Adopter et spil

Her kan du læse mere om nye spil på lager, tilbud, nye beskrivelser på siden og meget mere.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Adopter et spil

Post by Frouvne »

Forsøger mig med en anden - forhåbentlig mere beskrivende - overskrift til menu-punktet: "Få mere ud af dit spil".

Er det kun mig, der syntes det er en god idé, at samle den slags oplysninger om nogle af vores favorit-spil?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Adopter et spil

Post by Gunness »

Nej, det er en prima idé - ikke mindst fordi man så måske kan undgå nogle af de ufatteligt omfangsrige sider på BGG.
Men hvordan skal det vedligeholdes, så det ikke ender i ren kaos? Altså så der er indlæg om Twilight Struggle 14 forskellige steder.
Hvad med ét indlæg per spil, der samler op i de indlæg der har været i tråden om spillet, og så links til omsamlingsindlæggene i første indlæg? (håber det gav mening).
Last edited by Gunness on Fri Nov 14, 2014 12:18 pm, edited 1 time in total.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Adopter et spil

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote:Er det kun mig, der syntes det er en god idé, at samle den slags oplysninger om nogle af vores favorit-spil?
Når du nu spørger direkte, kan jeg ikke helt se hvad jeg skal bruge det til...
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 64 times
Been thanked: 3 times

Re: Adopter et spil

Post by AndersC »

Jeg synes det var en super idé. Det er sjældent jeg får trawlet alle bgg-trådene igennem når jeg får et spil - så en opsamling af anerkendte varianter / "uudværlige" hjælp-ark kunne i hvert fald hjælpe mig.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Adopter et spil

Post by Stony »

AndersC wrote:Jeg synes det var en super idé. Det er sjældent jeg får trawlet alle bgg-trådene igennem når jeg får et spil - så en opsamling af anerkendte varianter / "uudværlige" hjælp-ark kunne i hvert fald hjælpe mig.
/Agree

Men det kræver at der for det enkelte spil er en "tovholder", der interesserer sig for at holde tråden levende, og - såfremt interessen måtte forsvinde - gør opmærksom på hvornår tråden ikke længere bliver holdt up-to-date.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Adopter et spil

Post by Frouvne »

Stony wrote:
AndersC wrote:Jeg synes det var en super idé. Det er sjældent jeg får trawlet alle bgg-trådene igennem når jeg får et spil - så en opsamling af anerkendte varianter / "uudværlige" hjælp-ark kunne i hvert fald hjælpe mig.
/Agree

Men det kræver at der for det enkelte spil er en "tovholder", der interesserer sig for at holde tråden levende, og - såfremt interessen måtte forsvinde - gør opmærksom på hvornår tråden ikke længere bliver holdt up-to-date.
Helt enig. Tanken er, er den der opretter tråden er tovholder. Da det ikke er tovholderen der er ansvarlig for at finde nye ting (men det er selvfølgelig rart hvis han/hun gør det!), kan vi alle se hvis der kommer tilføjelser i tråden, som der ikke bliver indført i det oprindelige indlæg. Og så må vi jo sørge for at det sker evt. ved at en anden overtager tråden.
frouvne, administrator

Image
Post Reply