Langsomt forum..

Giv din mening til kende overfor GermanGames.dk og de øvrige brugere.
Post Reply
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Langsomt forum..

Post by Kanzler »

Er det bare min computer, eller kører Forum ikke lidt langsomt, ustabilt og trægt idag ( og i går aftes ). :?:
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Det er ikke kun din computer - det kører langsomt, og jeg får ofte fejlmeddelelser ("siden kan ikke vises").
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Det er sandt, det går rigtig langsomt. Som en af mine kolleger plejer at sige "jeg har ikke noget imod at vente 2 sekunder på en webside, men er det 3 sekunder bliver jeg hysterisk!".

Kan det have noget at gøre med den annoncerede opgradering af mySQL databasen i går?
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Opgraderingen af databasen lyder som en meget plausibel syndebuk. Det kan være database indexes der er røget sig en tur ved opgraderingen. (Enhver der har arbejdet med databaser ved at der skal ordentlig indeksering til, eller man får langsomme opslag)

En anden mulighed er en omstrukturering af database serverne hos B-One. Det kan være at de har læst at den nye version af databasen er op til dobbelt så hurtig (eller noget i den dur) og man på den base har besluttet sig for at slå serverne sammen, så man kan benytte de overskydende til noget andet. Problemerne viser sig så når det med småt var beskrevet at denne gevinst i hastighed kun kan opnås når jordstrålerne står i den rigtige retning og alle planeterne er i den helt rigtige konstallation.
* sur kommentar fra en udvikler der er stødt på en del produkter der ikke kunne helt så meget som sælgerne (fra Oracle, IBM m.fl.) ville give billedet af *
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Noget kunne tyde på, at jeg bliver nødt til at henvende mig til udbyderen... :?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Stony wrote:Opgraderingen af databasen lyder som en meget plausibel syndebuk. Det kan være database indexes der er røget sig en tur ved opgraderingen. (Enhver der har arbejdet med databaser ved at der skal ordentlig indeksering til, eller man får langsomme opslag)

En anden mulighed er en omstrukturering af database serverne hos B-One. Det kan være at de har læst at den nye version af databasen er op til dobbelt så hurtig (eller noget i den dur) og man på den base har besluttet sig for at slå serverne sammen, så man kan benytte de overskydende til noget andet. Problemerne viser sig så når det med småt var beskrevet at denne gevinst i hastighed kun kan opnås når jordstrålerne står i den rigtige retning og alle planeterne er i den helt rigtige konstallation.
* sur kommentar fra en udvikler der er stødt på en del produkter der ikke kunne helt så meget som sælgerne (fra Oracle, IBM m.fl.) ville give billedet af *
Er det så noget man kan gøre noget ved ?? :cry:

Og er sådan noget meget besværligt? ( Har ikke en døjt forstand på sådan noget.. )
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Det er med 99% sandsynlighed ikke noget man selv kan gøre så meget ved. Det er udbyderen der skal på banen. Men det må de så også gøre, for GermanGames er næppe de eneste det går ud over, så det vil være et fald i produktkvaliteten, hvis svartiderne fremover er i dette niveau.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Ser det ikke ud til, at hastigheden er tilbage til den vanlige nu?! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Post by Black Sea »

Fin fin herfra :)
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Frouvne wrote:Ser det ikke ud til, at hastigheden er tilbage til den vanlige nu?! :D
Jo HURRA !!
8)
Post Reply