Adopter et spil

Her kan du læse mere om nye spil på lager, tilbud, nye beskrivelser på siden og meget mere.
Brugeravatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass, Twilight Struggle, Diplomacy, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam
Geografisk sted: 2900
Kontakt:

Re: Adopter et spil

Indlægaf Frouvne » fre nov 14, 2014 11:47 am

Forsøger mig med en anden - forhåbentlig mere beskrivende - overskrift til menu-punktet: "Få mere ud af dit spil".

Er det kun mig, der syntes det er en god idé, at samle den slags oplysninger om nogle af vores favorit-spil?
frouvne, administrator

Billede

Brugeravatar
Gunness
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Geografisk sted: 2770

Indlægaf Gunness » fre nov 14, 2014 12:00 pm

Nej, det er en prima idé - ikke mindst fordi man så måske kan undgå nogle af de ufatteligt omfangsrige sider på BGG.
Men hvordan skal det vedligeholdes, så det ikke ender i ren kaos? Altså så der er indlæg om Twilight Struggle 14 forskellige steder.
Hvad med ét indlæg per spil, der samler op i de indlæg der har været i tråden om spillet, og så links til omsamlingsindlæggene i første indlæg? (håber det gav mening).
Senest rettet af Gunness fre nov 14, 2014 12:18 pm, rettet i alt 1 gang.
Bestilt: Nanty Narking, Sabotage, Getaway Driver, Lifeform, Crypt, AuZtralia, CO2, Tang Garden, Museum, Detective, 7th Continent exp, 1066, Cerebria, Neanderthal
Seneste: Cryptid, Mythos Tales, Spirits of the Forest, Endeavor: Age of Sail

Brugeravatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Jens_Hoppe » fre nov 14, 2014 12:07 pm

Frouvne skrev:Er det kun mig, der syntes det er en god idé, at samle den slags oplysninger om nogle af vores favorit-spil?

Når du nu spørger direkte, kan jeg ikke helt se hvad jeg skal bruge det til...
What are you, like 80?
Senest købt: Wir sind das Volk!, Pavlov's House, Root, Terraforming Mars: Prelude

Brugeravatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Geografisk sted: Kbh. NV

Indlægaf AndersC » fre nov 14, 2014 12:30 pm

Jeg synes det var en super idé. Det er sjældent jeg får trawlet alle bgg-trådene igennem når jeg får et spil - så en opsamling af anerkendte varianter / "uudværlige" hjælp-ark kunne i hvert fald hjælpe mig.
Sidst spillet:
Billede

Brugeravatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Geografisk sted: Taastrup

Indlægaf Stony » fre nov 14, 2014 12:32 pm

AndersC skrev:Jeg synes det var en super idé. Det er sjældent jeg får trawlet alle bgg-trådene igennem når jeg får et spil - så en opsamling af anerkendte varianter / "uudværlige" hjælp-ark kunne i hvert fald hjælpe mig.
/Agree

Men det kræver at der for det enkelte spil er en "tovholder", der interesserer sig for at holde tråden levende, og - såfremt interessen måtte forsvinde - gør opmærksom på hvornår tråden ikke længere bliver holdt up-to-date.
Sidst spillet:
Billede

Brugeravatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass, Twilight Struggle, Diplomacy, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam
Geografisk sted: 2900
Kontakt:

Indlægaf Frouvne » fre nov 14, 2014 12:50 pm

Stony skrev:
AndersC skrev:Jeg synes det var en super idé. Det er sjældent jeg får trawlet alle bgg-trådene igennem når jeg får et spil - så en opsamling af anerkendte varianter / "uudværlige" hjælp-ark kunne i hvert fald hjælpe mig.
/Agree

Men det kræver at der for det enkelte spil er en "tovholder", der interesserer sig for at holde tråden levende, og - såfremt interessen måtte forsvinde - gør opmærksom på hvornår tråden ikke længere bliver holdt up-to-date.

Helt enig. Tanken er, er den der opretter tråden er tovholder. Da det ikke er tovholderen der er ansvarlig for at finde nye ting (men det er selvfølgelig rart hvis han/hun gør det!), kan vi alle se hvis der kommer tilføjelser i tråden, som der ikke bliver indført i det oprindelige indlæg. Og så må vi jo sørge for at det sker evt. ved at en anden overtager tråden.
frouvne, administrator

Billede

Tilbage til "Nyheder fra GermanGames.dk"