Djengis Con X - d. 26-28 April 2019

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Djengis Con X - d. 26-28 April 2019

Post by BlueSwan »

Regner stadig med at vi kommer 3 personer, men vender snarligt tilbage.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Djengis Con X - d. 26-28 April 2019

Post by Goblen »

Det begynder at komme tæt på. Glæder mig sgu :-)

Er vi "presset" på deltager-antal eller skal vi promovere det lidt hos vores brætspilsvenner?
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con X - d. 26-28 April 2019

Post by Stony »

I skrivende stund er der 36 tilmeldte. Jeg tror det bliver helt fint. Tilmeldinger plejer i de store træk at ske i to omgange. Dem der ved at de bare VIL med, og tilmelder sig så snart det er muligt, og så anden ombæring når vi kommer tæt på, og folk kan se at de faktisk ikke skal noget den weekend, og først da tilmelder de sig. Så jeg forventer at der kommer et ryk-ind. Og så er der altid et par stykker der er nødt til at hoppe fra i sidste øjeblik, fordi der kom et eller andet på tværs.

Hvis bare vi når op på en 50 stykker, så bør det være okay. Alt derover giver bare lidt ekstra luft i budgettet, så jeg eksempelvis kan tillade mig at købe økologisk, og lidt ekstra af de lidt dyrere slags pålæg, som f.eks. laks, og måske lidt ekstra til kagebordet. Med 50 personer vil jeg være nødt til at skære alt overflødigt væk.

Der er en række personer der gerne vil være med igen-igen, og jeg vil gerne komme dem i møde i det omfang det er muligt. Men jeg har også en økonomi der skal kunne hænge sammen. Balancegangen mellem de to har været, at alle dem der i forvejen har været med på Djengis Con har fået chancen for at tilmelde sig først. Så har jeg sidenhen slået arrangementet op i den åbne Facebook gruppe, og her til Februar så har folk i hvert fald haft muligheden for at springe til, så hvis vi endnu ikke er nået op på 50, så vil jeg nok lave et par annonceringer i f.eks. Papsnak gruppen på Facebook, for at se om der er nogen nye folk der har lyst til at kigge forbi.

Så hvis man er typen der helst venter til sidste øjeblik, så er der en risiko for at "fremmede udefra" har snuppet pladserne forinden. Jeg tvivler på at vi bliver fuldt hus, men muligheden foreligger. Og det tager jeg som det kommer. Jeg prioriterer altså at der er ro omkring økonomien højere end at holde pladser fri til dem der muligvis-måske gerne vil med igen.

Så et lidt mere direkte svar på dit spørgsmål: Promover du bare løs. Og det må du altid gøre. Det er den bedste måde at få folk med. Organisk vækst via personlige anbefalinger fra folk der allerede har været med og gerne vil dele oplevelsen.
Last edited by Stony on Mon Jan 07, 2019 1:15 pm, edited 1 time in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Djengis Con X - d. 26-28 April 2019

Post by Gunness »

Maibritt og jeg vil gerne deltage - jeg har overført depositum. Vi prøver stadig at lokke vores kære datter til at prøve at tage med.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Djengis Con X - d. 26-28 April 2019

Post by Gunness »

1 stk. datter (Carla) overtalt, så vi kommer tre m/k. Jeg har overført for hende.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con X - d. 26-28 April 2019

Post by Helle »

Gunness wrote: Wed Jan 09, 2019 10:08 am 1 stk. datter (Carla) overtalt, så vi kommer tre m/k. Jeg har overført for hende.
I har altså en totalt sej datter.
Ærgerligt, at jeg ikke kommer - ville ellers meget gerne møde hende i den sammenhæng også!
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con X - d. 26-28 April 2019

Post by Stony »

Dejligt. BlueSwan og venner er også lige kommet med ombord, så i skrivende stund er vi 43 tilmeldte.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Djengis Con X - d. 26-28 April 2019

Post by Jens_Hoppe »

Jeg er fra højeste sted blevet mindet om, at knægten skal konfirmeres den weekend, og mit argument om at det selvfølgelig er piværgerligt, men at jeg sikkert godt kunne tage lidt tidligt fra connen og nå at være med til noget af festen, blev ikke mødt med velvilje.

Med andre ord, jeg bliver nok nødt til at melde fra connen i år. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
PeterLageri
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 82
Joined: Wed Feb 05, 2014 10:18 pm
Favoritspil: Advanced Squad Leader
Empires In Arms.
Guns of August.
Korean War
The Longest Day
1830
Republic of Rome.
Generelt spil fra The Avalon Hill Game Company og Victory Games fra før Hasbro.
Robo Rally.
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con X - d. 26-28 April 2019

Post by PeterLageri »

Ja, så mange konepoint kan man bare ikke spare sammen og bebrejde sig selv at have lavet dårlig familieplanlægning m.h.t. undfangelsen hjælper jo nok heller ikke.

Er det noget connen kan gøre for at afhjælpe det spilunderskud du dermed bliver udsat for?

/Peter
mtdj
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 46
Joined: Thu Feb 26, 2015 11:49 pm
Favoritspil: Mage Knight
Arkham Horror 2nd ed.
High Society
Location: Kastrup

Re: Djengis Con X - d. 26-28 April 2019

Post by mtdj »

Jeg vil også gerne med :)
Mine spil
Tlf: 40 52 34 56
/Tonny
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Djengis Con X - d. 26-28 April 2019

Post by Taibi »

Jens_Hoppe wrote: Wed Jan 16, 2019 3:45 pm Jeg er fra højeste sted blevet mindet om, at knægten skal konfirmeres den weekend, og mit argument om at det selvfølgelig er piværgerligt, men at jeg sikkert godt kunne tage lidt tidligt fra connen og nå at være med til noget af festen, blev ikke mødt med velvilje.

Med andre ord, jeg bliver nok nødt til at melde fra connen i år. :)
Temafest? :D

Invitér alle med til Con i stedet.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Djengis Con X - d. 26-28 April 2019

Post by Foppwin »

Må desværre melde fra. Det ligger for tæt på datterens konfirmation, så I må have en fantastisk weekend.
Danny

Image
TerrifiedTuna
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 43
Joined: Mon Aug 03, 2015 7:17 pm

Re: Djengis Con X - d. 26-28 April 2019

Post by TerrifiedTuna »

Jeg vil gerne meldes til.
Jeg overfører snarest.

Mvh
Michael Boye
Image
- Michael
User avatar
Michael_W
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 33
Joined: Mon Sep 26, 2011 11:16 am
Favoritspil: EuroGames med dybde
Location: Kirke Hyllinge, Lejre

Re: Djengis Con X - d. 26-28 April 2019

Post by Michael_W »

Tilmelder mig igen i år;) Har overført 50kr...

/Michael
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con X - d. 26-28 April 2019

Post by Stony »

Så er vi i skrivende stund på 46 deltagere. Det er blot en færre end vi var sidste år. Og der plejer gerne at være et mindre ryk-ind, når vi kommer tættere på connen, så det begynder at se fornuftigt ud mht. antal deltagere.
Sidst spillet:
Image
Post Reply