Håndtering af adgangskode - hjælp søges

Giv din mening til kende overfor GermanGames.dk og de øvrige brugere.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14620
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Håndtering af adgangskode - hjælp søges

Post by Frouvne »

I forbindelse med nogle planlagte udvidelser af funktionaliteter her på hjemmesiden, kunne jeg godt bruge et indspark af lidt mere teknisk art. Der er behov for, at man skal kunne logge sig ind som bruger, så man kan administrere dels en række personlige data og dels nogle opsætningsmæssig referencer. I den forbindelse vil det være ideelt, hvis man blot skal logge sig ind en enkelt gang, der er fælles for såvel de nye funktionaliteter som for forum-delen. Noget sådant finder f.eks. sted på Spielbyweb.com, hvor der er tale om en tilsvarende version af forum. Er der nogen, der kan skitsere en teknisk løsning?

På forhånd tak! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Re: Håndtering af adgangskode - hjælp søges

Post by Jesper »

Grundlæggende så skal du på en eller anden måde benytte dig af phpBBs brugerstyring. Såvidt jeg kan læse mig til det ud af deres dokumentation har de valgt en helt almindelig session-orienteret model.

Dvs. man logger ind, og ens login-information bliver knyttet til en sessions-cookie (og nogle tricks, hvis brugeren ikke tilllader cookies, men det er heldigvis usynligt).

For at udnytte dette, skal du i din php-kode koble dig op til den phpBBs kode, og tilgå denne sessions-cookie.
Se deres eksempel her: http://www.phpbb.com/kb/article/phpbb2- ... tegration/


Det er nok lidt mere besværligt hvis du benytter dig af færdigudviklede tredjepartsprodukter, og der skal man ned i de konkrete for at sige noget om, hvor svært eller let det er.

Disclaimer: Jeg har aldrig kodet noget til det her system, så jeg ved ikke om det virker.
Frouvne wrote:I forbindelse med nogle planlagte udvidelser af funktionaliteter her på hjemmesiden, kunne jeg godt bruge et indspark af lidt mere teknisk art. Der er behov for, at man skal kunne logge sig ind som bruger, så man kan administrere dels en række personlige data og dels nogle opsætningsmæssig referencer. I den forbindelse vil det være ideelt, hvis man blot skal logge sig ind en enkelt gang, der er fælles for såvel de nye funktionaliteter som for forum-delen. Noget sådant finder f.eks. sted på Spielbyweb.com, hvor der er tale om en tilsvarende version af forum. Er der nogen, der kan skitsere en teknisk løsning?

På forhånd tak! :D
Jesper Rugård Jensen
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14620
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Mange tak skal du have, Jesper! Jeg tror at det var netop det, jeg skulle bruge. :D
frouvne, administrator

Image
Post Reply