Adopter et spil

Her kan du læse mere om nye spil på lager, tilbud, nye beskrivelser på siden og meget mere.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Adopter et spil

Post by Frouvne »

Som et forsøg vil jeg oprette et underforum, hvor udvalgte spil får sin egen tråd, hvor man i trådens første indlæg kan finde oplysninger omkring spillet evt. i form af link om: Officielle regelændringer, varianter, scenarier, FAQ, videoer med regelgennemgange, strategiartikler og/eller hvad der nu kunne være relevant i forbindelse med netop dette spil. I tråden om spillet kan man frit foreslå tilføjelser og ændringer til det oprindelige indlæg, der så løbende opdateres af den person, der har oprettet det første indlæg. Så skriver man det første indlæg om et spil er man som udgangspunkt den, der har adopteret spillet og er ansvarlig for løbende at holde informationerne i det første indlæg ajour ud fra de input, man får.

Tanken bag forsøget er, at jeg ofte ikke orker at gennemsøge de mange tråde på BGG og derfor går glip af nogle oplysninger, som det måske kunne have været rart at få fingrene i. Håbet er, at vi kan trække lidt på hinandens ressourcer og ikke alle skal lave det samme kæmpe fodarbejde hver gang der skal læses op til et nyt spil. Og måske man gennem trådene finder inspiration til at kaste sig over spil man ikke tidligere har prøvet eller til at dykke endnu dybere ned i spil, der allerede står på hylden.

Har man gode forslag til titlen til et sådant underforum, skal de være meget velkomne. Ellers laver jeg en midlertidig titel. Jeg tænker, at der kommer til at være en tråd, hvor man kan foreslå spil, man godt kunne tænke sig blev inkluderet, hvis man ikke lige selv har overskud eller overblik til at påtage sig rollen. Kommer der nok spiltitler til at man begynder at miste overblikket, skal jeg nok lave et fast indlæg øverst i underforaet med links til alle spillene.
frouvne, administrator

Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Adopter et spil

Post by digter »

Jeg synes det kunne være rart med en Das Motorsportspiel tråd der forklarer hvilke regler der spilles med til VC, Rubicon, DC osv. :)
Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Adopter et spil

Post by Mikkel »

"Adopter et spil" Jeg er ikke sikker på jeg forstår titlen, men ideen lyder rigtig god! :)

Men hvorfor kun udvalgte spil?
Kunne der ikke være plads til de spil der nu måtte være interesse for , og så måske lave en "sticky" hvor der i den post er et overblik over de spil som de spil-tråde der med tiden kommer og måske links?

Eller tænker du at det stikker af, hvis man kan smide alle spil ind?
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Adopter et spil

Post by Frouvne »

Når jeg skriver udvalgte, tænker jeg blot, at der ikke er tale om en komplet liste over spil. Udvælgelsen foregår ved at du opretter en tråd med spillet eller ved at du formulerer ønske om at en anden gør det. Altså ikke en organiseret udvælgelse. Det var måske ikke klart nok.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Adopter et spil

Post by Mik »

Eller med andre ord: en liste magen til den som findes på BGG :mrgreen:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Adopter et spil

Post by Frouvne »

Mik wrote:Eller med andre ord: en liste magen til den som findes på BGG :mrgreen:
Uddyb venligst.

Tanken her er jo at den der kreerer det første indlæg er moderator og kun bringer udvalgte dele ind i første indlæg, som er det eneste man så behøver at læse. Det er vel ikke det, man finder på BGG?!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Adopter et spil

Post by Gunness »

Mik wrote:Eller med andre ord: en liste magen til den som findes på BGG :mrgreen:
Meget af det, vi skriver om her, findes jo allerede på BGG, så hvis man foretrækker det, kan man jo bare læse der ;)
Personligt orker jeg ikke at pløje BGGs absurd mange lister igennem.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Adopter et spil

Post by Mik »

Frouvne wrote:Når jeg skriver udvalgte, tænker jeg blot, at der ikke er tale om en komplet liste over spil. Udvælgelsen foregår ved at du opretter en tråd med spillet eller ved at du formulerer ønske om at en anden gør det. Altså ikke en organiseret udvælgelse. Det var måske ikke klart nok.
BGG er heller ikke en komplet liste over spil. Det er en liste udvalgt af moderatorerne, og vi andre kan formulere ønsker om at få indsat dette eller hint i listen.
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Adopter et spil

Post by Mik »

Gunness wrote:
Mik wrote:Eller med andre ord: en liste magen til den som findes på BGG :mrgreen:
Meget af det, vi skriver om her, findes jo allerede på BGG, så hvis man foretrækker det, kan man jo bare læse der ;)
Personligt orker jeg ikke at pløje BGGs absurd mange lister igennem.
Det gør jeg heller ikke. Jeg bruge Googles søgemaskine.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Adopter et spil

Post by Frouvne »

Mik wrote:Det gør jeg heller ikke. Jeg bruge Googles søgemaskine.
Selv når man ved nogenlunde hvad man leder efter, kan det være meget svært at finde. Da jeg f.eks. ville finde Chad Jensens forslag om hvilke kort man kan udelade for en kortere version af Dominant Species endte jeg efter at have spildt 10 minutter på BGG at vende tilbage til dette forum, hvor jeg kan huske, at vi havde en dialog om det, Mik.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Adopter et spil

Post by Frouvne »

Mik wrote:
Frouvne wrote:Når jeg skriver udvalgte, tænker jeg blot, at der ikke er tale om en komplet liste over spil. Udvælgelsen foregår ved at du opretter en tråd med spillet eller ved at du formulerer ønske om at en anden gør det. Altså ikke en organiseret udvælgelse. Det var måske ikke klart nok.
BGG er heller ikke en komplet liste over spil. Det er en liste udvalgt af moderatorerne, og vi andre kan formulere ønsker om at få indsat dette eller hint i listen.
O.K. Jeg tænker denne liste som noget mere ufuldstændig end BGG's... :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Adopter et spil

Post by Gunness »

Mik wrote:BGG er heller ikke en komplet liste over spil. Det er en liste udvalgt af moderatorerne, og vi andre kan formulere ønsker om at få indsat dette eller hint i listen.
Nu famler jeg lidt i blinde her, men mon ikke BGG dækker et tilstrækkeligt spiludvalg for 99% af GermanGames' brugere, inkl. forumejeren himself? :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Adopter et spil

Post by digter »

Mik wrote:
Gunness wrote:
Mik wrote:Eller med andre ord: en liste magen til den som findes på BGG :mrgreen:
Meget af det, vi skriver om her, findes jo allerede på BGG, så hvis man foretrækker det, kan man jo bare læse der ;)
Personligt orker jeg ikke at pløje BGGs absurd mange lister igennem.
Det gør jeg heller ikke. Jeg bruge Googles søgemaskine.
Det er jo ikke altid at google er nok. Ofte skal man vide specifikt hvd man søger efter.

Et eksempel: Der er mere eller mindre enighed om at Game of Thrones 2nd uden er ubalanceret og at Lannister har det rigtig svært. BGG har derfor utallige tråde med forslag til at gøre spillet mere balanceret. I stedet for at skulle pløje sig igennem variant subforummet for game of Thrones 2nd edition for at finde frem til den bedste variant, så kunne det være meget rart, hvis man kunne finde et overblik over de bedste varianter her på siden. Det samme gælder 4-5 spiller ubalancen i spillet.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Adopter et spil

Post by Frouvne »

digter wrote:Det er jo ikke altid at google er nok. Ofte skal man vide specifikt hvad man søger efter.

Et eksempel: Der er mere eller mindre enighed om at Game of Thrones 2nd uden er ubalanceret og at Lannister har det rigtig svært. BGG har derfor utallige tråde med forslag til at gøre spillet mere balanceret. I stedet for at skulle pløje sig igennem variant subforummet for game of Thrones 2nd edition for at finde frem til den bedste variant, så kunne det være meget rart, hvis man kunne finde et overblik over de bedste varianter her på siden. Det samme gælder 4-5 spiller ubalancen i spillet.
Helt enig.

Game of Thrones kunne jeg godt finde på at dykke ned i igen på et tidspunkt, så det ville være rigtig rart med en sådan oversigt. Har du tilpas meget overblik til, at det er dig, der starter den tråd op? :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Adopter et spil

Post by digter »

Frouvne wrote:
digter wrote:Det er jo ikke altid at google er nok. Ofte skal man vide specifikt hvad man søger efter.

Et eksempel: Der er mere eller mindre enighed om at Game of Thrones 2nd uden er ubalanceret og at Lannister har det rigtig svært. BGG har derfor utallige tråde med forslag til at gøre spillet mere balanceret. I stedet for at skulle pløje sig igennem variant subforummet for game of Thrones 2nd edition for at finde frem til den bedste variant, så kunne det være meget rart, hvis man kunne finde et overblik over de bedste varianter her på siden. Det samme gælder 4-5 spiller ubalancen i spillet.
Helt enig.

Game of Thrones kunne jeg godt finde på at dykke ned i igen på et tidspunkt, så det ville være rigtig rart med en sådan oversigt. Har du tilpas meget overblik til, at det er dig, der starter den tråd op? :D
Måske. Jeg har dog lidt travlt for tiden, så det bliver ikke lige inden for den nærmeste fremtid. :)
Image
Post Reply