Spørgsmål / debatoplæg: forumnavn?

Giv din mening til kende overfor GermanGames.dk og de øvrige brugere.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Spørgsmål / debatoplæg: forumnavn?

Post by netsapiens »

Hvis German Games lukker døren og drejer nøglen om... skal dette forum så eventuelt ændre navn? Og i så fald.. til hvad?

Jeg er selv i tvivl, og tænkte at det da måske var et godt samtaleemne :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Gosh ... sikke et spørgsmål ... der er naturligvis potentiale i navne, der har med brætspil at gøre ... men der er det der æ, som giver en del problemer for nogle ...

Jeg kan afsløre, at vi slet end ikke har tænkt tanken at skifte navn på forum.

Men Claus, har du nogle forslag til navne?
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Det ville i hvert fald være oplagt med et navneskift, når forummets brugere faktisk - samlet set - har en ret bred smag hvad angår spil :)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Andrea wrote:Det ville i hvert fald være oplagt med et navneskift, når forummets brugere faktisk - samlet set - har en ret bred smag hvad angår spil :)
Det har jeg slet ikke indflydelse på, men kunne nogle forslag blive klasket op - bare til inspiration ????
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Jeg har egentlig ikke nogen færdig-tænkte forslag, men som Andrea også er inde på, så har domænet "germangames.dk" nogle få problemstillinger:

- Det er historisk relateret til virksomheden, som jeg antager fortsat vil eksistere, men uden kunder og varer (man ved jo aldrig hvad fremtiden bringer, så det er hvad jeg ville gøre :) )
- Begrebet "eurogame" eller "germangame" er ret indforstået, og det er aldrig god marketing at lade potentielle interesserede stå forvirrede.
- Germangames, selv for den indforståede, signalerer en niche indenfor brætspil (jvf. Andreas kommentar)

Men spørgsmålets svar skal nok også findes i en dybere analyse af hvor man vil hen med forum. Allan har jo udtalt at der skal allokeres mere tid til forum og egen fritid (glimrende plan i øvrigt), men hvori består forum?
Skal begrebet forum erstattes med begrebet "community"? Skal vi have en hel web-verden med nyheder, artikler og andet skriftligt, udover det forum som vi skriver i nu?

Der findes jo danske communities af forskellig art, som løser opgaven på forskellig måde, men det er måske en tråd i sig selv at eksemplificere gennem "best practice" hvordan vi hver især kunne tænke os at forummet endte med at se ud og hvad det indeholder?

Nu fik jeg sgu nok åbnet for flere spørgsmål end jeg besvarede. :)

Min pointe er måske netop, for såvidt angår navnet, at man først skitserer et formål, lægger en lille plan, brainstormer på navngivning og så ellers håber på at domænet er enten ledigt eller til salg... HVIS man da overhovedet er enig i at germangames.dk ikke er fint nok.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hmmm altså egentlig skulle virksomheden sælges netop pga alle de problemer med dagpenge, som undertegnede rød ind i, men da jeg har fået job, så kunne det da være, at jeg skulle overveje at beholde CVR-nummeret ... hmmm jo, du stiller flere spg end du besvarer - måske skulle man lave en brainstorm aften ... hvor man kunne diskutere på forum - men jeg blander mig igen i noget, som jeg ikke helt er herre over ...
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Jeg synes ikke der er nogen grund til at skifte navn på forum.

At det HAR været linket til en virksomhed er da et meget mindre problem nu.

Man kunne begynde at købe nogle andre domæner og sætte til at pege på samme server.
F.eks. spilbrætspil.dk
Image
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Post by Tobias »

Det har jeg slet ikke indflydelse på, men kunne nogle forslag blive klasket op - bare til inspiration ????
Hvad med en konkurrence eller afstemning :wink:
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Tobias wrote:
Det har jeg slet ikke indflydelse på, men kunne nogle forslag blive klasket op - bare til inspiration ????
Hvad med en konkurrence eller afstemning :wink:
Uha, men en konkurrence forudsætter nogle rigtigt gode navne at konkurrere om, men konkurrencen kunne selvfølgelig være at komme med det eller de navne, som faktisk bliver antaget ... men det må hellere være adminstrator, som kommenterer ... :D
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Post by Tobias »

User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Sikke en flok vantro hedninge! :shock: Hvordan kan man overhovedet stille spørgsmålstegn ved vort domænenavn?!?! :wink: Nå ja, vi har måske heller aldrig selv været helt tilfredse med det! Til gengæld er det aldrig lykkedes for mig, at komme på et rigtig godt alternativ...

Jeg forstår godt problematikken og du er faktisk ikke den første, der stiller spørgsmålet, netsapiens. På nogen måder kunne der være en logik i at skifte navn for at signalere, at det nu er noget helt andet. Men er det overhovedet noget helt andet?! For mig har siden løbende udviklet sig og vil forhåbentlig fortsætte med at gøre det, så længe den eksisterer. At den ikke længere har et kommercielt aspekt gør den formentlig mindre attraktiv for nogen, men åbner den sikkert op for andre. Det primære signal man kunne sende ved at skifte navn nu er for mig at se, at siden ikke længere har et kommercielt islæt. For mange tror jeg ikke det betyder særlig meget...

Så selvom det kunne skabe klarhed på nogle områder at ændre navnet, tror jeg, at det kan skabe lige så meget uklarhed for andre. GermanGames.dk er efterhånden kendt af en hel del danske spillere. Den genkendelse vil jeg gerne bibeholde også selvom det så ikke er helt det samme produkt siden fremover vil levere. Men det er dog heller ikke et væsensforskelligt produkt. Mit primære argument for at bibeholde navnet er dog koldt og kynisk den rating vi har fået opbygget på Google. Vi har efterhånden fået opbygget en ret pæn placering, og den vil jeg nødigt sætte over styr, da jeg er ret sikker på, at en stor del af de folk, der finder vej til os, finder os via Google.

Dette er ikke et forsøg på at dræbe diskussionen. Jeg ved godt, at der findes teknikker til at overføre en sådan rating fra et domæne til et andet. Det er dog ikke noget, jeg har noget reelt kendskab til. Men er der nogen, der har det og som vil investere noget tid i at hjælpe os med arbejdet og der samtidig er nogen, der kan finde på et fabelagtigt navn til en ny side, er jeg bestemt til at tale med... :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Post by Danny »

Germangames er jo et lidt spøjst navn. Hvorfor hedde tyskespil, og så gøre det på engelsk? Skal et nyt navn klinge dansk? Hvorfor ikke hedde deutschespiele? Deutschespiele er da smutk, og så skræmmer det helt sikkert germanofober væk? Skræmmer ordet german mere end det gavner? Hvad mener den almindelige dansker? Kan vi ikke være bedøvende ligeglade, når vi har et godt forum, hvor vi føler os godt tilrette?

Selv mener jeg, at navnet ikke bør ændres - hvorfor ændre noget der kører fint? Og undertitlen "Et forum på dansk om brætspil" er da fin. Hvis bare vi kan blive fri for perversiteter som Warhammer, bordrollerspil, liverollespil og Munchkin, så er alt fint :D
Danny Rasmussen
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Post by Tobias »

Hvis bare vi kan blive fri for perversiteter som Warhammer, bordrollerspil, liverollespil og Munchkin, så er alt fint
Andrea?
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Tobias wrote:
Hvis bare vi kan blive fri for perversiteter som Warhammer, bordrollerspil, liverollespil og Munchkin, så er alt fint
Andrea?
Ja, jeg er ret pervers! :lol:
(men jeg har altså ikke noget at gøre med Warhammer, selvom jeg godt kan li' miniaturer)
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Hvis man kun er til figurkrigsspil og ikke live... er man så halvpervers?
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Post Reply