Nyt logo

Giv din mening til kende overfor GermanGames.dk og de øvrige brugere.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Nyt logo

Post by Andrea »

Hvornår lukkes der for forslag?
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Re: Nyt logo

Post by Frouvne »

Det må vi vel spørge den gode Stony om! For mit vedkommende er der ikke noget, der haster. I fald der overhovedet skal et nyt logo til, vil det være oplagt det sker i forbindelse med nogle af de omlægninger jeg forestiller mig på hovedsiden. Og de kan vel så småt forventes at blive introduceret i løbet af de kommende måneder.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Nyt logo

Post by Stony »

Andrea wrote:Hvornår lukkes der for forslag?
Der er vel altid plads til forslag? :)

Spørgsmålet er vel hvornår man skal aflevere, for at kunne vinde GeekGold for det...? Vi lader det vel løbe i en uges tid. Derefter er det nok begrænset hvor mange flere forslag der løber ind.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Nyt logo

Post by Gunness »

Frouvne wrote:hvad er gevinsten i forhold til signalværdi ved henholdsvis beholde det gamle kontra at tage et nyt logo til sig?
Der findes mangle advarsler om at skifte logo, men det handler mest om de logoer, der er så indarbejdede, at folk kan dem i søvne (Coca-Cola, Nike, Adidas etc.). For marginalt mindre profilerede og indarbejdede varmemærker som GG tror jeg ikke, at der er den store risiko.

Hvis hele sitet alligevel får en overhaling, er et logoskift en glimrende måde at signalere nye tider på.
Det gamle logo fungerer egentlig udmærket. De blå kugler ser sådan let spil-agtige ud. Fonten er dog temmelig trist. Ny font og måske forskellige nuancer blå kugler, så vil det være pænere end mange af foreslagene på BGG :) (billedet af fyren med Bundesliga-garnet er dog ret kækt).

Men det nuværende forslag er i bund og grund heller ikke uinteressant. Farvevalget peger dog for meget på My Little Pony eller måske denne nyklassiker?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Nyt logo

Post by Helle »

Du skal være meget velkommen til at indsende et forslag ...
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Re: Nyt logo

Post by Frouvne »

Gunness wrote:[...] Men det nuværende forslag er i bund og grund heller ikke uinteressant. Farvevalget peger dog for meget på My Little Pony eller måske denne nyklassiker?

Nu havde jeg faktisk også et par andre forslag i skuffen, der måske kunne have været opfattet som mere seriøse (uden at de egentlig var det)... En helt anden ting er jo, at det kan være værd at overveje, om man skal ændre farveholdning for siden i forbindelse med en omlægning. Evt. kunne det også betyde at visse dele af sitet har en farveholdning, en anden har en anden. Lige nu tænker jeg højt! :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Nyt logo

Post by Helle »

Hvad er der galt med blå?
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Nyt logo

Post by Andrea »

Helle wrote:Hvad er der galt med blå?
Absolut intet.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Nyt logo

Post by Gunness »

Helle wrote:Hvad er der galt med blå?
Intet - men der er ikke voldsomt meget spræl over det. Blå plejer at signalere seriøsitet og alvor, og selv om vi alle sammen tager vores spil dybt seriøst og meget alvorligt, så må game'riet vel også gerne være en smule spast. En smule.

Er vi ovre i lidt kongeblå med et strejf af sart rosa og et drys okker? Jeg tror det næsten.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Re: Nyt logo

Post by Frouvne »

Helle wrote:Hvad er der galt med blå?

Jeg har svært ved at argumentere for, at der i sig selv skulle være noget galt med blåt. Men hvad ville der være galt med rød eller grøn eller... Blå sender nogle signaler om stabilitet m.m. som jeg i øvrigt ikke har særlig meget forstand på. Derfor ser man den tit i forbindelse med f.eks. banker. Vil man signalere, at man er med på noderne er det ikke blå, man skal anvende. Og nu er det ikke præcis det signal, jeg vil have frem, men det kunne da godt være, at man skulle overveje det. Men i mange henseender er jeg da selv af den opfattelse, at man ikke går helt galt i byen ved at vælge et blåt farveskema.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Nyt logo

Post by Jens_Hoppe »

Blue iss for ze veak! :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Nyt logo

Post by Andrea »

Jens_Hoppe wrote:Blue iss for ze veak! :)
Jens, din bøn er hørt! Fra mig til dig:

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Nyt logo

Post by Jens_Hoppe »

Betingelsesløs overgivelse er vist den eneste udvej! :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Re: Nyt logo

Post by Frouvne »

Til senere reference ser det omtalte logo således ud:
LogoGGv0108.gif
LogoGGv0108.gif (12.2 KiB) Viewed 8056 times
Nu venter jeg så blot på, at der skal rejse sig en folkebevægelse, der kræver det første logo tilbage! :D
frouvne, administrator

Image
Brian
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 29
Joined: Thu Jan 04, 2007 3:34 pm

Re: Nyt logo

Post by Brian »

To forslag:
Attachments
Lille format med tekst
Lille format med tekst
germangames-4-lille.jpg (17.15 KiB) Viewed 8026 times
med tekst
med tekst
germangames-4.jpg (104.67 KiB) Viewed 8025 times
germangames-3.jpg
germangames-3.jpg (90.44 KiB) Viewed 8029 times
Post Reply