Weekend arrangementer via forening

Giv din mening til kende overfor GermanGames.dk og de øvrige brugere.
Post Reply
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Weekend arrangementer via forening

Post by Helle »

Som Andrea skrev i en anden tråd talte vi i dag til vores spisning efter Valby-Con om, at det kunne være godt at reducere lejen for spillearrangementer ved at være en forening.... det reduceres fra 300,- til 150,- pr. gang.

Er der nogle, der har ideer, kommentarer eller lignende til ideen?
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Som deltager i snakken, syntes jeg selvfølgelig, at det er en rigtig god idé. Min umiddelbare tanke er dog, at man måske skal være lidt mere ambitiøse end "blot" at ville arrangere spille-arrangementer, hvis man vælger at oprette en forening.

For dem, der alligevel ville deltage i størstedelen af arrangementerne vil den billigere leje i sig selv betyde, at der vil være en gevinst. Det kunne f.eks. typisk også være muligt at arrangere fællesindkøb i foreningsregi, da man har nogle naturlige møder, hvor spillene kan distribueres. Man kan forestille sig mange andre ting, men i første omgang kunne det måske være interessant at høre, om der overhovedet kunne være interesse for det.

Min tanke ville i udgangspunktet være, at et kontingent på 100,- snildt kunne dække omkostningerne til de fællesarrangementer af den type vi har haft i dag i Valby Medborgerhus, der ville blive afholdt, om det så er én gang i kvartalet eller hver anden måned. Bare for at få en idé om den økonomiske ramme, jeg umiddelbart forestiller mig kunne være aktuel.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Post by Danny »

Kunne man ikke lokke en spilforening i Københavns-området til at lægge navn til arrangementet? 1. det vil kunne gøres billigere og 2. foreningen ville kunne profilere sig selv på en nem måde!
Danny Rasmussen
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Danny wrote:Kunne man ikke lokke en spilforening i Københavns-området til at lægge navn til arrangementet? 1. det vil kunne gøres billigere og 2. foreningen ville kunne profilere sig selv på en nem måde!
Det er naturligvis også en overvejelse, der er værd at gøre sig. Man kunne sagtens forestille sig, at f.eks. KBK eller Consim kunne byde ind på noget lignende. Consim tilbyder det jo strengt taget allerede og var da også så venlige at være forbi ved dagens arrangement og dele løbesedler ud for deres arrangementer. Så havde vi selv eller du ikke foreslået det, har de allerede selv gjort det - om ikke andet indirekte! :wink:

At andre kunne gøre det billigere, tror jeg ikke nødvendigvis, du har ret i. Consims arrangementer er i hvert tilfælde dyrere end hvad jeg tror, det er muligt at gøre det for. Men for mig er det nu heller ikke det, det skal dreje sig om, hvis vi taler om, at kunne lave seks-syv arrangementer til en samlet pris på omkring 100,-

Arrangementer bliver jo ikke bare bedre af, at blive større. Og jeg ser da nogle fordele i at holde det i dette regi i hvert tilfælde i nogen tid endnu, for at styrke spillemiljøet såvel i den reale som den virtuelle verden.

Det betyder dog ikke, at jeg ikke kunne tænke mig, at der kom et samarbejde mellem os og f.eks. de nævnte foreninger - tværtimod! Det både tror og håber jeg, at der på sigt vil komme.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Post by Danny »

Frouvne wrote:
Danny wrote:Kunne man ikke lokke en spilforening i Københavns-området til at lægge navn til arrangementet? 1. det vil kunne gøres billigere og 2. foreningen ville kunne profilere sig selv på en nem måde!
Det er naturligvis også en overvejelse, der er værd at gøre sig. Man kunne sagtens forestille sig, at f.eks. KBK eller Consim kunne byde ind på noget lignende. Consim tilbyder det jo strengt taget allerede og var da også så venlige at være forbi ved dagens arrangement og dele løbesedler ud for deres arrangementer. Så havde vi selv eller du ikke foreslået det, har de allerede selv gjort det - om ikke andet indirekte! :wink:

At andre kunne gøre det billigere, tror jeg ikke nødvendigvis, du har ret i. Consims arrangementer er i hvert tilfælde dyrere end hvad jeg tror, det er muligt at gøre det for. Men for mig er det nu heller ikke det, det skal dreje sig om, hvis vi taler om, at kunne lave seks-syv arrangementer til en samlet pris på omkring 100,-

Arrangementer bliver jo ikke bare bedre af, at blive større. Og jeg ser da nogle fordele i at holde det i dette regi i hvert tilfælde i nogen tid endnu, for at styrke spillemiljøet såvel i den reale som den virtuelle verden.

Det betyder dog ikke, at jeg ikke kunne tænke mig, at der kom et samarbejde mellem os og f.eks. de nævnte foreninger - tværtimod! Det både tror og håber jeg, at der på sigt vil komme.
Nu ved jeg ikke så meget om foreninger i København. Men jeg kender da lidt til min egen spilforening Udfordrerne i Svendborg, og vi vil på nuværende tidspunkt kunne holde et arrangement uden omkostninger, men så vil det også foregå i vore lokaler i Svendborg. Overnatning + mad vil selvfølgelig koste, hvad den slags koster.
Danny Rasmussen
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Synes egentlig idéen er ganske god, men..
Mht foreninger kræves der så ikke en bestyrelse med formand, kasserer, kontingent, generelforsamling osv? Har ingen erfaring med sådan noget, men der må da være lidt arbejde og tid der skal investeres, for at få stablet sådan noget på benene - kostbar tid der vel og mærke kunne bruges på at spille! :wink:
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Kanzler wrote:Synes egentlig idéen er ganske god, men..
Mht foreninger kræves der så ikke en bestyrelse med formand, kasserer, kontingent, generelforsamling osv? Har ingen erfaring med sådan noget, men der må da være lidt arbejde og tid der skal investeres, for at få stablet sådan noget på benene - kostbar tid der vel og mærke kunne bruges på at spille! :wink:
Der er naturligvis nogle formalia, der skal overholdes. Men det behøver nu ikke være noget større arbejde. Spørgsmålet er selvfølgelig, om der er nok gevinster ved at oprette foreningen til at det kan retfærdiggøre mer-arbejdet. Jeg tror, at man skal have nogle ambitioner, der rækker lidt ud over at spare penge på nogle lejeudgifter til lokaler, hvis det skal være det værd. Men de ambitioner kunne man måske også have... :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Frouvne wrote:
Kanzler wrote:Synes egentlig idéen er ganske god, men..
Mht foreninger kræves der så ikke en bestyrelse med formand, kasserer, kontingent, generelforsamling osv? Har ingen erfaring med sådan noget, men der må da være lidt arbejde og tid der skal investeres, for at få stablet sådan noget på benene - kostbar tid der vel og mærke kunne bruges på at spille! :wink:
Der er naturligvis nogle formalia, der skal overholdes. Men det behøver nu ikke være noget større arbejde. Spørgsmålet er selvfølgelig, om der er nok gevinster ved at oprette foreningen til at det kan retfærdiggøre mer-arbejdet. Jeg tror, at man skal have nogle ambitioner, der rækker lidt ud over at spare penge på nogle lejeudgifter til lokaler, hvis det skal være det værd. Men de ambitioner kunne man måske også have... :)
Ganske enig. Hvis det er for at spare et par hundrede kroner et par gange om året, synes jeg måske ikke det er det værd. Men selvfølgelig, hvis det giver andre fordele, er det helt sikkert noget der skal overvejes.
Post Reply