Dagens spil og voksenspil?

Giv din mening til kende overfor GermanGames.dk og de øvrige brugere.
Post Reply
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Dagens spil og voksenspil?

Post by netsapiens »

Jeg ved godt hvad der var den oprindelige tanke med de to fora, men er de ikke ved at være lidt for ensrettede? jeg ser tråde i begge der ser ens ud i indhold?

Ikke fordi det gør mig så gevaldig meget, jeg synes bare jeg ville påpege min observation.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Dagens spil og voksenspil?

Post by Frouvne »

Tja, jeg tror godt, jeg kan se, hvad du mener. Kategorien Dagens spil er aldrig komme til helt at fungere efter hensigten. Måske har hensigten ikke været klar, måske var ideen ikke interessant nok... Til tider har der dog været bid og så har det at en titel kastes op fungeret til at starte en dialog, der ellers ikke var kommet. Måske syntes jeg stadig, at ideen skal have en chance. Vi er trods alt stadig så småt et forum, at få folk fra eller til, der kaster sig ind i en diskussion kan gøre forskellen på, om det er en succes eller ej. Din observation er i hvert tilfælde taget til efterretning. :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Dagens spil og voksenspil?

Post by Gunness »

Jeg må nok melde mig på Jesper hold i denne sammenhæng. Jeg tror måske endda, at der kunne komme flere indspark til "Dagens spil"-debat, hvis de pågældende tråde var placeret der, hvor (jeg formoder) de fleste kigger alligevel: "voksenspil".

Der er jo også jævnligt debat om spil i "Voksenspil"-forummet, og derfor kan opdelingen virke en smule unødvendig - men jeg kan bestemt godt se den grundlæggende idé med denne skelnen :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Dagens spil og voksenspil?

Post by Frouvne »

Nå, jeg syntes, at I rotter jer sammen! :wink: (Selvom det godt nok er netsapiens, der er din alliance-makker!) Jeg kan da godt se, at der kan være noget om snakken. Ikke mindst fordi der periodevis slet ingenting postes i kategorien Dagens spil. Til gengæld har det været en let kategori for mig at have med at gøre, da jeg ikke har behøvet en egentlig anledning til at skrive om noget. Jeg går i tænkeboks...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Dagens spil og voksenspil?

Post by Jens_Hoppe »

Jeg synes egentlig Dagens Spil fungerer udmærket. Jeg opfatter den dog ikke så meget som en "alternativ" folder til generel spilsnak, men mere som en "Frouvne's Soapbox", hvor Allan når han har lyst, kan forsøge at få en diskussion i gang om et bestemt spil der har hans interesse. Det kan han selvfølgelig også i den generelle folder, men der ville de indlæg skulle "konkurrere" med alle de andre. I Dagens Spil kommer de mere til at fremstå som en slags "Frouvnes blog" indlæg - og det er fint med mig.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Dagens spil og voksenspil?

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:Jeg synes egentlig Dagens Spil fungerer udmærket. Jeg opfatter den dog ikke så meget som en "alternativ" folder til generel spilsnak, men mere som en "Frouvne's Soapbox", hvor Allan når han har lyst, kan forsøge at få en diskussion i gang om et bestemt spil der har hans interesse. Det kan han selvfølgelig også i den generelle folder, men der ville de indlæg skulle "konkurrere" med alle de andre. I Dagens Spil kommer de mere til at fremstå som en slags "Frouvnes blog" indlæg - og det er fint med mig.

Hvilket giver mig anledning til to kommentarer. :) For det første er der ikke nogen grund til, at det kun skulle kunne være mig, der oprettede indlæg i dagens spil. Jeg ville syntes det var rigtig rart, hvis der også var andre, der gjorde det. Og for det andet: Kunne det have interesse, at man gav muligheden for at man kunne lave noget, der mindede om blogs. Min tanke - som jeg i øvrigt har fået fra Stony - er, at man kunne oprette dele af forum, hvor kun hovedforfatteren (blog-ejeren) kan oprette indlæg og alle andre kun kan kommentere. I praksis ville det fungere som en blog og der ville man så kunne skrive om løst og fast - noget mere relevant for et brætspilsforum end andet. I den forbindelse kan det så godt være, at f.eks. Frouvne's Soapbox skulle nedlægges. Nogle holdninger til det? Er der nogen, der tror, at de ville benytte sig af denne mulighed?
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Dagens spil og voksenspil?

Post by netsapiens »

Frouvne wrote:I praksis ville det fungere som en blog og der ville man så kunne skrive om løst og fast - noget mere relevant for et brætspilsforum end andet.
Man har jo lov til at have et standpunkt til man tager et nyt, men Det var der ikke tidligere stemning for
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Dagens spil og voksenspil?

Post by Andrea »

Jeg hader blogs.

Til gengæld er jeg ret pjattet med Frouvnes Soapbox - fantastisk navn! :lol:
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Dagens spil og voksenspil?

Post by Frouvne »

netsapiens wrote:
Frouvne wrote:I praksis ville det fungere som en blog og der ville man så kunne skrive om løst og fast - noget mere relevant for et brætspilsforum end andet.
Man har jo lov til at have et standpunkt til man tager et nyt, men Det var der ikke tidligere stemning for

Det er korrekt, at der ikke var overvældende stemning for det. Nu har man jo lov at blive klogere! :wink: Fordi en funktionalitet tilbydes, er det jo ikke sådan, at man hverken tvinges til at anvende den eller at læse resultatet af den. Det kræver dog, at der er nogle stykker, der er interesseret i at skrive i en sådan afdeling, at jeg vil gøre noget ved det (jeg har jo åbenbart allerede min egen (Frouvne's Soapbox)) men er der nogle stykker, der syntes det kunne være interessant, ser jeg da ingen grund til ikke at foretage forsøget. Det er jo på ingen måde til at vide, hvad der ville komme til at ske der.
frouvne, administrator

Image
Post Reply