Hvad kan man med det nye forum? Og hvad vil vi med det?

Giv din mening til kende overfor GermanGames.dk og de øvrige brugere.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Hvad kan man med det nye forum? Og hvad vil vi med det?

Post by Frouvne »

Tja, et par åbne spørgsmål, jeg håber, I vil være med til at besvare: Hvad kan man med det nye forum? Og hvad vil vi med det?

Med spørgsmålene tænker jeg dels på, hvad man kan, som man ikke kunne før. Eksempler kunne være at man nu langt om længe har muligheden for at skrive og gemme kladder, så man enten lige kan tænke sig om endnu en gang eller give sig i kast med lidt længere udfoldelser, man så kan afslutte lidt senere. Et andet eksempel kunne være at man nu kan definere friends og foes, der bl.a. gør det let at holde øje med, hvem der er online, hvilket f.eks. kunne være praktisk for nogle af de brugere jeg ved, der kan finde på at chatte sammen. F.eks. er det nu også muligt at kunne vedhæfte billeder (også inline) uden at skulle rundtom undertegnede eller have et eksternt sted at lægge dem. Altså lidt bruger-til-bruger hjælp og inspiration.

Dels tænker jeg på, hvor vi vil hen med forum. Eks. har jeg netop lavet nogle rankings, der gør opmærksom på hvilke brugere, der har bidraget med et vist antal indlæg. Det har jeg ikke tidligere har benyttet mig af og det fordi jeg syntes, der lige så meget ondt ved det som godt. Og selvom det er rart med liv på forum - rigtig rart endda :) - skal der jo ikke bare produceres indlæg for at man kan få et badge. Min tanke er da også, at disse rankings vil blive ændret undervejs, så der måske senere kommer fokus på, hvem der har lavet eksterne arrangementer, hvem der deltager i online-spil koordineret fra siden etc. Min tanke er også snarest at lave to nye underfora, hvor jeg dels vil sortere nogle tidligere artikler ned og dels håber at kunne producere noget til. Det ene skal omhandle varianter og det andet strategi. Men der er garanteret andre, der kunne brænde for andre tiltag... og så kunne det jo være rart at høre om dem, så vi også rent fysisk kan skræddersy det nye forum på en måde, der letter nye tiltag.
frouvne, administrator

Image
Post Reply