle, og dermed en mulighed for at kontakte deltagerne direkte, når eksempelvis det er tid til at betale resten af beløbet for tilmelding.

EDIT - TILFØJELSE START:
Til information!
Jeg har i år valgt - i første omgang på forsøgsbasis - at lægge om til at styre Djengis Con via Facebook.
Generel info-side: http://www.facebook.com/DjengisCon
Gruppe specifik for dette års Djengis Con, som vil blive brugt til planlægning osv: https://m.facebook.com/?_rdr#~!/groups/933378590163320

Heads up for dem der pønser på at tilmelde sig, men endnu ikke har gjort det:
Cirka tre måneder forud for Djengis Con - hvilket vil sige medio Januar - vil jeg åbne for muligheden, for at andre Facebook brugere kan tilmelde sig. Ret beset kan de det allerede i dag, men jeg vil prøve at annoncere lidt. Måske kaster det slet ikke nogen tilmeldinger af sig. Måske får vi fyldt op på nul-komma-fem. Jeg aner det ikke. Men hold øje med det, såfremt du kun venter, fordi du ikke har lyst til at betale de 50 kroner, før du er heeeeelt sikker på, der ikke kommer noget andet i vejen.
TILFØJELSE SLUT.

Vi har har gennem årene haft deltagere der var vegetarer eller veganere. Dem vil jeg rigtig gerne kunne favne, men det kræver at jeg kender til folks særlige behov. Så har du særlige behov, må du meget gerne informere mig ved tilmelding, og så finder vi forhåbentlig en løsning der kan fungere for alle.

Spilstop forventes at ligge om søndagen omkring kl. 13.00, hvorefter der vil være fælles frokost og efterfølgende oprydning. En rengøring betaler vi os fra, så den store tur med svaber og gulvspand vil ikke være nødvendig.

Der er sovepladser til 66 personer, men jeg sætter loftet til 60, og så må vi på bagkant vurdere om der næste gang kan gøres plads til flere. Jeg tvivler på at vi rammer loftet. De forrige år har vi været cirka 50. Men skulle det alligevel ske, vil jeg vælge "kun" at medtage så mange som hjemmesiden angiver kapaciteten til. Så ingen ekstrapladser, selv om der måtte være nogen der vælger at sove hjemme.

Der er desværre ikke mulighed for lørdagsdeltagelse. Det er efter min mening en dum mellemløsning, som jeg helst er fri for.

Der er ingen alderskrav for deltagelse på connen. Men der er et krav om at alle der er på connen, er der for at spille brætspil. Så de yngre brætspillere må meget gerne være med, så længe de er der for at deltage.

Der vil som sædvanlig blive udarbejdet en opgaveliste, som alle bliver skrevet på. Sådan en fordeling af opgaverne, gør at der er en enkelt tjans i løbet af weekenden, hvor man er på. Den er som regel forholdsvis hurtigt overstået, og så kan man resten af connen læne sig tilbage og nyde sine spil, vel vidende at de øvrige opgaver er der nogen der tager sig af.
I år vil jeg dog - i første omgang forsøgsvis - lade den afsluttende oprydning være en opgave i sig selv. Det vil altså være en opgave på lige fod med de øvrige opgaver, som nogen vil få tildelt. Den vil nok være lidt mere tidskrævende, men til gengæld vil man blive fri for opgaver i løbet af con'en, og kan derved undgå at gå glip af spilletid. Jeg vil bestræbe mig på at folk frivilligt melder sig på hhv. madlavning fredag og afsluttende oprydning. De øvrige opgaver vil jeg udstikke, så det - så vidt muligt - vil være et samlet spillebord der tager sig af eksempelvis oprydning efter et måltid.

Lidt om stedet. Det er som allerede nævnt Lerbjergcentret, og den er ift. Høveltehytten - lige bortset fra beliggenhed - en opgradering på stort set alle punkter.

- Der er et pejserum med god plads til at spille
- Dertil er der en velvoksen spisesal
- Køkkenet er rimeligt proportioneret.
- Sovepladserne er ligeledes blevet opgraderet. Ikke mere kæmpe sovesal, hvor de fleste deltagere ligger side om side. Der er 7 sovesale med 8 sovepladser i hver, og dertil nogle mindre værelser med hhv. 4 og 2 sovepladser. (Sengene er dog lidt korte. Ca. 180-185 cm.)
- Der er et lidt mindre grupperum, som vil blive brugt som sovesal for de deltagere der er for høje til sengene.

En oversigt over hytten:
Image

... og der er flere billeder på deres hjemmeside.

Tilmelding sker naturligvis i den rækkefølge folk tilmelder sig, men bemærk at selv om man har sendt en email, så er man først tilmeldt i det øjeblik jeg modtager de 50 kroner.

Jeg håber at vi bliver rigtig, rigtig mange der ses. :)

Deltagerlisten:
( Man ryger i første omgang på ventelisten når man tilmelder sig, og så bliver man flyttet til deltagerlisten, når jeg har modtaget de 50 kroner der bekræfter tilmeldingen. )
Stony
Jonezy
Zutcorp
Frouvne
Strato
Jens_Hoppe
Cosworth
Foppwin
Larsine
Taibi
Vivi
Jeppe
Goblen
Spalkulus
PeterLageri
LuluChia
Nissi
Christian Stasiak
Michael W
zfire
Carlei
Gunness
Maibritt
Jens H
akwlinka
Pejk
APK
Mads Elsborg
Hanne Skogberg
Larna Hansen
Jesper Clemmensen
Nader Kashani Kier
Jonas Thyregod
TerrifiedTuna
Aratar
HePe
Greve
Christina Nielsen
Blueswan
Kenneth Petersen
Enrique Marina
Rune Birkler
Charles Aarøe
Christian Maimann Laursen
Nicolas Larsen
Eigil Rasmussen
Jesper Dahl


Ventelisten:


Afbud
Chr88
Skumle
MartinK
Tigrillo
Helle
Bugge
Ulf Eriksen
chrismalene
Last edited by Stony on Wed Apr 11, 2018 6:24 pm, edited 60 times in total.
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con IX - d. 13.-15. April 2018

Post by chr88 »

Ja tak!
Skumle
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 183
Joined: Thu Feb 18, 2016 12:27 am
Location: Vordingborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times
Contact:

Re: Djengis Con IX - d. 13.-15. April 2018

Post by Skumle »

E-mail og betaling afsendt!
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1471
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 278 times
Been thanked: 174 times

Re: Djengis Con IX - d. 13.-15. April 2018

Post by Jonezy »

Jeg er klar! :)
Image
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Djengis Con IX - d. 13.-15. April 2018

Post by zutcorp »

Appointment gaming!

Heldigvis ramte konfirmation 14 dage senere :mrgreen:
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Re: Djengis Con IX - d. 13.-15. April 2018

Post by Frouvne »

Jeg er også så klar! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
strato
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 92
Joined: Sun May 15, 2016 12:36 pm
Favoritspil: Roll Player, Alchemist, Terraforming Mars, Wingspan, Everdell, Tash-Kalar, Titan, 7 Wonders Duel, Rococo
Location: Søborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Djengis Con IX - d. 13.-15. April 2018

Post by strato »

Yai! Mit andet #2 djengis con. Kan man hoppe frem i tid til april 18?

:mrgreen:
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con IX - d. 13.-15. April 2018

Post by Helle »

Well ...
Måske er det på tide at hoppe på vognen igen?
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9158
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con IX - d. 13.-15. April 2018

Post by Stony »

Helle wrote:Well ...
Måske er det på tide at hoppe på vognen igen?
Woot!?! :D
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con IX - d. 13.-15. April 2018

Post by Helle »

Stony wrote:
Helle wrote:Well ...
Måske er det på tide at hoppe på vognen igen?
Woot!?! :D
Hvis jeg altså må????
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3741
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 79 times

Re: Djengis Con IX - d. 13.-15. April 2018

Post by Jens_Hoppe »

Jeg vil gerne tilmeldes.
What are you, like 80?
Senest købt: MLEM: Space Agency, Faraway, Interstellar, Medina, Storm over Jerusalem
User avatar
Cosworth
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 80
Joined: Thu Jul 21, 2016 9:04 am
Favoritspil: Dungeon crawlers
Location: Bagsværd
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Djengis Con IX - d. 13.-15. April 2018

Post by Cosworth »

Sign me up
Sidst spillet
Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 224 times
Been thanked: 104 times

Re: Djengis Con IX - d. 13.-15. April 2018

Post by Taibi »

Vi er naturligvis også på. Depositum kommer så snart Vivi ser min sms. :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Djengis Con IX - d. 13.-15. April 2018

Post by Foppwin »

Er så klar igen - mail og penge sendt.
Danny

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con IX - d. 13.-15. April 2018

Post by Larsine »

Tilmeldt. E-mail og penge sendt.
Post Reply