Nyt menupunkt: Indkøb, udsalg og tilbud i øvrigt

Her kan du læse mere om nye spil på lager, tilbud, nye beskrivelser på siden og meget mere.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Nyt menupunkt: Indkøb, udsalg og tilbud i øvrigt

Post by Frouvne »

Der er blevet oprettet et nyt menupunkt her på forum: Indkøb, udsalg og tilbud i øvrigt. Her er man meget velkommen til at dele sine erfaringer om forhandlere med de øvrige brugere, at give gode tips om gældende tilbud, at koordinere fællesindkøb i ind- og udland m.m. Forhandlere skal også være velkomne til at poste indlæg med aktuelle tilbud under dette menupunkt.

Brugerne har stadig mulighed for indbyrdes at bytte, handle og forære ting væk under menupunktet: Køb, salg og bytte.
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Kan vi skelne forhandlere fra almindelige brugere?

Jeg foretrækker at kende mine kilder og deres motivationer :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej Claus

Jeg synes, at hvis man er forhandler, så laver man en profil i sin butiks navn og skriver i den nye tråd - som almindelig bruger skriver man i den gamle tråd.

Når vores lager er gjort op og solgt til os, så skriver vi i den gamle tråd, da vores cvr stadig er aktivt bør vi nu skrive i den nye tråd ....

Hvis du ser problemer med at skelne, så skal du endelig påpege problemerne ...

Helle
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Post by Frouvne »

Endnu er ingen forhandlere oprettet. Men jeg forestiller mig da, at de bliver oprettet under forhandlernavn, så der ikke kan være nogen tvivl om, hvem der poster et indlæg. Det er netop af den grund, at vi har valgt at adskille den del, hvor man taler om forhandlere og deres tilbud i et separat menupunkt. At vi vælger at inkludere menupunktet er, at vi vurderer, at det vil kunne have mange brugeres interesse. Da det er placeret i et separat menupunkt kan man samtidig helt undgå at blive konfronteret med disse oplysninger, hvis man ikke er interesseret. Vi har ingen interesser - altså af økonomisk art :wink: - i at der bliver postet indlæg under dette menupunkt! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Fællesindkøb, hvor man bestiller sammen og deler portoen, der kan enhver kaste sig over og foreslå en bestilling og alle der deltager bør jo kunne se på den side man bestiller fra og se priser mm...

Helle
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Bare lige en note, Claus .... når jeg så hidsigt har postet omkring indkøb, så er det for hurtigt at signalere, at de ting, som forum tidligere har manglet, fordi siden har været kommercielt tilknyttet naturligvis skal være der nu. Når jeg så hurtigt har skrevet er det også fordi flere har spurgt til indkøb i Tyskland og priser - hvor vi handlede mm ....

Det er ikke fordi jeg på nogen måde har økonomisk interesse i det. Andet end selvfølgelig, at det kunne være godt på sigt, at nogle kunne være interesserede i at arrangere indkøb, som jeg som bruger kunne deltage i.

Det samme gælder, når jeg hurtigt har lagt link til en række andre butikker - det er ikke fordi jeg har lavet samarbejdsaftaler eller lignende ...

Men når det er sagt, så synes jeg, at det er meget væsentligt, at man skal kunne se, hvem der sælger spillene - om det er en butik eller en almindelig bruger ...
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Super cool!

Manglede en måde at få købt "set 3" på :-)
Og andre spil selvfølgelig.
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Rolig nu :)

Der var ikke tale om en anke, beklagelse, trussel, insinuation eller anklage om nogen skumle forhold.
Jeg ville bare lige påpege at jeg synes at det er vigtigt at man kender folks interesser, også hvis de er økonomiske.

Jeg var selv en af dem der påpegede at der burde være et link mellem forum og GermanGames øknomiske interesser i form af et link, så jeg mener jo nok at jeg har påvist at jeg ikke har problemer med økonomiske interesser.

Jeg ville bare høre hvordan den kære Hr. Administrator havde forestillet sig en adskillelse, da der jo findes mange måder det kan foregå på, på et forum. Nu ser det jo ud til at det vil blive via navngivning, så har jeg fået svar på min forespørgsel.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jeg opfattede det heller ikke som en kritik! Men som du kan se på både Helles og undertegnedes hurtige reaktioner, er det noget der ligger os på sinde. Selv har jeg det ofte vanskeligt med, når kommercielle interesser blandes ind... og det har da også været en af de store kameler, der har skullet sluges, imens vi selv har haft kommercielle interesser. Derfor glæder jeg mig dobbelt over, at denne side nu ikke længere er kommerciel - og det vil jeg gøre meget for at fastholde! Derfor skal man heller ikke forvente at se banner-reklamer og deslige, når den nye hjemmeside kommer op at køre. Men en total adskillelse til det kommercielle ville heller ikke give mening; vi taler om kort- og brætspil og skal selvfølgelig også erhverve os dem på den ene eller den anden måde. Og det tror jeg, dette menupunkt kan gøre lettere og billigere for den enkelte bruger. Så: Nej, jeg tog det bestemt ikke som en kritik, men en seriøs overvejelser om hvordan det skal gøres. Og det glæder mig kun, at du som bruger også er opmærksom på denne problematik og medinddrager os i dine overvejelser herom. Disse tilbagemeldinger fra brugerne er jo netop det, der skal være med til at gøre denne hjemmeside endnu bedre. Tak for det! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

netsapiens wrote:Rolig nu :)

Der var ikke tale om en anke, beklagelse, trussel, insinuation eller anklage om nogen skumle forhold.
Jeg ville bare lige påpege at jeg synes at det er vigtigt at man kender folks interesser, også hvis de er økonomiske.

Jeg var selv en af dem der påpegede at der burde være et link mellem forum og GermanGames øknomiske interesser i form af et link, så jeg mener jo nok at jeg har påvist at jeg ikke har problemer med økonomiske interesser.

Jeg ville bare høre hvordan den kære Hr. Administrator havde forestillet sig en adskillelse, da der jo findes mange måder det kan foregå på, på et forum. Nu ser det jo ud til at det vil blive via navngivning, så har jeg fået svar på min forespørgsel.
Hej Claus

Undskyld, hvis det kom til at lyde, som om vi var under angreb ... jeg tror bare, at vi synes det var et meget væsentligt punkt, som principielt kunne være problematisk ... og noget som faktisk har været lidt problematisk og noget som har været diskuteret her flere gange ...

Jeg forestiller mig, at brugere, der har butikker poster som privatpersoner, når de skriver om spil ... og personlige holdninger, men som butik, når de angiver deres tilbud i den kommercielle tråd - men lad os nu se, om der overhovedet er nogle butikker, som er interesserede i at poste tilbud her på siden ...

Helle
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Helle wrote:Undskyld, hvis det kom til at lyde, som om vi var under angreb
Hvis det lød som om i var under angreb er det vel mig der skal undskylde :)

Desuden er det jo en særdeles agtværdig ting at være agtpågivende overfor, så der er intet at undskylde for. Jeg tror vi er enige over hele linjen
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Post Reply