GermanGames er kommet til en korsvej ...

Her kan du læse mere om nye spil på lager, tilbud, nye beskrivelser på siden og meget mere.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

GermanGames er kommet til en korsvej ...

Post by Helle »

GermanGames er kommet til en korsvej …

Vi begyndte GermanGames mest som hobby og service til medspillere … så blev vi momsregisterede og vi fik flere titler, flere kunder og større omsætning. Undervejs har vi mødt spændende mennesker, som vi har haft og forhåbentlig fortsat får stor fornøjelse af at skrive med på forum og naturligvis også til at spille med.

Men GermanGames kommer ikke længere til at levere spil til de forhåbentlig mange og hyggelige arrangementer. Vi har skullet vælge mellem butik eller lukning, da varelager, omsætning og tidsforbrug er stigende, vil vi fremover få svært ved at levere service ved siden af vores normale arbejde …. Valget har således været, om vi skulle satse på GermanGames som en delvis levevej eller nøjes med forum og fornøjelser … valget er faldet på det sidste.

Beslutningen er ret ny, taget i juli måned midt under udsalget, der derfor også pludselig fik mange spændende titler tilføjet, men får effekt allerede engang i september.

Forum fortsætter og vil blive udviklet. Samtidig vil forum blive uafhængigt af kommercielle interesser, hvilket kunne gøre det interessant på længere sigt, som et uafhængigt dansk forum for brætspilsspillere.


Mange hilsner

Allan og Helle
Last edited by Helle on Sun Aug 12, 2007 10:44 pm, edited 2 times in total.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Ophørsudsalg!

Post by Helle »

Kære Alle

GermanGames stopper - nedenfor er vores slutudsalg.

EDIT: Nedenfor VAR vores ophørsudsalg, vi har stoppet salget ...

Alle igangværende ordrer gennemføres naturligvis med lovpligtig bytteret ...

Tak, for de sidste par år til alle - det har været hyggeligt!

Helle
Last edited by Helle on Mon Aug 27, 2007 9:17 pm, edited 44 times in total.
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Et sørgeligt, men dog forståeligt valg..

Fra min side skal der hermed siges mange tak for de par år det varede!

Mange tak for jeres glimrende service og fornuftige priser! Beklageligvis kan jeg i fremtiden ikke længere købe mine spil hos jer, men der findes vel også andre løsninger :?

Glædeligvis fortsætter forum ufortrødent, ( alt andet ville heller ikke give mening ), så helt slut er det jo slet ikke.

Men tak for en masse gode spil Helle & Allan

:D

/Jeppe
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej Jeppe

Ja, det har været hyggeligt, og der findes helt klart andre danske internetshops med fornuftige priser på de engelske spil, og de tyske kan vi vel bestille sammen i Tyskland fremover :wink:

Helle
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Ja, jeg synes sørme det er tarveligt :cry:

Jeg forstår så sandelig godt beslutningen, men hvem sørensen skal så til at være min pusher i fremtiden?

Egocentriske lille jeg ville ønske andet, men mon ikke jeg overlever alligevel. :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Det gode ved den ellers triste nyhed er, at så får Helle og Allan endnu mere tid til at spille brætspil, og det skal man slet ikke kimse af ;)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

netsapiens wrote:Ja, jeg synes sørme det er tarveligt :cry:

Jeg forstår så sandelig godt beslutningen, men hvem sørensen skal så til at være min pusher i fremtiden?

Egocentriske lille jeg ville ønske andet, men mon ikke jeg overlever alligevel. :)
Jo, selvfølgelig gør du det - og du bliver såmænd ikke rigere af den grund, da der er et ok udvalg af forskellige butikker ... i hvert fald her i Københavns området ...

Men jeg håber også, at forum overlever at være uafhængigt af kommercielle interesser ... så alle vores nuværende brugere og medspillere IKKE forsvinder :(
Last edited by Helle on Sat Aug 11, 2007 11:06 pm, edited 2 times in total.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Post by Frouvne »

Ja, forum fortsætter og det er mine intentioner, at community-delen vil blive kraftigt udviklet, når først den kommercielle del er blevet afviklet.

At den kommercielle del bliver afviklet betyder ikke nødvendigvis, at man ikke længere vil kunne erhverve sig billige spil via GermanGames.dk - blot vil vi ikke længere kunne mistænkes for at have nogen økonomiske interesser i det! :wink: Det vil fortsat være muligt at bytte og sælge spil via forum og jeg forestiller mig, at der kan blive større mulighed for at koordinere fælles indkøb via dette forum.

Da vi nu er i en overgangsfase, hvor nye tiltag er nødvendige i den nærmeste fremtid, vil der være rig mulighed for at være med til at præge det kommende GermanGames.dk. Så hvis der er nogen, der har gode ideer, der bør inddrages i.f.t. udviklingen af den nye version af siden, er de mere velkomne end nogensinde! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Andrea wrote:Det gode ved den ellers triste nyhed er, at så får Helle og Allan endnu mere tid til at spille brætspil, og det skal man slet ikke kimse af ;)
Nemlig, og det kan du tro, at jeg glæder mig til ....
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Post by Frouvne »

Andrea wrote:Det gode ved den ellers triste nyhed er, at så får Helle og Allan endnu mere tid til at spille brætspil, og det skal man slet ikke kimse af ;)
En del af overvejelserne, der har ført til denne beslutning, har da også sin baggrund i, at noget af det sjove går af ens hobby, når den langsomt begynder at ligne en arbejds-hverdag. Så vi vil se frem til, at brætspil igen bliver noget, der udelukkende har med fornøjelser at gøre! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Helle wrote: Nemlig, og det kan du tro, at jeg glæder mig til ....
Og det gør vi andre (læs: jeg) også!
Måske jeg allerede nu burde lave en liste over spil, vi skal prøve...

Anyway - jeg er glad for, at I beholder forummet, selvom I lukker salgsdelen ned, og jeg ser frem til, hvad I finder på af narrestreger mht. nye tiltag :)
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Jeg er skam også glad på jeres vegne. Jeg har selv stået der hvor hobby krydser arbejde, og det er sjældent sjovt :)

Og jeg har også en del forslag til community delen, som jeg nok skal overdænge den store administrator af det snart største brætspilsforum i Danmark med :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Andrea wrote:
Helle wrote: Nemlig, og det kan du tro, at jeg glæder mig til ....
Og det gør vi andre (læs: jeg) også!
Måske jeg allerede nu burde lave en liste over spil, vi skal prøve...

Anyway - jeg er glad for, at I beholder forummet, selvom I lukker salgsdelen ned, og jeg ser frem til, hvad I finder på af narrestreger mht. nye tiltag :)
Jeg ved det ikke helt, hvad det bliver til, men som Allan skrev, har du eller andre ideer, så skal I være meget velkomne til at pippe lidt. Så det handler også om, hvad brugerne har lyst til ... den del er dog foreløbigt Allans ansvar, da jeg står for udsalg og nedlukning ...

Vi håber sådan set, at det får en positiv betydning for forum, at det bliver salgsuafhængigt ... og at det vil gøre forummets appel bredere ...
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

netsapiens wrote:Jeg er skam også glad på jeres vegne. Jeg har selv stået der hvor hobby krydser arbejde, og det er sjældent sjovt :)

Og jeg har også en del forslag til community delen, som jeg nok skal overdænge den store administrator af det snart største brætspilsforum i Danmark med :)
Det vil jeg på Allans vegne glæde mig rigtigt meget over.... altså det med de mange gode forslag ...
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Post by Frouvne »

netsapiens wrote:[...] Og jeg har også en del forslag til community delen, som jeg nok skal overdænge den store administrator af det snart største brætspilsforum i Danmark med :)
Jeg mener det meget oprigtig, når jeg siger, at forslag skal være meget velkomne! Min tid og mine evner sætter dog mange begrænsninger for, hvad der vil kunne lade sig gøre... men det er jo et dårligt sted at starte! Endvidere håber jeg, at vi med dette tiltag, der fjerner den skepsis det kommercielle kan give, kan få et forum, der dels er interessant for endnu flere mennesker og som endnu flere vil føle ejerskab overfor som medlemmer af dette community og derfor få lyst til at være med til at realisere nogle af de mange gode ideer, der må komme på banen! :D
frouvne, administrator

Image
Post Reply