Døde links

Giv din mening til kende overfor GermanGames.dk og de øvrige brugere.
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Døde links

Post by Stony »

Selv om det har sine fordele, at forummet nu ligger på adressen /forum med lille 'f', så betyder det at links fra en artikel til en anden ikke længere fungerer, hvis det er blevet oprettet i det gamle forum, hvor det er skrevet med Forum med stort 'F'.

Jeg ved ikke om phpbb har en eller anden søg-og-erstat funktion, så alle instanser af '/Forum' kan blive erstattet med '/forum' ?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Døde links

Post by Frouvne »

Ja, endnu har jeg heller ikke overblik over omfanget af dette problem. Det er tidligere blevet ønsket, at forum skulle skrives med småt og det er der, som du også selv siger, megen logik i. Faktisk ved jeg ikke engang, om linkene stadig ville have virket, hvis jeg var fortsat med at kaldet det forum med stort F. Min fornemmelse er dog, at det er et passende tidspunkt, at foretage dette skridt på og så håbe, at folk vil være flinke til at rapportere de døde links, så jeg kan få dem rettet. Men er folk helt uenige heri, hvilket jeg ikke i sig selv ser dit indlæg som udtryk for Stony, snarere en problematisering af om gevinsten opvejer besværet, må man meget gerne give udtryk for det, før jeg sætter ind med den store jagt. Jeg tror ikke, der er en simpel søg-og-erstat-funktion. Det kan dog være, at jeg kan søge direkte i den tabel, der indeholder al teksten fra forum og erstatte det der. Det skal jeg dog nok love at være lidt varsom med, da jeg er fuldkommen novice udi MySQL og PHP.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Døde links

Post by Frouvne »

Stony wrote:[...] Jeg ved ikke om phpbb har en eller anden søg-og-erstat funktion, så alle instanser af '/Forum' kan blive erstattet med '/forum' ?

Nu tror jeg i hvert tilfælde, jeg har fundet en let måde at gøre det på. Så skal jeg bare lige se, om jeg har modet til at redigere i tabellerne... Det kommer nok til at ske en af de kommende dage, så vi kan få fjernet den børnesygdom fra det nye forum. :)
frouvne, administrator

Image
Post Reply